PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinregistrar die .nu domeinen kan verhuizen.



spirit010
28/05/07, 20:31
Beste WHT-ers,

De huidige registrars die wij gebruiken (TransIP, Enom, Strato) verhuizen geen .nu domeinnamen. Wie weet welke (grotere) registrar dit wel aanbied.

nielsrenselaar
28/05/07, 21:28
Volgens mij is het niet mogelijk om .nu te verhuizen..... Maar je kan alleen je .nu domeinnaam wijzigen. (Of iig was het verhuizen volgens mij belachelijk duur).

Na even zoeken op de .nu website:


There is a charge of € 150 for transfers of domain name registration from a current registrant to another, plus a one year registration fee of € 30.

spirit010
28/05/07, 21:57
Ik weet dat het via Nunames kan, echter zoek ik ook andere registrars.

Geert-Jan
28/05/07, 23:08
Is wel mogelijk, je moet het alleen handmatig doen via nunames.
Key-Systems verwacht dit jaar de API te hebben ingebouwd.

spirit010
28/05/07, 23:26
Bedankt voor de reacties, topi mag wat mij betreft afgesloten worden.

dreamhost_nl
29/05/07, 18:18
Ik heb dit topic al tig keer voorbij zien komen en al tig keer wordt het verkeerde geciteerd :

Een transfer van registrar naar registrar is gewoon mogelijk zonder extra kosten en dient niet te worden verward met een transfer van registrant naar registrant (wijziging domeinnaamhouder).

Tip : http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/101647-wie-heeft-er-ervaring-met-nu-domeinen.html

Geert-Jan
29/05/07, 18:21
Dan mag je ook zo vrij zijn om te posten hoe je dat doet. Ik heb vorige week nog contact gehad met nunames hierover, en zij geven aan dat dit nog niet kan, naar Enom en Key-Systems dan.

Enom begint er nog niet aan, en Key-Systems zegt me het dit jaat nog in te bouwen.

U bent vrij om te posten......

spirit010
30/05/07, 08:23
Hebben contact opgenomen met nunames, nog geenr eactie, op hun website staat dathet kn en dus zl het ook kunnen. Kost alleen een aardig centje.



There is a charge of € 150 for transfers of domain name registration from a current registrant to another, plus a one year registration fee of € 30.

internettoday.nl
30/05/07, 10:53
Ik weet dat ze bij www.internettoday.nl gewoon NU domeinnamen kunnen verhuizen. Het is wel erg duur. Weet ff niet uit mijn hoof hoeveel dit was maar heb er toen wel wat voor neer moeten leggen.

dreamhost_nl
30/05/07, 21:26
Tip : http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/101647-wie-heeft-er-ervaring-met-nu-domeinen.html

Zolas al gezegd wordt het verkeerde stuk geciteerd. Een registrant is een domeinnaamhouder; een domeinnaamleverancier is een registrar. Deze verschillen.



Aanvragen overdracht van domeinnaamleverancier aan domeinnaamleverancier
Schrijf naar support@nic.nu om een aanvraagformulier voor de overdracht aan een domeinnaamleverancier aan te vragen. Wij zullen de recordleverancier een kennisgeving sturen inzake de verwerkingsaanvraag van de overdracht aan de domeinnaamleverancier. Als er geen bezwaren zijn, dan wordt de overdracht na 5 dagen voltooid. Hiervan zult u in kennis worden gesteld.


Wij kunnen gewoon een .nu domeinnaam verhuizen, maar doen dit dan ook niet via eNom of KeySystems.

spirit010
31/05/07, 08:18
Ja inderdaad, heb daar telken overheen gelezen :D

In ieder geval hadden wij eenmail gestuurd naar nunames met de vraag om we het domein via hun konden verhuizen, die verwijzen ons door naar Enom :)

DreamHost, kan je ook zeggen waar jullie deze verhuizingen regelen?

Verder mag je me ook een prijs geven vor het verhuizen van .nu domeinen.

BVD

Dotdns
31/05/07, 08:26
Hello,

To request a Registrar transfer please complete and have the owner
sign the attached form and fax it to us in the US at +1-508-242-9711.

