PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Leaseweb Webhosting?



appelsap
22/05/07, 23:18
Leaseweb heeft heel interesse webhosting pakketten, bijvoorbeeld deze:
Linux Silver
Schijfruimte: 1GB
Dataverkeer: 250GB
E-mail POP3: 100
Webmail: Ja
Virus/Spamfilter: Ja
MySQL: 5
PHP: Ja
Control Panel: Plesk

Zoals je ziet krijg je lekker veel dataverkeer (250 GB) maar ik denk niet dat dat een probleem is voor Leaseweb met hun grote (en ook kwalitatieve) netwerk.

Waar ik me echter wel zorgen over maak is of de servers snel genoeg zijn. Als je zo'n paar sites op je server hebt die 250 GB verbruiken heeft je server het toch al lekker zwaar volgens mij. Natuurlijk verbruikt niet iedereen zijn 250 GB, maar er zullen er toch wel een paar tussen zitten.

Dus nu mijn vraag: heeft er iemand ervaring met de snelheid van de servers? En heeft er iemand gewoon algemeen ervaring met de webhosting bij Leaseweb?

Randy
22/05/07, 23:42
Tenzij jij alles uit de database gaat halen met erg complexe MySQL query's en PHP-berekeningen, zal het weinig uitmaken. De bestanden die meestal verantwoordelijk zijn voor veel dataverkeer, worden 1:1 van disk geserveerd zonder door de PHP- of Perlparser te gaan.

Verdere ervaringen van leaseweb:
http://www.ispgids.com/isp/leaseweb

slipperman
22/05/07, 23:45
Ik neem aan dat LeaseWeb ook gebruik maakt van clusters om zo effecienter met je rekenvermogen om te kunnen gaan.

Freeweb
23/05/07, 13:23
Leaseweb heeft idd een goed netwerk. Ik denk dat het wel goed te doen is. Je krijgt er idd veel dataverkeer erbij, alleen diskruimte niet echt genoeg om zoveel dataverkeer te verbruiken :)

Triloxigen
23/05/07, 13:25
Leaseweb heeft 3 soorten verkeer.
Premium, Standard en Volume

Die 250GB zal ws Volume zijn, dat is dus vooral om veel te bieden niet om snelheid te bieden. Of het daadwerkelijk langzamer is durf ik niet te zeggen.

Komto
23/05/07, 13:27
Het verkeer (naar eigen zeggen van een engineer) is precies hetzelfde.
Zelfde lijn e.d. alleen andere mate van support en SLA's ;)

Bhai
23/05/07, 13:39
http://www.leaseweb.com/index.php?p=connectivity

staat op de site

emielvenlo
23/05/07, 15:33
Je krijgt er idd veel dataverkeer erbij, alleen diskruimte niet echt genoeg om zoveel dataverkeer te verbruiken :)

Ik denk niet dat je daar gelijk in hebt. Mijn forum met een database + forum zelf zijn nog geen 25 mb maar toch genereer ik tegen de 1gb per dag.

appelsap
23/05/07, 16:07
Onze website die we van plan zijn om daar te gaan hosten zal ook veel foto's bevatten, vandaar dat Leaseweb, met hun goedkope traffic, zeer interessant is :)
Over de netwerk uptime etc maak ik me niet veel zorgen, dat zal wel in orde zijn.
Alleen hoop ik graag iets meer te weten te komen over de webhosting die ze aanbieden :)

Triloxigen
23/05/07, 16:31
Het verkeer (naar eigen zeggen van een engineer) is precies hetzelfde.
Zelfde lijn e.d. alleen andere mate van support en SLA's ;)

Lijn is hetzelfde, maar de voorrang die je krijgt niet en daar draait het juist om ;)

DutchTSE
23/05/07, 18:03
Lijn is hetzelfde, maar de voorrang die je krijgt niet en daar draait het juist om ;)
Had het er toevallig toenstraks nog over met concullega.. zal het zo zijn de switch waar alle standard klanten op staan (dit is al punt waarover ik twijfel) dmv qos voorrang heeft op andere switches?

