PDA

Bekijk Volledige Versie : Wij zoeken spam



dogfood
25/05/07, 01:18
Ja, je leest het goed: jullie willen er van af zijn, maar wij willen spam! Om onze nieuwe smtp throttling en filtering te testen hebben wij genoeg traffiek nodig. Anders konden we even goed adressen seeden, maar dat levert geen realistisch beeld op.

Mail wordt langs onze relays geroute en een clean feed netjes bij jullie afgeleverd of eventueel enkel getagged.

Dit is geen promotie, enkel een test, en er zijn dus ook geen kosten aan verbonden. Iemand zin om te testen?

opinion
25/05/07, 01:20
ik denk dat je hier weinig mensen zult vinden die vóór spam zijn, en ze willen het vast niet riskeren dat hun ip adressen ge-blacklist wordt ;)

dogfood
25/05/07, 01:25
ik denk dat je hier weinig mensen zult vinden die vóór spam zijn, en ze willen het vast niet riskeren dat hun ip adressen ge-blacklist wordt ;)

Dit is inbound filtering hé, dus jullie dns mx records wijzen naar onze relays, wij filteren en leveren bij jullie af. Dit is geen oproep aan spammers om ons als outbound relay te gebruiken ;)

WH-Tim
25/05/07, 01:27
Ben ik nou de enige die al paar dagen honderden/duizenden spammails meer in me inbox heb?

crazycoder
25/05/07, 01:32
Ben ik nou de enige die al paar dagen honderden/duizenden spammails meer in me inbox heb?
Wat ik wel zie is dat het aantal dsl/kabel computers wat onze mailservers lastig aan het vallen is de laatste dagen exponentieel gestegen is.

Het valt mij ook op dat het 's middags begint.... kortom als ze in de vs wakker worden..

SF-Jeroen
25/05/07, 01:42
Ik krijg de laatste dagen ook veel meer spam binnen, misschien door werkzaamheden aan Planet Mailsystem?

Randy
25/05/07, 02:32
De laatste dagen inderdad aanzienlijk meer spam, zo zie ik ook aan de Cleanport que. Gelukkig komt er vrijwel niets door. Maar als je alles op een eigen server binnen laat lopen, krijgt die het aardig druk.

Dotdns
25/05/07, 03:05
De laatste dagen inderdad aanzienlijk meer spam, zo zie ik ook aan de Cleanport que. Gelukkig komt er vrijwel niets door. Maar als je alles op een eigen server binnen laat lopen, krijgt die het aardig druk.

Klopt , maar is niet altijd even makkelijk om alles tegenhouden.
en dit 2 laatste weken zijn erg druk geweest

wat ik me soms afvraag , is wat hebben die mensen hieraan.?
denken ze nu echt dat daarmee mensen koopjes zullen doen.?

Randy
25/05/07, 03:27
Om visueel even iets weer te geven. Mei is nog niet eens voorbij en je ziet al een explosieve stijging n.a.v. de vorige maand.
Deze statistieken zijn trouwens van een reseller met maar van 9 domeinen die enkel ingaand laat controleren.
C.F. staat voor content filtering. De bekende Postbank mails in gebrekkig Nederlands uit Nigeria etc.

Serve-xs
25/05/07, 03:39
De laatste dagen inderdad aanzienlijk meer spam, zo zie ik ook aan de Cleanport que. Gelukkig komt er vrijwel niets door. Maar als je alles op een eigen server binnen laat lopen, krijgt die het aardig druk.

Werkt dat cleanport een beetje? Kun je me er eens iets over vertellen wat betreft je eigen ervaringen want ik was hier namelijk over aan het denken. Dit lijkt me wel wat.

Randy
25/05/07, 03:58
Werkt dat cleanport een beetje? Kun je me er eens iets over vertellen wat betreft je eigen ervaringen want ik was hier namelijk over aan het denken. Dit lijkt me wel wat.

Ja hoor, kan je wel een productfolder mailen/sturen en een (gratis) proefaccount aanmaken. Maar dan graag even per e-mail. Het verschil met andere oplossingen zit hem vooral in het feit dat er _nooit_ e-mail klakkeloos verwijderd wordt maar je deze in het controlpanel altijd nog kunt weervinden (en eventueel whitelisten). Daarnaast werken er meerdere engineers rond de klok aan het beheer. Een out-of-the-box managed oplossing dus zonder dure investeringen.

crazycoder
25/05/07, 09:03
De laatste dagen inderdad aanzienlijk meer spam, zo zie ik ook aan de Cleanport que. Gelukkig komt er vrijwel niets door. Maar als je alles op een eigen server binnen laat lopen, krijgt die het aardig druk.
O ja, is dat zo?
Fallback mx: load average: 0.08, 0.08, 0.03
Primary : load average: 0.00, 0.00, 0.00

Heb nog nooit een load van 1 op een van deze machines gezien..

CPU blijft meestal < 1%, maar nog nooit boven de 5% gezien.. geen onnodig lange queues.. dus geen onnodig lange vertragingen in het afleveren van e-mail. De eigenaar van een filterservice in de VS schreef eens "als er een vertraging in het afleveren van je e-mail is dan ligt het bijna altijd aan ons".

