PDA

Bekijk Volledige Versie : Banners en zoekmachines



Henky!
31/05/07, 00:22
Misschien geen al te intelligente vraag, maar toch.

Namelijk of het plaatsen van banners op andere sites (reclame) wel of niet een positief effect heeft op de zoekmachines ?

Triloxigen
31/05/07, 12:10
Ligt eran hoe de banner geplaatts word.
Als het gewoon harde html is wel, maar via een banner rotatiesysteem vaak niet.

TiMMiEJ
31/05/07, 14:53
Achter een banner hangt meestal een tite en alt tekst. Misschien als de banner op meerdere grote sites staat dat het dan nut heeft. Maar dat zal minimaal zijn.

cashmere
31/05/07, 15:13
Verwijzigen naar je site zijn altijd goed mits de inhoud van de site waar je ze plaatst affiniteit heeft met de verwijzing. Hoe dichter de site bij het onderwerp ligt en hoe hoger de pagerank van de betreffende site, des te positiever het effect.

SandervM
31/05/07, 15:23
Het heeft wel effect ja, het is een inbound link. Het heeft het meest effect wanneer de pagina waarop de banner staat content in dezelfde categorie als jouw website heeft. Ook een titel of een alt-tag met daarin keywords m.b.t. tot je website kunnen voor een positief effect zorgen.
Echter, denk ik dat als je banners puur wilt gebruiken om hoger in zoekmachines te komen door ze op een website te plaatsen waar totaal geen potentiele klanten op komen dat je de plank mis slaat.

Henky!
31/05/07, 22:00
Nou ja, ik stelde de vraag omdat ik bij het statistieken nakijken van een bepaalde site links van bijvoorbeeld de Telegraaf site tegenkwam. Bleek daar dus een google advertentie van ons te staan. Ook banners op andere sites werden geteld.

Vandaar dat ik me afvroeg of zoekmachines net zo tellen als de statistieken. Jullie antwoorden zo lezend begrijp ik dus dat het plaatsen van banners een positief effect heeft op page ranking en je positie in zoekmachines.

Berry maar eens mailen voor meer nog banners:-)