PDA

Bekijk Volledige Versie : Ventrillo Serrvers aanmaken



Dark
26/05/07, 23:01
Hallo ik heb een vraag:huh:
weten Jullie Toevallig hoe je op Ventrillo meer Servers kan aanmaken ?
want ik heb nu teamspeak servers maar wil over naar Ventrillo
kan iemand me dit uitleggen alvast erg Bedankt

Greetz Dark :W:

ispi
26/05/07, 23:12
Als je bedoelt, verschillende poorten, dan moet je een licentie afnemen bij ventrilo, maar om die te krijgen ...

Dark
26/05/07, 23:21
ik heb een licentie kan het dan wel ?

SF-Jeroen
26/05/07, 23:30
http://www.ventrilo.com/purchase.php


In order for an applicant to be considered you must meet the following minimum requirements.

1) You must have a legitimate business license in your state, country or jurisdiction. Please be prepared to provide proof when requested.

2) You agree to a 1000 slot minimum. Slot counts greater then 1000 are billed at the per slot rate for the total number of slots hosted. Slot counts below 1000 are billed at the per slot rate with the required minimum of 1000 slots.

3) Licensee's slot counts are expected to grow on a regular basis.

We do not license individuals or businesses who wish only to run one or two standalone servers. In these cases you will need to rent a server from one of our official licensees on the hosting page.

Zoals je ziet...

Je moet dus ingeschreven staan bij KvK, en minstens 1000 slots afnemen met een toename per jaar. Anders moet je het huren van een van hun partners (wat trouwens nog lastiger te worden is)

Dark
26/05/07, 23:58
Heey maar het kan toch ook als je het free doet dus voor hobby ? of kan dat niet ? gewoon voor vrienden hosten of zo ? Greeetz Dark

SF-Jeroen
27/05/07, 00:07
Daar heb je dus de standard voor, als je meer wil, moet je betalen

Sorcer
27/05/07, 00:56
ik heb een licentie kan het dan wel ?

Jij hebt geen licentie. Dus waarom zeg je van wel? Zorg eerst dat je je informeert op Ventrilo's website. Je zult gewoon ergens een Ventrilo server moeten gaan huren.

Dark
27/05/07, 01:01
Jij hebt geen licentie. Dus waarom zeg je van wel? Zorg eerst dat je je informeert op Ventrilo's website. Je zult gewoon ergens een Ventrilo server moeten gaan huren.


ik zei dat ik wou gaan HOSTEN dus niet HUREN
Greetz Dark

Sorcer
27/05/07, 01:04
ik zei dat ik wou gaan HOSTEN dus niet HUREN
Greetz Dark

Geen licentie = geen servers. Huren bij een ander bedrijf is dus dan nog een optie. Logisch als wat :)

Hollanda
27/05/07, 09:31
Je mag ventrilo wel voor jezelf (dus niet commercieel) hosten?

Meer servers = meerdere malen ventrilo draaien, met eigen config.

Randy
27/05/07, 09:36
Je mag ventrilo wel voor jezelf (dus niet commercieel) hosten?

Meer servers = meerdere malen ventrilo draaien, met eigen config.

Geen idee. TeamSpeak wel, met een maximum aan 100 slots. En zelfs daar zitten - terecht - voorwaarden aan.
Bij Ventrillo had het iets met de verschillende versies te maken dacht ik. GSH2 weet het vast wel.

SF-Jeroen
27/05/07, 11:30
Volgens mij zit het zo:

Standard Server is voor 8 slots max. Je mag maar 1 server versie hebben draaien op 1 fysieke machine, en deze alleen gebruiken voor niet commerciel gebruik.

Stewie
27/05/07, 15:34
1) De oude versie hosten is illegaal (alles lager dan de huidige 2.3.1 versie)
2) Ventrilo levert geen licenties. De heer Knapp van Ventrilo is "vrij" koppig
3) Privee / niet commercieel gebruik is gelimiteerd tot 8 slots en 1 instance. Meerdere instances draaien is niet toegestaan.
4) Mbt Teamspeak: lever je deze gratis bij gameservers of betaald bij gameservers: dan MOET je licentie geld betalen
5) Teamspeak heeft dit echter niet geforceerd in de software, zie bijvoorbeeld de diverse Nederlandse hosters die illegaal Teamspeak verhuren(knip) of illegaal Ventrilo draaien (dit doen ze op versie 2.1.4 meestal, de laatste versie zonder geforceerde licentie controle).

Als je ook illegaal gaat hosten dan krijg je bij Ventrilo vrij snel een fax van Brian Knapp, bij Teamspeak sturen ze pas een mail nadat je bent gerapporteerd: zij controleren niet actief.

Serve-xs
27/05/07, 15:41
5) Teamspeak heeft dit echter niet geforceerd in de software, zie bijvoorbeeld de diverse Nederlandse hosters die illegaal Teamspeak verhuren(knip) of illegaal Ventrilo draaien (dit doen ze op versie 2.1.4 meestal, de laatste versie zonder geforceerde licentie controle).


Ondanks jij misschien wel een vt/ts licentie hebt, vind ik het niet gepast om hier een bedrijfsnaam van een van je concurenten te plaatsen. Buiten <knip> zijn er honderden gameserverhosters die geen licentie hebben en toch hosten.

Stewie
27/05/07, 15:57
Maar niet elke illegale hoster maakt openlijk reclame met gratis lifetime voiceservers :)
Allemaal leuk en aardig, maar zo'n licentie is in 5 minuten geregeld bij Teamspeak, als je het desondanks nog niet regelt dan is dat gewoon opzet :lovewht:

SF-Jeroen
27/05/07, 15:59
Report ze dan gewoon bij Ventrilo ipv hier te gaan posten ...

