PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsverhoging Xs4all colocation



Jacques
24/05/07, 13:52
Xs4all gaat de prijzen van haar colocaties voor bestaande klanten verhogen met maar liefst 10%.

Na alle problemen van het afgelopen anderhalfjaar (diverse rampzalige airco- en stroomstoringen) een niet erg gelukkig gebaar...

frvge
24/05/07, 13:56
*hoopt dat PCX een vaste prijs heeft*

LH-Online
24/05/07, 14:04
PCX = Versatel
Versatel != XS4ALL

Niet zo mooi, is er ook een reden aangegeven?

Mastje
24/05/07, 14:06
Inflatie, stijgende kosten, noem maar op, iedereen verhoogd toch de prijzen tegenwoordig ? :)

Vind het juist een vooruit gang dat de prijzen omhoog gaan na brakke airco's en de stroomstoringen, is er meer geld voor xs4all om goede spullen te kopen.

wat belangrijker is, is de vraag, wat gaat omhoog? Kosten van dataverkeer, kosten van racks/stroom, of beide?

WilloW
24/05/07, 14:07
XS4ALL = KPN en misschien is KPN binnenkort ook Tiscali

appelsap
24/05/07, 14:08
Als ik mij niet vergis heeft Wido ooit eens gezegd dat zij een 10-jarig contract hebben met Versatel waarin staat er geen prijsverhogingen mogen komen:)

Technotop
24/05/07, 14:19
Als ik mij niet vergis heeft Wido ooit eens gezegd dat zij een 10-jarig contract hebben met Versatel waarin staat er geen prijsverhogingen mogen komen:)

Verhogingen zoals Stroom en onverziendekosten worden altijd doorgevoerd in de contracten, het lijkt me dan ook vreemd dat ze de verhogingen helemaal kunnen dichttimmeren in het contract.

SF-Jeroen
24/05/07, 14:21
We hebben het niet over Wido,

Wido/PCX zit in het Versatel DC en niet op XS4ALL waar deze topic over gaat


LH-Online

PCX = Versatel
Versatel != XS4ALL

Juist

Ber|Art
24/05/07, 14:24
Prijsverhogingen zijn onvermijdelijk, ook voor XS4ALL, er zullen er snel meer gaan volgen IMO. En neem maar aan dat ze het contractueel allemaal wel goed voor elkaar hebben. Contracten van 10 jaar worden anno 2007 volgens niet meer gesloten, zeker niet voor stroom!

Triloxigen
24/05/07, 15:08
Als ik mij niet vergis heeft Wido ooit eens gezegd dat zij een 10-jarig contract hebben met Versatel waarin staat er geen prijsverhogingen mogen komen:)

Met kleine lettertjes over marktwerkingen en externe factoren waarschijnlijk ;)

phreak
24/05/07, 15:16
Met kleine lettertjes over marktwerkingen en externe factoren waarschijnlijk ;)

Ik voorzie dat de prijzen dit jaar/volgend jaar nog wel een eindje omhoog schieten..

Swiftway-UK
24/05/07, 15:21
Als ik mij niet vergis heeft Wido ooit eens gezegd dat zij een 10-jarig contract hebben met Versatel waarin staat er geen prijsverhogingen mogen komen:)

Ik denk dat zo een contract ook nadelig kan werken.

Versatel hanteert een plafon van 10A gebruik per rack (met mogelijkheid om fors bij te betalen voor maximaal 14A).

Ik betwijfel of dit voldoende zal zijn om de ruimte goed te kunnen gebruiken over enkele jaren, laat staan 10 jaar.

