PDA

Bekijk Volledige Versie : IBM Xseries335 1U Server Dual 2,4ghz 2x36gb SCSI



lolstar
30/05/07, 12:16
Aangeboden een IBM Xseries 335 Server. Vraagprijs 689 euro. Of een aannemelijk bod

Specificaties:

Behuizingvorm: 1U behuizing voor 19'' Rack
Breedte: 44 cm
Diepte: 65,3 cm
Hoogte: 4,4 cm
Gewicht: 8,5 kg
Kleur: Zwart

CPU: 2 x Intel XEON 2,4 GHz
Harde Schijf: 2 x 36 GB ULTRA160 SCSI
Geheugen: 2 GB DDR SDRAM - ECC Chipkill 266 MHz PC2100 DIMM 184-PIN
Media: CD-Rom
interne floppydisk 3,5'' 1.44MB
Grafisch: ATI Rage XL PCI ( geen C2T-Kabel erbij)
IDE / SCSI / RAID-Controller: 1 x RAID - geintegreerd - PCI-X / 100 MHz Ultra320 SCSI RAID 1 LSI53C1020
1 x ServerWorks CSB5 PCI IDE Controller
Netwerk: Netwerkkaart - PCI-X / 100 MHz - geintegreerd Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet

afhalen in Oldenzaal,vooruitbetaling of rembours
bieden hieronder of mailen bij belangstelling

Communicatie
30/05/07, 15:31
€ 500 geboden.

Randy
30/05/07, 15:43
Particuliere of zakelijke verkoop en wat is een C2T-Kabel kabel?

Mikej0h
30/05/07, 16:11
Particuliere of zakelijke verkoop en wat is een C2T-Kabel kabel?

Ik geloof dat die zijn om het eindpunt te terminaten, zoals je bijvoorbeeld ook bij SCSI doet. Het zijn ook geen gewone VGA aansluitingen.

lolstar
30/05/07, 16:13
particulier verkoop.
Dit is een kabel waar je de Xseries mee aan elkaar kan verbinden zodat je meerdere Xseries tegelijk kan beheren. Je kunt hierop ook vga ps2 aansluiten

Icey
30/05/07, 19:17
Basicly hebben die xSeries een soort ingebouwde kvm-switch. Ze hebben een soort 'verlengde' DVI in- en uitgang waardoor je maximaal 42 servers aan elkaar kunt knopen. Op de laatste server sluit je vervolgens een C2T 'breakout cable' aan, dan heeft die server VGA+2x PS2. Zodoende kan je met één toetsenbord, muis en monitor een heel rack bedienen. Voorop iedere server zit een knop om hem te 'activeren'.

Belangrijk is dus wel dat je zonder die kabel niks met de server kan, teminsten, bij mijn 135 niet. Je komt namelijk de bios niet in. Maar wellicht hebben ze dit (stomme) systeem bij de 335 niet.

lolstar
30/05/07, 19:30
Volgens mij kun je bij deze wel in de bios komen zonder de kabel. En je kunt prima de meeste dingen nog gewoon doen. Het beeld werkt prima met een oude pci videokaart en het toetsenbord werkt ook gewoon door de 3 usb aansluitingen.

Icey
30/05/07, 19:35
Ik praat alleen uit ervaring mbt de 135, USB werkt niet in de bios waardoor je niks in kunt stellen. Je moet USB support inschakelen maarja, dat word moeilijk zonder toetsenbord ;). Als het goed is krijg ik vrijdag wel zo'n C2T kabel (besteld bij IBM) dus dan is mijn probleem opgelost.

pve
30/05/07, 21:54
hoe lang/als wat heeft deze server gedraaid?

Randy
30/05/07, 22:41
Oke duidelijk, toch wat ik verwacht had. Door het ontbreken van de breakout kabel haak ik helaas af. Mede doordat er geen BTW-factuur bijzit. Toch succes met de verkoop. IBM's zijn leuke machines (en échte servers).

Icey
30/05/07, 22:43
Oke duidelijk, toch wat ik verwacht had. Door het ontbreken van de breakout kabel haak ik helaas af.

De benodige kabel kost nog geen 4 tientjes incl btw en incl verzendkosten :).

lolstar
31/05/07, 00:37
hoe lang/als wat heeft deze server gedraaid?

Deze server heb ik kunnen kopen van mijn vaders werk omdat ik een plan had om dit servertje te colocaten. Dit is echter niks geworden. Hoelang en waarvoor de server is ingezet kan ik je niks over vertellen.


Oke duidelijk, toch wat ik verwacht had. Door het ontbreken van de breakout kabel haak ik helaas af. Mede doordat er geen BTW-factuur bijzit. Toch succes met de verkoop. IBM's zijn leuke machines (en échte servers).

Helaas heb ik geen bedrijf en kan dus geen factuur leveren. Als u een leuk bod doet kan ik wel de 40 euro die een kabel kost vergoeden. Ik zie uw reactie tegemoed.


De benodige kabel kost nog geen 4 tientjes incl btw en incl verzendkosten :).

Bedankt voor uw reactie. De kabels kosten idd niet zo heel veel geld heb ik gelezen. Ik heb extra in de advertentie gezet dat de kabel er niet bijgeleverd is zodat ik geen scheve gezichten krijg dat de server niet compleet is. Een kabel om de servers te verbinden met elkaar kan ik wel voor 10 euro extra erbij leveren.

Ik heb reeds een Bod van 550 Euro via marktplaats. Ik heb deze meneer een mail gestuurd dat de verkoop door kan gaan voor 575euro. Ik zal hier de status bijhouden of de server verkocht is.