Wij filteren niet met meuk zoals spamassasin maar voornamelijk op het smtp niveau.. E-mail staat op een server die alleen voor dat doel wordt gebruikt.

Misschien moet je niet in ieder topic proberen om je eigen diensten te slijten.. Zeker niet in een topic van iemand die schijnbaar zelf dat soort diensten op wil starten..

Om toch nog een tip aan TS te geven: je doe er misschien goed aan om meer over je bedrijf te vertellen. Je bent nu een onbekende die vraagt om de e-mail via jouw server(s) te laten lopen.. ik denk dat de meesten daar niet echt happig op zijn :)

tazmanian
25/05/07, 09:44
Ben ik nou de enige die al paar dagen honderden/duizenden spammails meer in me inbox heb?


Nee hoor ook ik zit elke dag weer te spitten door mijn inbox.... trashhold al op 7.5 gezet maar die dingen komen nog door.......helaas zelfs met een (spamassassin trashhold van 26 punten :( die worden natuurlijk wel tegen gehouden, maar van sommige (waar je je zou kunnen afmelden) mooie afmeld pagina maar na 3 keer houd ik het wel voor gezien en gebruiken ze gewoon een ander adres van me

AlfaHosting
25/05/07, 10:34
Ja hoor, kan je wel een productfolder mailen/sturen en een (gratis) proefaccount aanmaken. Maar dan graag even per e-mail. Het verschil met andere oplossingen zit hem vooral in het feit dat er _nooit_ e-mail klakkeloos verwijderd wordt maar je deze in het controlpanel altijd nog kunt weervinden (en eventueel whitelisten). Daarnaast werken er meerdere engineers rond de klok aan het beheer. Een out-of-the-box managed oplossing dus zonder dure investeringen.

Kan je me wat tarieven doormailen op contact at alfanet dot be ?

eweps
25/05/07, 12:29
Hou nou eens op met blaten mensen, hij vraagt of er mensen zijn die interesse hebben een mailaccount via zijn servers te laten lopen.

Ik kan je denk ik wel een emailadres bezorgen waar wat spam op komt, moet ik even met een relatie overleggen, catch all is prima?

Het emailaccount wordt verder niet gebruikt, dus je kunt de mail eventueel door routeren naar een eigen emailserver.

Edit: Interesse, stuur me maar even een PM.

Sorcer
25/05/07, 14:13
Moet zeggen dat @Home ook lekker bezig is. Per dag zeker 10 mails nu met spam.

Iniedergeval hier geen interesse, misschien dat ik wel iemand weet die eventueel je wil mee helpen testen. Ik laat het nog wel weten.

Iniedergeval succes ermee!

dogfood
25/05/07, 18:52
Hou nou eens op met blaten mensen, hij vraagt of er mensen zijn die interesse hebben een mailaccount via zijn servers te laten lopen.

Ik kan je denk ik wel een emailadres bezorgen waar wat spam op komt, moet ik even met een relatie overleggen, catch all is prima?

Het emailaccount wordt verder niet gebruikt, dus je kunt de mail eventueel door routeren naar een eigen emailserver.

Edit: Interesse, stuur me maar even een PM.

Bedankt voor de oproep om bij het onderwerp te blijven ;) Ik heb spam nodig voor een nieuwe antispam service te testen en dit draait uit op een promo voor andere antispam providers. Niet wat ik in gedachte had.

Wij doen momenteel filtering voor bedrijven waar het spam percentage varieert tussen de 25 en 60%. ISP's en webhosters hebben een heel andere traffiek en daarop willen we dus nieuwe filters testen om, als alles goed verloopt, hier later een gerichtere dienst voor kunnen aan te bieden.

Voor alle duidelijkheid: DNS pointers dienen naar ons te wijzen, dus een catch-all adres forwarden zal niet voldoende zijn. Daarop kunnen we wel filteren maar de reputation based filtering zal hier weinig aan hebben. Ik wil het anders wel eens proberen.

Jo
IN-MX.COM

eweps
26/05/07, 14:52
Ah oke, je bent dus op zoek naar IT gerelateerde emailadressen, die kan ik je op dit moment niet aanleveren helaas.

Het emailadres waar ik het over had ging om een humorportal. Van het domein zijn de mail dns settings overigens wel aan te passen naar een van jullie servers.

Succes ermee.

phreak
26/05/07, 16:10
O ja, is dat zo?
Fallback mx: load average: 0.08, 0.08, 0.03
Primary : load average: 0.00, 0.00, 0.00

Heb nog nooit een load van 1 op een van deze machines gezien..

CPU blijft meestal < 1%, maar nog nooit boven de 5% gezien.. geen onnodig lange queues.. dus geen onnodig lange vertragingen in het afleveren van e-mail. De eigenaar van een filterservice in de VS schreef eens "als er een vertraging in het afleveren van je e-mail is dan ligt het bijna altijd aan ons".



Nou, mijn SPAM-eter die heeft het af en toe wel erg druk, en altijd zo tussen 14:00 en 23:00 daarna is het weer rustig.. tussen die tijd kunnen mijn loads wel oplopen tot 10+