AlexanderOnline
24/05/07, 15:58
Volgens mij waren de prijzen van xs4all toch al best stevig?

djalken
24/05/07, 16:48
niet goedkoop ofzo volgens mij, maar wel 2 x 10A bij een kast. Maar dat blijkt uiteindelijk toch niet te werken dus ;)

appelsap
24/05/07, 17:27
Sorry dat ik nog even verder off topic ga, maar ik moet natuurlijk wel bewijzen wat ik zeg:
Quoto van Wido op het forum van pcextreme:


Versatel bood ons de mogelijkheid om voor 10 jaar te tekenen, dat hebben we dus ook gedaan. 10 Jaar lang betalen wij het zelfde, met uitsluiting de inflatie en energie.
Te vinden op: forum.pcextreme.nl/index.php?showtopic=10556&st=0

WI-Hosting
24/05/07, 17:37
Sorry dat ik nog even verder off topic ga, maar ik moet natuurlijk wel bewijzen wat ik zeg:
Quoto van Wido op het forum van pcextreme:

Te vinden op: forum.pcextreme.nl/index.php?showtopic=10556&st=0

Je zegt het zelf, met uitsluiting van inflatie en energie...
Ook PCX zal dus bij prijsverhogingen meegaan, aangezien de prijsverhogingen als motief de stijgende stroomprijzen hebben.

Marin
24/05/07, 17:38
reden voor de colocaters aldaar om de prijzen voor de "eindgebruikers" ook op te schroeven denk ik...

Randy
24/05/07, 18:21
Het houdt natuurlijk een keer op. Wie van jullie berekend het inflatiecijfer CPB jaarlijks door of houdt hier rekening mee in de bedrijfsvoering? Ik denk dat deze groep bijzonder klein is.

Voorheen hebben we dit altijd kunnen compenseren door de groei in het (inkoop)volume om zo de prijzen hetzelfde te houden, maar er zijn dingen die je niet in de hand hebt. Bijvoorbeeld als Microsoft de licntiekosten gaat verhogen (toch een ~1800 / maand).

Ach, Nederland wordt warmer dus er moet meer gekoeld worden. En dat kost stroom. Iedereen zal het wel begrijpen, op een kleine groep ik-wil-voor-1-euro-een-server-en-zeur-het-meest nagelaten. Maar zulke klanten ben je liever kwijt dan rijk.

Shadowfox
24/05/07, 19:06
Bij PCX gaat de prijs naar 48 euro per maand. Eerst van 17 naar 35 en nu naar 48...

Dit is niet waar je blij van wordt eerlijk gezegd, lijkt mij...

Persoonlijk denk ik dat je een stijging van 300% niet kan incalculeren in je prijs. Overigens factureren de meesten per jaar en dan kan je moeilijk een factuur nasturen. Met de nieuwe termijn kan je er rekening meehouden maar dan worden je klanten ook niet echt blij... Weg gegaan doe je niet zo snel i.v.m. het eventueele gezeik van verhuizen.

WI-Hosting
24/05/07, 19:10
Bij PCX gaat de prijs naar 48 euro per maand. Eerst van 17 naar 35 en nu naar 48...

Dit is niet waar je blij van wordt eerlijk gezegd, lijkt mij...

Ik denk dat die mensen die daar niet blij van worden eens moeten stoppen met zeuren want dit gebeurt OVERAL!

Ook al verhuis je nu naar een andere provider, krijg je alsnog prijsverhogingen in 2 maanden tijd, je stelt het alleen maar uit zo.

Face the reality, je komt hier niet onder uit, niemand...

crazycoder
24/05/07, 19:19
Bij PCX gaat de prijs naar 48 euro per maand. Eerst van 17 naar 35 en nu naar 48...

Dit is niet waar je blij van wordt eerlijk gezegd, lijkt mij...

