PDA

Bekijk Volledige Versie : Javascript VAR in PHP



EHS-Jerre
24/05/07, 23:18
Hoi,
Ik ben bezig aan een scriptje dat eerst een prijsberekenaar omvat en daaropvolgend een bestelscript. De prijsberekenaar is in JAVAscript en het gedeelte om naar de volgende stap te gaan is dus PHP.

Mijn vraag is nu:
als ik de JAVAscript variabele f.totalpricepound.value wil doorgeven naar mijn php procesfile en er dus een php var van maken, hoe doe ik dat?

Wonko-edit: even java vervangen door javascript! Beetje opletten als je een vraag stelt, C is ook niet gelijk aan C# of aan C++ (en java ligt verder van javascript dan dat C van C++ ligt)!!!

ShowU
25/05/07, 00:47
je zou je javascript output in een "hidden textfield" kunnen zetten en deze vervolgens submitten... je krijgt dan een $_POST['variabele']

ol4pro
25/05/07, 01:51
ik begrijp niet waarom je php vars wilt gebruiken, stuur me je file maar op met de gewenste berekening.

CAse:
Step 1: input values ------------- calculate values
-> submit form with calculated values
-> fetch result $_POST
-> process result.


ps: Javascript -- Geen JAVA :D

Citruz.
25/05/07, 07:56
Ik ben bezig aan een scriptje dat eerst een prijsberekenaar omvat en daaropvolgend een bestelscript. De prijsberekenaar is in JAVAscript en het gedeelte om naar de volgende stap te gaan is dus PHP.

Het lijkt me onverstandig om de door javascript berekende prijs door te geven naar php. Wanneer een gebruiker javascript uit heeft staan krijg je geen prijs door. Ik zou persoonlijk de input-velden doorgeven en vervolgens met PHP opnieuw de prijs berekenen.

EHS-Jerre
25/05/07, 09:08
je zou je javascript output in een "hidden textfield" kunnen zetten en deze vervolgens submitten... je krijgt dan een $_POST['variabele']
Jep had ik ook al aangedacht, iets van de vorm: <input class="form" type="hidden" name="postmonthlyprice" />
Als er dan een verwijzing in het berekenscriptje staat: f.postmonthlyprice = f.price.value; ?


ik begrijp niet waarom je php vars wilt gebruiken, stuur me je file maar op met de gewenste berekening.

CAse:
Step 1: input values ------------- calculate values
-> submit form with calculated values
-> fetch result $_POST
-> process result.


ps: Javascript -- Geen JAVA
Bedankt voor het voorstel: ik stuur je het in PM


Het lijkt me onverstandig om de door javascript berekende prijs door te geven naar php. Wanneer een gebruiker javascript uit heeft staan krijg je geen prijs door. Ik zou persoonlijk de input-velden doorgeven en vervolgens met PHP opnieuw de prijs berekenen.
Ik denk dat in het algemeen javascript toch aan staat?
En je voorstel omtrent de velden door te geven: Het is de bedoeling dat die price calculator ook als prijslijst dient. Dus de prijs moet direct zichtbaar zijn.

Alvast bedankt voor de reacties en de hulp:lovewht:

Kenneth
25/05/07, 09:23
ik zou dus never nooit niet JavaScript gebruiken om de prijs te berekenen en deze dan doorgeven aan PHP.

POST values kun je namelijk harstikke makkelijk namaken.. dus kan iemand bij jou een dedi of wat dan ook voor 1 cent per maand bestellen!

En ja als je het echt wil... dan zul je inderdaad een 'hidden' field moeten gebruiken en die dan elke keer update bij een prijs verandering.

Citruz.
25/05/07, 22:49
Ik denk dat in het algemeen javascript toch aan staat?
En je voorstel omtrent de velden door te geven: Het is de bedoeling dat die price calculator ook als prijslijst dient. Dus de prijs moet direct zichtbaar zijn.

Je kan de prijs direct tonen d.m.v. javascript en vervolgens de keuzes van de klant submitten. Op basis van deze keuzes kan je binnen PHP nogmaals de (altijd juiste) prijs berekenen en deze opslaan in je database oid.

ErikKosters
26/05/07, 15:20
Inderdaad dat is mogelijk. Heb zelf een keer zo'n javascript gehad, welke dus de pagina realtime submit en een waarde teruggeeft. Zal ff alles nazoeken om deze nog te vinden ;).

EHS-Jerre
26/05/07, 16:10
thnx :), ik wacht tevens nog op reactie van ol4pro :)

ol4pro
28/05/07, 21:53
Sorry amigo,

Lag in het weekend op het strand, ik gaat er vanavond naar kijken voor je.

EHS-Jerre
28/05/07, 22:37
np :)
Alvast bedankt

ol4pro
29/05/07, 20:12
EHS-Jerre pm, note: zag wel dat je inprincipe dat je gewoon pre calculatie deed en dat je dus inprincipe de vars gewoon kan opvangen na action POST.



f.totalprice.value = calculated.value;


Wat beftreft opmerkingen ivm is javascript veiliger dan php ect.. mijn comment.


javascript and php is like making love, you protect yourself before the action and not after the action. The protection itself depens on how you use it :P

After the action you always check if the protection did not fail you !