Stewie
27/05/07, 16:03
Teamspeak bedoel je?
We gaan weer lekker offtopic. :lovewht:

Regel je licenties gewoon correct, paar minutjes werk, kost je gemiddeld 10 cent per voiceslot, big deal blijkbaar om je software legaal te hebben :)

5 minuutjes werk: succes!
==> https://sales.tritoncia.com/users/register.php

DutchTSE
27/05/07, 17:10
Teamspeak bedoel je?
We gaan weer lekker offtopic. :lovewht:

Regel je licenties gewoon correct, paar minutjes werk, kost je gemiddeld 10 cent per voiceslot, big deal blijkbaar om je software legaal te hebben :)

5 minuutjes werk: succes!
==> https://sales.tritoncia.com/users/register.php
Neemt niet weg dat het ongelofelijk flauw is om een van die vele met hun bedrijfsnaam te noemen, bang voor concurrentie blijkbaar? Meld ze dan gewoon aan op piracy@goteamspeak.com, maar doe dit niet publiekelijk.

(Herinner je onze discussie op t.net nog, toen je dreigde met een rechtszaak?)

Stewie
27/05/07, 17:18
Kindertijd! :lovewht:
Gewoon je zaakjes op orde brengen, illegale software is not-done in de hostingbusiness. Als het nu per ongeluk was gegaan door onzorgvuldig lezen, dan was 't een ander verhaal.

Voor je het weet doet iedereen zo:

ik heb een licentie kan het dan wel ?
En dat is gewoon pure onzin :)

Bij teamspeak is een licentie binnen 5 minuten geregeld.
Bij Ventrilo praktisch onmogelijk, maar er zijn voldoende resellers die een multi-instance Ventrilo serverpakket leveren voor een goede prijs :)

Jullie kunnen blijven lullen, maar illegaal hosten en daarop reclame maken is gewoon dubbelfout. Dit is bijzonder slecht voor het imago van de gamehosting branche. Vergeleken met webhosting staat gamehosting nog grotendeels in de kinderschoenen in Europa. Misschien wordt het tijd voor een Hostmerk / Gedragscode voor gamehosting? Misschien zijn er niet zoveel gamehosters als webhosters, maar het is in deze branche des te harder nodig.

Gezien de (passieve) aanwezigheid van vrijwel alle Nederlandse gamehosters op WHT zie ik hier een kans voor WHT of een partij op WHT om dit op te zetten.

Op iSPAM staat leesvoer mbt dit onderwerp: http://www.ispam.nl/archives/489/de-toekomst-van-gamehosting-de-huidige-problematiek/

DutchTSE
27/05/07, 17:46
Kindertijd! :lovewht:

Ik keur het ook absoluut af (illegale software), dus wat dat betreft mag je je opmerkingen voor je houden ;) Mijn mening is dat gameserver(branche) nog steeds een kinderlijk aanzien heeft (gamers zijn ook jong) en dat altijd zo zal houden.

Succes ermee dus ;)

Stewie
27/05/07, 17:53
Ik keur het ook absoluut af (illegale software), dus wat dat betreft mag je je opmerkingen voor je houden ;) Mijn mening is dat gameserver(branche) nog steeds een kinderlijk aanzien heeft (gamers zijn ook jong) en dat altijd zo zal houden.

Succes ermee dus ;)
Maar het vreemde is dus dat in Duitsland, de VS en Korea dit absoluut niet zo is (het slechte imago). Daar is het een "sport", een "behendigheids spel". Daar wordt er vanuit gegaan dat de klant handelt met een bedrijf.
We zien een bijzonder groot verschil tussen de volwassenheid van Nederlandse klanten en Duitse klanten, uitschieters daargelaten. Alleen Nederlandse gamers krijgen het voor elkaar om te mailen voor een illegale "surver" die gratis dient te zijn want anders hosten ze het zelf wel. :rolleyes:
Dat soort mails geven aan dat er in Nederland nog veel moet veranderen in de (game)hosting.

DutchTSE
27/05/07, 19:34
Maar het vreemde is dus dat in Duitsland, de VS en Korea dit absoluut niet zo is (het slechte imago). Daar is het een "sport", een "behendigheids spel". Daar wordt er vanuit gegaan dat de klant handelt met een bedrijf.
We zien een bijzonder groot verschil tussen de volwassenheid van Nederlandse klanten en Duitse klanten, uitschieters daargelaten. Alleen Nederlandse gamers krijgen het voor elkaar om te mailen voor een illegale "surver" die gratis dient te zijn want anders hosten ze het zelf wel. :rolleyes:
Dat soort mails geven aan dat er in Nederland nog veel moet veranderen in de (game)hosting.
In Duitsland, VS en Korea is de gaming dus meer een sport, niet alleen onder jong publiek (zoals in Nederland) maar ook onder het "oudere" publiek. Blijkbaar is gaming daar meer ingeburgerd en is het in Nederland meer iets van de laatste jaren (denk maar aan de tijd van 56K modems, toen viel er nauwelijks te gamen). Weet niet in hoeverre onze techniek voor of achter loopt op de andere landen maar misschien is het een reden.

[we gaan trouwens een beetje offtopic ;) praten over gamen in een ventrilo topic in voip :p]

wonko
28/05/07, 00:53
Inderdaad heren, jullie gaan behoorlijk offtopic. Vanaf nu terug ontopic graag...

Verder is het noemen van namen not done (en ik mag weer overal gaan editten... *zucht*)!

Dillard
01/06/07, 16:47
Verplaatst, dit lijkt me meer met Gamehosting te maken te hebben dan met VOIP.