Indien het alleen je eigen uplink is die voorrang heeft op andere uplinks heb je er alsnog weinig aan. Vraag me af hoe ze dit technisch hebben gerealiseerd :)

Vanuit verkooptechnisch perspectief natuurlijk een hardstikke mooie actie :)

SelcukB
24/05/07, 14:08
Ik heb zelf ook die pakket heb een forum opdraaien met 14000 leden. Snelheid is goed geen problemen ermee. Als er overlast is komt het door de mede website gebruikers mijn website viel wel eens regelmatig weg kwam doordat er iemand een torrentsite erop had gezet die veel loads inbeslag nam. In het begin was ik niet te vreden over de snelheid maar nu heb ik absoluut geen problemen.

Enigste probleem is de helpdesk (support) zelf :X

Op mails krijg je regelmatig veelste laat antwoord. Als je ze belt is de persoon die erover gaat niet te bereiken en dan zeggen ze van dat ze in iedergeval een reactie zullen versturen wat uiteindelijk niet van komt. Ik ben bv nu al sinds maandag bezig op een backup terug te laten zetten van mijn forum omdat de backups van mij helaas niet goed zijn. ik heb 1 keer een reactie gehad van welke database er terug moest gezet worden. Maar er is geen vooruitgang. Verschillende malen gebeld. Ze zetten het als hoogste prioriteit zeggen ze dat verhaal heb ik al twee keer aangehoord. Terug bellen of iets laten weten van vorderingen ho maar. :mad: En om die redenen ga ik daar ook absoluut geen dedicated halen wat ik zou doen support is frut.

appelsap
24/05/07, 17:19
Bedankt voor je reactie, nu weet ik toch al iets over de webhosting zelf.

Ik heb zelf ook nog een mailtje naar LeaseWeb gestuurd, wie weet het immers beter dan Leaseweb zelf.
Ze draaien inderdaad op een cluster. Je mag 50.000 MySQL verbindingen per uur gebruiken. Een beetje goed geprogrammeerde website kan met zoveel verbindingen dus wel lekker wat bezoekers aan:)

Groovy
25/05/07, 16:01
Het verkeer (naar eigen zeggen van een engineer) is precies hetzelfde.
Zelfde lijn e.d. alleen andere mate van support en SLA's ;)

Volgens mij zitten ze per netwerk in verschillende VLAN's om zo een QoS toe te passen, dit is volgens mij ook de reden dat ze geen VLAN per server leveren. Tevens hebben zo ook nog firewalled ip's en dit kan volgens mij ook niet bij volume traffic.

Kyra-emotion
25/05/07, 16:47
Dit staat op WHT.com :)


--------------------------------------------------------------------------------

this is the iceing on the cake. I emailed support as i want 2 databases and some files so i can move them to off the server as i dont have backup and this is the response i got.


Reply
Reply to all Reply to allForward Forward Print Add LeaseWeb to Contacts list Report phishing Show original Message text garbled?
from LeaseWeb - Support <support@leaseweb.com> hide details 4:54 pm (20 minutes ago)
reply-to support@leaseweb.com
to ******@gmail.com
date Mar 8, 2007 4:54 PM
subject [ts #231203] ESY - could you fix server so i can move files
mailed-by rt34.requesttracker.org

Hello,

Please agree with the support costs of 49,50 EUR so we can check your server.
If it's hardware problem you won't be billed.

We don't have free support.

Kind regards,

Rutger Jager
LeaseWeb - Support

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=589236

Bhai
25/05/07, 17:50
Als iemand zn mysql om zeep helpt op een server, wie is dan verantwoordelijk ervoor?

Juist de klant en die vraagt nu van kunnen jullie dat fixen.

LSW zegt sure kost je alleen geld, niets mis mee in mijn ogen...

Entrike
30/05/07, 16:49
Leaseweb...

Ik heb sinds half 2006 een 2 tal servers en 2 web sites bij leaseweb gehost staan, en ik kan me geen slecht moment herinneren. Up en Downloaden van en naar de website gaat erg hard. "Mijn site" is nog nooit down geweest, altijd goed berijkbaar, nette ping en erg goede service, reply's op mails altijd de zelfde dag tot zelfs 's nachts aan toe en meestal met een oplossing.

Het enige min puntje is het aantal databases die je mag aan maken, maar dat is waarschijnlijk ook waarom die machines nog soepel lopen.

Mijn ervaringen waren tot dus ver goed.

/me.

p.s. Goede service kost altijd geld, waar je ook zoekt.