When we receive the above requested information a notification of the
request to process a Registrar transfer will be sent to the Registrar
of record.

If there are no objections the transfer will be completed after 5
days, and you will be notified.

Please include an email address that can be entered as the new
billing email address so that once the transfer is complete you can
gain access to the account to process changes.

Please let us know if you have any other questions.

Regards,
.NU Domain Ltd
Customer Support

Thank you for choosing .NU

dreamhost_nl
31/05/07, 12:18
Verder mag je me ook een prijs geven vor het verhuizen van .nu domeinen.

BVD

De prijzen voor een .nu verhuizing zijn bij ons gelijk aan die van een nieuwe registratie en zijn te vinden op onze web site (we mogen in dit topic geen aanbieding doen).

WebXtrA-RĂ¡mon
01/06/07, 03:24
Indien het .nu domein bij transip of strato ondergebracht is dan kunnen wij het zonder problemen verhuizen.

spirit010
01/06/07, 06:35
tsjaa dan kon ik het ook zelf (gewoon laten overdragen op je eigen account of niet :P).

Toon
02/06/07, 15:42
Ook wij krijgen het voor elkaar .nu van Enom naar RRP te krijgen.
Nunames heft gewoon het domein op, mailt dat en je kan hem reggen.
Zo verhuizen ze.

dreamhost_nl
03/06/07, 16:13
Ook wij krijgen het voor elkaar .nu van Enom naar RRP te krijgen.
Nunames heft gewoon het domein op, mailt dat en je kan hem reggen.
Zo verhuizen ze.

Hmm, dat lijkt me nu niet echt de veiligste manier...
Sorry, dat ik het zeg, maar ooit van "domeinnaamkaping" gehoord? Dat kan precies tussen het moment van opheffing en de nieuwe registratie. Zal wel niet zo'n heel erge vaart lopen met een .nu, maar in deze methode schuilt toch wat gevaar dan een daadwerklijke verhuizing... Daarnaast ben je uiteraard ook de resterende dagen van je registratie kwijt. Bij een verhuizing worden de resterende dagen (net zoals .com, e.d.) gewoon doorgeteld.

Toon
03/06/07, 16:19
Hmm, dat lijkt me nu niet echt de veiligste manier...
Sorry, dat ik het zeg, maar ooit van "domeinnaamkaping" gehoord? Dat kan precies tussen het moment van opheffing en de nieuwe registratie. Zal wel niet zo'n heel erge vaart lopen met een .nu, maar in deze methode schuilt toch wat gevaar dan een daadwerklijke verhuizing... Daarnaast ben je uiteraard ook de resterende dagen van je registratie kwijt. Bij een verhuizing worden de resterende dagen (net zoals .com, e.d.) gewoon doorgeteld.

Ja hoor, maar ik verhuis liever domeinen op deze manier, dan op geen enkele manier.
Vooralsnog is dit volgens Nunames de enige manier.
Blijkbaar heb je er nog geen ervaring mee, anders was jouw reactie niet geplaatst :)

Slash
08/10/07, 14:44
Ik heb zojuist een succesvolle interne transfer uitgevoerd van een .nu domein van TransIP naar ons eigen RRPProxy account.

Toon
08/10/07, 14:48
Goh, zou TransIP ook niet bij RRP afnemen ? :)

dreamhost_nl
08/10/07, 14:54
Lijkt me inderdaad vrij logisch. Een interne transfer (move/push) is alleen mogelijk indien de domeinnaam bij dezelfde registrar blijft. Overigens wel netjes dat T-Ip deze mogelijkheid ondersteunt.

Slash
08/10/07, 15:04
TransIP neemt uiteraard ook bij RRP af, daarom schreef ik ook bewust "interne transfer".

Bericht was meer bedoeld om aan te geven dat TransIP medewerking verleent aan dit soort verhuizingen.

Voor een dergelijke push worden overigens geen kosten in rekening gebracht (vrij logisch maar wellicht toch nuttig om even te vermelden).

Keizer
08/10/07, 15:32
ik heb laatst zonder problemen een gewone verhuizing afgerond... het kan wel maar duurt lang en kost evel inspanning