PDA

Bekijk Volledige Versie : Javascript, Iframe en Parent.document



groenleer
31/05/07, 15:45
In het kort een situatie schets.

Ik heb een pagina die de opmaak regelt.
Daar op staat een iframe voor de wisselende content.

Vanuit de wisselende content zou ik graag de link van verschillende <A> tags op de hoofdpagina aanpassen.

Alle pagina's komen vanaf het zelfde domein.

Nu dacht ik zelf aan parent.document.getElementById('btn_1').href="nieuwe_pagina.htm"

Echter ik krijg een gekke fout over dat nieuwe_pagina.htm niet is gedefinieerd.
Iemand een tip of duw in de juiste richting voor mij? Ik doe namelijk niet veel met javascript, en dit was iets dat ik 'even vlug tussendoor' dacht te doen.
Echter met wat zoeken heb ik er al meer dan 45 minuten aan besteed terwijl het zo simpel leek. :'(

wonko
31/05/07, 15:50
heb je je voorbeeld ergens online staan? Zet anders even een link ernaar neer... is altijd handig.

groenleer
31/05/07, 15:57
Ok


Het betreft de website van een bevriend Assurantie Kantoor, dat zijn eerste stappen op het web wil gaan maken. Ik reken er niks voor omdat website ontwerpen en beheren niet tot mijn diensten pakket hoort, en ik een vriend tracht te helpen.

www.afaonline.nl
Dan in het bovenste menu Reizen, Reisverzekering
Dan staat in het midden deel de knop offerte, deze zou de knop offerte (rechts) aan www.google.nl moeten koppelen als link.

Ik krijg ook geen fouten in de ErrorConsole van FireFox

Heb er inmiddels window.top.frames['main'].document van gemaakt, maar ook dat werkt niet.
Ik zal wel iets heel stoms fout doen, maar ik leer graag :)

Citruz.
31/05/07, 18:01
<input type="button" onclick="javacript:top.frames['main'].document.getElementById('btn_offerte').href='http ://www.google.nl/'" value="Offerte" name="offerte" />


<div id="btn_offerte" class="menu_sub_item" onclick="return menu_click_sub(this);" onmouseover="menu_over_sub(this, 'menu_selected_sub_item');" onmouseout="menu_over_sub(this, 'menu_sub_item');">
<a onfocus="this.blur();" href="/content/kantoor/mensen/" target="content">Online Offerte</a>
</div>

Je probeert de href aan btn_offerte te hangen, echter is de btn_offerte geen link maar een div. Div's ondersteunen geen href. Je moet ook aan de link een id toekennnen en vervolgens daarvan de href aanpassen...

Succes.

groenleer
31/05/07, 18:11
Ik zal wel iets heel stoms fout doen, maar ik leer graag :)



<input type="button" onclick="javacript:top.frames['main'].document.getElementById('btn_offerte').href='http ://www.google.nl/'" value="Offerte" name="offerte" />


<div id="btn_offerte" class="menu_sub_item" onclick="return menu_click_sub(this);" onmouseover="menu_over_sub(this, 'menu_selected_sub_item');" onmouseout="menu_over_sub(this, 'menu_sub_item');">
<a onfocus="this.blur();" href="/content/kantoor/mensen/" target="content">Online Offerte</a>
</div>

Je probeert de href aan btn_offerte te hangen, echter is de btn_offerte geen link maar een div. Div's ondersteunen geen href. Je moet ook aan de link een id toekennnen en vervolgens daarvan de href aanpassen...

Succes.


Damn, zo'n klein dingetje. De code was goed, alleen de id hing aan het verkeerde element. :S
Dom, maar weer geleerd nog beter te kijken.

Dankje Citruz!

Citruz.
31/05/07, 18:14
Dom, maar weer geleerd nog beter te kijken.

Juist over zoiets kleins zie je op een gegeven moment niet meer. Een frisse blik doet dan vaak wonderen.