PDA

Bekijk Volledige Versie : Video streaming. Beste manier



gandert
31/05/07, 17:26
beste,

Ik ben op zoek naar de beste en goedkoopste manier om video's t§e streamen op het net.

Eerst dacht ik dat je dit kon met Flash zonder eenigde zaken bij te kopen maar voor deze moet je dus ook een Flash server aankopen (van meer dan 1000€).

Het liefst had ik het gehad zoals bij "youtube.com" (in flash dus) maar kdenk niet dat dit kan zonder andere dingen aan te schafen.

Wie heeft goede ideen voor me. Alles moet op m'n eigen server komen te staan en dus niet via andere site's gebeuren.

mvg
Gandert

Ramon Fincken
31/05/07, 17:27
ffmpeg + een flv player doet wonderen

UDIS
31/05/07, 18:22
Ik ben op zoek naar de beste en goedkoopste manier

Hosten en streamen van mediacontent is niet goedkoop. Althans.. als je films zwaar bekeken of gedownload worden zal dit aardig in het verbruik lopen. Zoals hierboven al staat is ffmpeg + flv wel een mooie optie. Ik neem aan dat je zelf een server hebt?

Kijk anders hier eens: http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_Video_Player

gandert
31/05/07, 19:33
Beste,

Heb reeds een FLV video bestand gemaakt met een FLV converter en heb ook die FLV player gedownload.

Ik wou ook ffmpeg downloaden maar ik vind nergens een werkende download link.
Is ffmpeg het nodige om het online te plaatsen of wat is het eigenlijk?

het enigste dat ik nu nog moet vinden is:
-hoe ik een videoplayer op m'n site krijg en hoe ik mijn FLV bestand stream

grtz
Gandert

Arieh
31/05/07, 20:44
Zoals UDIS al zei, http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_Video_Player. Is een veel gebruikte player en zitten genoeg documentatie/voorbeelden bij. Met FFmpeg niet gewerkt maar is een audio/video conversion tool, zal ongetwijfeld flvs genereren :)

Randy
01/06/07, 03:29
Wat wil je precies streamen, wie is je doelgroei en hoeveel kijkers verwacht je tegelijkertijd? Flash tools zijn leuk, maar het blijft downloaden en geen streamen. Content past zich niet aan aan de beschikbare bandbreedte, start veelal niet binnen een seconde, realtime spoelen is niet mogelijk etc. Als je je doelgroep weet en een reele verwachting hebt van het aantal tegelijktijdige gebruikers, kan ik wellicht met wat andere antwoorden komen. Meerdere streamprojecten gedaan. Content, woonvideo's, omroepen, livestreams van evenementen, kerkdiensten, converenties etc.

net4more
14/08/08, 14:04
Ik zie toch veel hosts in de US, die dit goedkoop aanbieden. Tuurlijk zou ik dit ook zelf willen, maar dat kost hier iets meer.

Jesperw
14/08/08, 14:28
Je kunt met Red5 prima flash filmpjes streamen. Het is open source en het is echte streaming flv. Dus ook vooruit spoelen enzo.

Jesperw
14/08/08, 14:29
Wat wil je precies streamen, wie is je doelgroei en hoeveel kijkers verwacht je tegelijkertijd? Flash tools zijn leuk, maar het blijft downloaden en geen streamen. Content past zich niet aan aan de beschikbare bandbreedte, start veelal niet binnen een seconde, realtime spoelen is niet mogelijk etc.
Dat is nu juist wat een flash streaming server zoals Red5 doet. Het is echt streamen, je kunt spelen, etc. Bovendien start 'ie direct.

Het zelfde als die Adobe server dus, alleen die kost iets meer.