Persoonlijk denk ik dat je een stijging van 300% niet kan incalculeren in je prijs. Overigens factureren de meesten per jaar en dan kan je moeilijk een factuur nasturen. Met de nieuwe termijn kan je er rekening meehouden maar dan worden je klanten ook niet echt blij... Weg gegaan doe je niet zo snel i.v.m. het eventueele gezeik met verhuizen.
Voorlopig betaal je als bestaande klant nog het tarief van eur 35 per maand. Een verhoging van 17 naar 48 is procentueel natuurlijk vrij fors, maar als je 100 klanten op een server heb staan dan wil het zeggen dat iedere klant eur 3,72 per jaar meer moet gaan betalen. Niet iets waar iemand van wakker zal liggen lijkt mij..

brinkie
24/05/07, 19:28
Voorlopig betaal je als bestaande klant nog het tarief van eur 35 per maand. Een verhoging van 17 naar 48 is procentueel natuurlijk vrij fors, maar als je 100 klanten op een server heb staan dan wil het zeggen dat iedere klant eur 3,72 per jaar meer moet gaan betalen. Niet iets waar iemand van wakker zal liggen lijkt mij..

Lijkt mij ook niet, en op de gemiddelde server staan wel méér dan 100 klanten.. daar komt bij, 48 euro is nog niet duur. Tenzij je een prijsvechter in het "1-euro circuit" bent, dan heb je met dat soort prijsstijgingen een probleem want je verdient al geen drol aan je klanten natuurlijk en die lopen weg als je ze een prijsstijging doorberekenen wilt (want omdat je zo spotgoedkoop bent, zitten ze bij je immers?). Ik snap niet dat mensen hosting aanbieden voor dat soort bodemprijzen, het is gewoon niet reeël en je kunt er niet van bestaan, ténzij je genoegen neemt met minder dan bijstandsnivo??

Shadowfox
24/05/07, 19:29
Voorlopig betaal je als bestaande klant nog het tarief van eur 35 per maand. Een verhoging van 17 naar 48 is procentueel natuurlijk vrij fors, maar als je 100 klanten op een server heb staan dan wil het zeggen dat iedere klant eur 3,72 per jaar meer moet gaan betalen. Niet iets waar iemand van wakker zal liggen lijkt mij..

Als je inderdaad de server op de manier gebruikt hoe jij het voordoet valt het wel mee. Dan nog zit je met het feit dat je de extra prijs moet verdubbelen omdat je met jaarlijkse factureringen zit... Dan loop je namelijk het geld mis dat door de verhoging is gekomen. Voorlopig is bij mij niet meer dan drie maanden ;)

Ik vind de markt wel een erg rare wending krijgen op deze manier.

frvge
24/05/07, 19:43
Excuses, ik was er even niet bij met m'n hoofd.

crazycoder
24/05/07, 19:48
Als je inderdaad de server op de manier gebruikt hoe jij het voordoet valt het wel mee. Dan nog zit je met het feit dat je de extra prijs moet verdubbelen omdat je met jaarlijkse factureringen zit... Dan loop je namelijk het geld mis dat door de verhoging is gekomen. Voorlopig is bij mij niet meer dan drie maanden ;)

Ik vind de markt wel een erg rare wending krijgen op deze manier.
Prijsverhogingen zijn altijd vervelend maar helaas niet meer dan logisch.

De kosten van o.a. stroom rijzen de pan uit. Het DC gaat dan de prijs verhogen, je coloboer gaat dan ook z'n prijs verhogen.. niemand vind het leuk om verlies te moeten nemen op een product.. als jij de verhoging niet door kan berekenen dan ben je de pineut.

Jacques
24/05/07, 22:43
PCX = Versatel
Versatel != XS4ALL

Niet zo mooi, is er ook een reden aangegeven?

Volgens Xs4all moeten de sterk gestegen stroomkosten agv een nieuw contract met Nuon doorberekend worden. Dit terwijl alle kasten nu afgeknepen worden door nieuwe stroomsloffen (1/3 kast, 17u, 2 x 3 ampere).


Volgens mij waren de prijzen van xs4all toch al best stevig?

