PDA

Bekijk Volledige Versie : php -v geeft php 5.2.0-8 maar phpinfo 4.4.4-8



izzi
31/05/07, 11:31
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Ik draai dus Etch (Debian) na de upgrade alleen maar narigheid, hoge load bijvoorbeeld. Nu dacht ik laat ik eens kijken wat voor versie van php draait php -v geeft dus PHP 5.2.0-8 maar een <?php phpinfo(); > in een pagina geeft vervolgens PHP 4.4.4-8 aan. Klopt dit?

Deimos
31/05/07, 11:51
Dit betekent dat je een binary hebt van php 5.5 maar dat je in apache (mod_php) draait met php 4.x Kortom als je gebruik wilt maken van php5 bij apache even mod_php opnieuw compilen aan de hand van php5.

Kenneth
31/05/07, 11:52
dat kan.

Als de CLI (Command Line Interface) via apt-get als 5.x geinstalleerd is, en de MOD voor apache 4.x.

Zal je even bij apt moeten zoeken naar 5.x package voor mod apache ;)

*HINT: "apt-cache search php | grep mod | grep apache" of iets in die richting*

izzi
31/05/07, 12:08
maar kan dit de reden zijn van de hoge load van apache af en toe?

Deimos
31/05/07, 12:18
maar kan dit de reden zijn van de hoge load van apache af en toe?
Is zo 123 niet te zeggen. Het zou een optie kunnen zijn, maar persoonlijk zou ik eerder denken aan brakke PHP scripts danwel een slechte database optimalisatie. Schiet toevallig het mysql CPU gebruik snel omhoog?

Is Apache traag op vaste momenten? Bijv als er veel bezoekers online zijn? Welke versie van Apache wordt er gedraaid en hoeveel childs zijn er actief op het moment dat Apache traag is?

izzi
31/05/07, 12:41
mysql draait op aparte server, ik gebruik apache 1.3.34 en bij 100 bezoekers online zie je load omhoog gaan. In top zijn alleen dan alleen de apache childs (20/30) te zien bovenin waarvan de bovenste rond de 30% cpu heeft. In denk dat het toch php zelfs is die brak is. Probleem php5 kan ik niet installeren omdat er veel joomla sites op draaien en die werken nog niet goed met php5 volgens mij.

Heb de oplossing denk ik gevonden, heb daarnet eaccelerator geinstalleerd en ziet er zeer goed uit load is sinds tijden niet boven de 1 gekomen.

Deimos
31/05/07, 13:41
mysql draait op aparte server, ik gebruik apache 1.3.34 en bij 100 bezoekers online zie je load omhoog gaan. In top zijn alleen dan alleen de apache childs (20/30) te zien bovenin waarvan de bovenste rond de 30% cpu heeft. In denk dat het toch php zelfs is die brak is. Probleem php5 kan ik niet installeren omdat er veel joomla sites op draaien en die werken nog niet goed met php5 volgens mij.

En wat is de load van de SQL machine? Het kan namelijk best zo zijn dat die het druk heeft waardoor de apache-childs wachten op input van de SQL machine. Mocht je zeker weten dat dit het niet is, zou je sowieso eens kunnen kijken naar de opties startservers, spareservers etc.
Een apache die namelijk continu bezig is met het starten van nieuwe childs vreet enorm veel cpu. Maar aangaande je input tot nu toe ga ik toch uit van brakke scripts / een sql bak die het erg zwaar heeft (of niet geoptimailseert is)

daveww
10/08/07, 14:00
maar kan dit de reden zijn van de hoge load van apache af en toe?

Meestal is het hoe drukker je sites die je host, hoe meer loads de processen van apache gebruiken.

davinci
10/08/07, 14:17
Meestal is het hoe drukker je sites die je host, hoe meer loads de processen van apache gebruiken.
flauw inkoppertje.

Meestal is het hoe drukker het op de weg is, hoe meer auto's er rijden.