PDA

Bekijk Volledige Versie : Praktijk - Vraag over 'zelfbouw' van een server



las3r
31/05/07, 20:39
Hey allemaal,

The story:


Ik huur een enkele dedicated server om wat websites op te runnen, en wat "probeer"werk voor school op te doen. Werkt allemaal leuk en aardig.

HOWEVER, een aantal weken geleden werd mij een blade thuisbezorgd. Zag er leuk uit, totdat ik erachter kwam dat ik er niks mee kan, zonder het bladecenter dat er bij hoort.

NU, heb ik een nieuw moederbord gekocht om de CPU's van de blade aan vast te kleven (2x 2,4 GHZ), + en 2x 1GB nieuw ECC REG geheugen om erbij te plakken, uiteraard met de specificaties die door het moederbord aangegeven worden.

Dit is vooral een leerproject waarbij de centen even geen rol spelen, omdat ik gewoon wil weten hoe het zit....

Omdat ik nog niet heel erg bekend ben in de bouw van rack-server cases, wou ik dus proberen om dit geheel in te bouwen.

Het moederbord dat vandaag bezorgd werd is 12" x 13" groot. Na wat naslagwerk te lezen ben ik erachter gekomen dat dit groter is dan ATX (12" x 9,6"), en ik ben er nu niet uit of dit nou in een U-case hoort, of in een normale "tower".

Als iemand tips heeft voor deze beginnende zelfbouwer, alvast bedankt.

Erik Hoeksma.

post scriptum: Ik kon verder geen 'gepast' forum vinden, en hoop dat ik deze thread in het juiste subforum heb aangemaakt, mocht dit niet het geval zijn dan kunnen jullie uiteraard verplaatsen.

ActiveRoot
31/05/07, 21:35
De maten van je moederbord wijzen op een E-ATX moederbord. Deze zijn zonder problemen in een rackmountable case ("U-Case") te bouwen. Zorg natuurlijk wel dat je een case hebt die deze maat ondersteund!

De 1U Supermicro kasten in de SC812 serie en hoger ondersteunen dit.

Zie bijvoorbeeld;
http://www.supermicro.com/products/chassis/1U/813/SC813i+-500.cfm

Verder ondersteunen naar mijn weten ook alle 2U cases van supermicro dit. Kijk voor de zekerheid dus even bij "Form Factor" op de pagina van het betreffende model om daar zeker van te zijn.