PDA

Bekijk Volledige Versie : Mergen van 2 bestanden



BLAST3R
26/05/07, 20:57
Beste WHT'ers,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een script dat WERKT voor mijn idee.
Het idee is dat er van 2 HALO servers (je weet wel, dat windows spel) via FTP de banlist.txt's worden gedownload. Dit zijn bestanden met een soortgelijke inhoud:

# Name, CD key hash, ban count, ban end date
Gnarkill,<hier de CD key hash>,1,--
Zaenth,<hier de CD key hash>,1,--
hepititus C,<hier de CD key hash>,1,--
Timber,<hier de CD key hash>,1,2007-03-28 13:37:43
Hier heb ik de cdkey hash weggehaalt ivm. met privacy.

Nu zou ik graag willen, dat als er bijvoorbeeld op een van de servers iemand wordt gebanned, deze ban ook op de ander terecht komt.

Ik wil dus in feite banlist.txt van server 1 met die van server 2 samenvoegen.

Dit heb ik al eens geprobeert met het volgende commando:

cat rl1/banlist.txt rl2/banlist.txt > banlist.txt

Dit leek in het begin goed te gaan, alleen toen ik de volgende dag de logs bekeek, waren ze ineens 2gigabyte groot.. :eek:

Dat is dus niet de bedoeling.

Ik heb al iets gevonden genaamd 'diff', maar daar ben ik ook niet veel mee opgeschoten.

Het liefst wil ik het ook zo hebben dat hij ze bij elkaar voegt, maar wel kijkt of dezelfde entry al aanwezig is (aangezien ze steeds de nieuwe versie krijgen, en als er een ban bij komt wordt een van die versies een ban rijker, en moet die andere dus ook een ban rijker worden).

Kan iemand mij hiermee helpen? Het is trouwens niet commercieel ofzo bedoelt, het is puur voor mijn eigen clan zodat we de servers' banfiles niet meer handmatig hoeven te matchen.

Ik heb de FTP upload en download code al gemaakt, nu alleen nog de merging...

Bedankt alvast! :lovewht:
Jorrit

XeroxJB
26/05/07, 21:00
Dat zal je doen met de noranteure module in het Linux systeem, en dan via een lus laten doorverbinden met het systeem!