PDA

Bekijk Volledige Versie : interesse peiling control panel en geautomatiseerd voor dns en fallback-mx



Mikey
29/05/07, 23:59
Ruim 1,5 jaar geleden introduceerden wij (Mijn-Sleutel) als een van de eerste ge-automatiseerde secundaire dns en fallback-mx voor derden. Hierbij lag de grootste nadruk op de markt van de webhoster. Inmiddels is de interne teller de 20000 domeinen ruim voorbij, met ons product hebben wij uitstekende zaken relaties opgebouwd die in die tijd duidelijke inhoudelijke feedback gaven op de geleverde dienst. Wij zijn daar nog steeds erg dankbaar voor.

Echter door de grote groei van de laatste tijd en de administratieve rompslomp met grote shellscripts, hebben we besloten om het geheel in een jasje te steken. Waarbij het totaal tot een control panel gerealiseerd is. Alle opgedane ervaring, wijzigingen tweaks zitten hierin verwerkt. Door de toename van verschillende gebruikers werd ook de vraag naar stukje inhoudelijke logfile(s) en betere controlle over refreshen van domains groter, deze opties zijn dan nu ook netjes verwerkt binnenin het gehele systeem.
Het systeem is opgebouwd in twee delen, de front-end en de back-end.


FEATURES

Front-end

+++administrator

Muturen nieuwe en bestaande gebruikers Muteren nieuwe en bestaande servers Enablen disablen van servers Enablen, disablen van diensten Zoeken binnen de gemaakte logfiles dmv search strings Handmatig schedulen refreshen van zones Handmatig schedulen opnieuw wegschrijven van conf files Overzicht van totalen servers & domeinen per gebruiker
+++user

Overzicht van configuratie
Zoeken binnen de gemaakte logfiles dmv eigen domeinen Handmatig schedulen refreshen van zones Snel opnieuw genereren van het benodigde shell script op de client Overzicht van totalen servers & domeinen

Back-end

draait onder de named gebruiker
database gestuurd
automatisch genereren van named configuratie files en includes automatische check op de opgehaalde files of ze correct zijn Verschillende cron files, eigen indelling qua tijd is mogelijk Automatisch opstellen van de configuratie binnen postfix

Installatie

Gebruiksvriendelijke installatie
Draait op elk kaar linux/bsd systeem
Apache, php4.4+, curl, mysql, bind & rndc, mysql zijn benodigd Front-end Back-end van elkaar gescheiden ivm security issues.


Feature request zullen worden behandeld mits van toepassing op de verbetering van het gehele produkt aan iedereen.

Bruikbaar voor wie ?
Het pakket is voor iedereen bruikbaar die snel, makkelijk secundaire dns en fallback-mx willen aanbieden. Doordat dit zonder problemen gedraaid kan worden op een kleine vps heeft iedereen hier wat aan. Zeker nu de keus aan vpsjes overal als paddestoelen uit de grond schieten is de stap naar geografische gescheiden nameservers en bijhorende mailbackup gelijk twee stappen dichterbij.

Kleine situatie
Server-housing aanbieder: Deze kan nu heel simpel zijn produkt uitbreiden door secundaire dns & bijhorende fallback-mx aan te bieden aan zijn of haar klanten

ISP meerdere webservers: Elke webserver gebruik laten maken van dezelfde nameserver sets is nu kinderlijk simpel door het pakket op twee lokaties te installeren en als zijnde zogenaamde masters te gebruiken voor al je domeinnamen.

Screenshots zijn hier te vinden, zijn niet allemaal meer uptodate, echter een beeld van wat er te verwachten valt is mogelijk.

http://versions.mijn-sleutel.net/dns/screenshots/

Ber|Art
30/05/07, 16:43
Heb je al een demotje? Ziet er veelbelovend uit! :)

VinceSTM
30/05/07, 16:46
Hier zeker interesse! Graag word ik op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen als het daadwerkelijk in licentie zal worden uitgegeven :)

Mikey
31/05/07, 11:38
@berart demo is niet echt nodig, ik zal snel de screenhots updaten / aanvullen met de gedane wijzigingen dusver.

@vinceSTM spreek me anders aan op irc, ik zal er in ieder geval zorgen dat er een vriendelijke instap is voor iedereen.

ju5t
31/05/07, 12:29
Hier is ook interesse.

Dennie-DeTi
31/05/07, 12:37
En hier ook interesse.

- Dennie

WebXtrA-RĂ¡mon
01/06/07, 02:18
Indien het gebaseerd is op TinyDNS/djbdns en qmail heb ik wel interesse.

Mikey
01/06/07, 08:35
Indien het gebaseerd is op TinyDNS/djbdns en qmail heb ik wel interesse.

bind & postfix

Bullcat
01/06/07, 12:25
Hier is ook interesse.

nzyme
01/06/07, 12:47
heb zelf al hetzelfde geknutseld, maar dan zonder recordsbeheer, logging, gebruikers uitschakelen etc. Kortom, een "dom" systeem wat slechts ns1/mx1/domainname nodig heeft en zo z'n werk doet. Heb wel reseller/users/maxdomains support :p

Wat gaat dit kosten, en is er een php api voor de backend?

Mikey
01/06/07, 12:51
heb zelf al hetzelfde geknutseld, maar dan zonder recordsbeheer, logging, gebruikers uitschakelen etc. Kortom, een "dom" systeem wat slechts ns1/mx1/domainname nodig heeft en zo z'n werk doet. Heb wel reseller/users/maxdomains support :p

Wat gaat dit kosten, en is er een php api voor de backend?

Kosten zullen afhangen van de hoeveelheid servers die je in het systeem zult toevoegen. Je kan je eigen php app maken, echter de back-end werkt niet verder dan het aantal servers die in de license opgenomen zijn.

IT-worX
02/06/07, 13:25
Ziet er mooi uit!!!

Kunnen er screenshots komen zonder die zwarte lijntjes overal? :)
Of een demo?

Eventueel met "valse" domeinen ofzo?

Mikey
05/06/07, 16:44
OK,
@IT-worx - Ik kom nog terug op je pb !


Nieuwe screenshots zijn te vinden op:
http://versions.mijn-sleutel.net/dns/screenshots/

Verder is er ruimte om te beta testen op kort termijn voor een X aantal personen ! Interesse mail even naar mike@mijn-sleutel.net

IT-worX
09/06/07, 09:53
Is er al enige verandering? :)

Mikey
09/06/07, 10:41
Is er al enige verandering? :)


Er zijn inmiddels al wat kleine foutjes uitgehaald (met dank aan de beta-testers). Verder zit ik de ontwikkeling op extra's en feautures even stil. Het is belangrijk dat we op kort termijn een produktie uitgave hebben waarop we verder kunnen gaan.

Tot nu toe zitten de twee belangrijkste functie erin:
geautomatiseerde secundaire dns & fallback-mx.

Mocht je interesse hebben om mee te testen, laat maar weten er is nog ruimte. Je mag de software 3 maanden vrij gebruiken.

IT-worX
09/06/07, 12:55
Zeker zin om mee te testen!!!

Mikey
09/06/07, 14:13
Zeker zin om mee te testen!!!

stuur even een mailtje naar mike@mijn-sleutel.net

IT-worX
09/06/07, 14:21
Mail verstuurd :-)