Gesloten kastdeel +/- 17U met 2 x 3 ampere en 1,5 TB dataverkeer komt nu op 500 ex. per maand. Ze hebben de prijzen van de site gehaald. Alleen nog op aanvraag.

djalken
26/05/07, 21:40
Moet zeggen dat k dat alsnog een nette prijs vind al is xs4all natuurlijk geen true of proserve qua netwerk

Swiftway-UK
27/05/07, 18:02
Moet zeggen dat k dat alsnog een nette prijs vind al is xs4all natuurlijk geen true of proserve qua netwerk

Mag ik vragen waarop deze uitspraak gebaseerd is?

djalken
27/05/07, 18:28
Mag ik vragen waarop deze uitspraak gebaseerd is?

Kijken naar uplinks/netwerk en horen van ervaringen :)

dotnetjunkie
28/05/07, 00:29
Kan men omwille van deze prijsverhoging z'n contract opzeggen?

djalken
28/05/07, 00:35
lijkt me wel, tenzij t een inflatiecorrectie en stroomprijs correctie is (of iets in die geest, wat contractueel toegestaan is)

crazycoder
28/05/07, 07:39
lijkt me wel, tenzij t een inflatiecorrectie en stroomprijs correctie is (of iets in die geest, wat contractueel toegestaan is)
Je kan het natuurlijk altijd per einde looptijd opzeggen..

Bedenk dat iedereen met een verhoging van de stroomprijzen te maken heeft.. Je zou hooguit enkele maanden voordeel kunnen hebben omdat niet iedereen per dezelfde datum prijzen verhoogd.

Je voordeel zal wel groot genoeg moeten zijn, als je meer dan 1 of 2 servers hebt dan is verhuizen niet echt leuk meer..

Jacques
01/06/07, 20:11
lijkt me wel, tenzij t een inflatiecorrectie en stroomprijs correctie is (of iets in die geest, wat contractueel toegestaan is)

Verhuizen is niet echt een optie bij meer dan vijf servers en bijbehorende ip-range. Dat kost twee of meer mandagen. Daar gokt de coloboer ook op.

Overall daalt het stroomverbruik juist door massale inzet van de nieuwe generatie multicore servers.

AlexanderOnline
01/06/07, 20:34
Overall daalt het stroomverbruik juist door massale inzet van de nieuwe generatie multicore servers.
Dat betwijfel ik hoor... er worden wel veel van die multicores ingezet maar ik denk niet dat ze ook efficient gebruikt worden, dus dat er 2 servers door 1 zo'n server wordt vervangen

DeziWeb
01/06/07, 21:26
Dat betwijfel ik hoor... er worden wel veel van die multicores ingezet maar ik denk niet dat ze ook efficient gebruikt worden, dus dat er 2 servers door 1 zo'n server wordt vervangen

Maar je gaat wel krijgen, dat door de multicores steeds meer virtuele systemen gerealiseerd kunnen worden op 1 server. Dit zou dus aan de efficientie kunnen bijwerken.

AlexanderOnline
01/06/07, 21:59
Maar je gaat wel krijgen, dat door de multicores steeds meer virtuele systemen gerealiseerd kunnen worden op 1 server. Dit zou dus aan de efficientie kunnen bijwerken.
Precies, kunnen. En ik denk dat dat op dit moment nog maar bar weinig gebeurd.

DeziWeb
02/06/07, 08:03
Precies, kunnen. En ik denk dat dat op dit moment nog maar bar weinig gebeurd.

Helemaal mee eens! Vooral in de hostingmarkt, ik zie namelijk nog niet zo snel een mailserver virtueel op de mysql server staan. Om maar een voorbeeld te geven, toch denk ik wel dat dit steeds maar gaat inburgeren. Je hebt nu al de vps'en die het kwa prestaties en ook kwa prijs het meestal winnen van de budget dedicated servers.

xs-gebruiker
02/07/07, 19:23
Laat ze eerst maar es voldoende stroom leveren dan kunnen we praten over een prijs verhoging.