PDA

Bekijk Volledige Versie : Automatisch domeinregistratie pdf maken



Maxhost
21/05/07, 21:23
Hallo,

Weet iemand of er iets te download is dat een .nl formulier invult in een pdf en laat zien of eventueel mailt? Zonee, kan iemand dit maken? vermeld aub het in het topic, geen pm's... Ook je totaalprijs er bij graag.

Randy
21/05/07, 21:34
Je bedoelt zoiets: http://www.bfast.nl/domeinregistratie/

Maxhost
21/05/07, 21:37
Inderdaad, dat script zou mooi zijn:)

Randy
21/05/07, 21:39
Mail hem straks wel even door, zal even moeten zoeken... Kost je wel 20 WHT-kuddo's :-)

Maxhost
21/05/07, 22:14
Hardstikke mooi:)

Serve-xs
21/05/07, 22:41
20 wht kudos? ;p

Maxhost
21/05/07, 22:55
wtf zijn WHT kuddo's?:P

bakkerl
21/05/07, 22:58
wtf zijn WHT kuddo's?:P

Er zitten er 24 in 1 krat.. dus je kan er zelf nog 4 opdrinken.

Cripton
21/05/07, 23:26
Je kan het ook gewoon de gegevens op deze pagina invullen en PDF genereren. Het handig zo’n automatische SIDN contract generatie. Wij zijn eigenlijk ook wel geïnteresseerd in dat script.

zakariae
21/05/07, 23:29
een leuke script btw.
maar hoe zit het met de handtekening als het contract gemaakt is, moet die alsnog ondertekend worden ?

Marin
21/05/07, 23:35
Ik heb ook heel erg veel interesse in dit script. Zou je het een probleem vinden om deze hier te posten? Of anders even mailen? Heb er ook wel kuddos voor over hoor, zal ze zo op de mail zetten :D

Deimos
21/05/07, 23:44
Zal die van mij ook eens online gooien :)

http://dev.starhost.nl/pdf/

Kan alleen de source van de Flash niet publiceren, althans zou niet weten hoe het moet.

Randy
22/05/07, 00:04
http://doetinchem.aklmedia.nl/domeinregistratie.rar
Over de WHT kuddo's; Als je >2000 posts hebt, kom je daar achter... :-)
Het is niet eens een eigen script dacht ik. Dus alle eer naar de oorspronkelijke maker.

axeos
22/05/07, 01:33
Ik dacht dat tegenwoordig hosters alleen nog maar de ID van hun klanten hoeven te verifieren, en niet meer het formulier van SIDN hoeven te laten ondertekenen en ontvangen.

Ik heb het blijkbaar verkeert, maar wil het toch even checken.
Ik las ooit op webwereld: webwereld.nl/articles/43992/sidn-vereenvoudigt-domeinnaamregistratie.html of had ik dat verkeerd begrepen?

crazycoder
22/05/07, 07:59
Ik dacht dat tegenwoordig hosters alleen nog maar de ID van hun klanten hoeven te verifieren, en niet meer het formulier van SIDN hoeven te laten ondertekenen en ontvangen.

Ik heb het blijkbaar verkeert, maar wil het toch even checken.
Ik las ooit op webwereld: webwereld.nl/articles/43992/sidn-vereenvoudigt-domeinnaamregistratie.html of had ik dat verkeerd begrepen?
Alleen voor nieuwe registraties, voor verhuizingen is het nog steeds vereist dat de nodige formulieren in worden gevuld.

EHS-Jerre
22/05/07, 09:17
Wat ik vrij onlogisch vind :)
Ofwel beide ofwel niet ;)

Str@nger
22/05/07, 13:59
Ik zie trouwens dat er nog bij beide systemen gewerkt wordt met de oude contracten en niet met de nieuwe?

Triloxigen
22/05/07, 14:21
Alleen voor nieuwe registraties, voor verhuizingen is het nog steeds vereist dat de nodige formulieren in worden gevuld.

Al hoeft het voor verhuizingen niet, ik kan het wel aanraden om dat toch te doen indien een valse verhuizing (microsoft.nl enzo).

Cripton
22/05/07, 14:42
Tegenwoordig kan dit allemaal digitaal dankzij de DRS4 van SIDN. Toch zijn wij voorstaande van de briefmethode omdat ze hier ook een handtekening moeten plaatsen. Dit levert beter bewijs indien er iets mis gaat.

In de digitale methode hoeft de eigenaar alleen maar akkoord te gaan met een mail die SIDN stuurt. Dit kan een groot nadeel zijn als mail niet meer bestaat of gehackt is. Daarom waren wij ook geïnteresseerd in deze PDF generator.

Veridique.nl
23/05/07, 10:26
Het script van Randy is wel erg handig! k ben direct begonnen met het aanpassen aan het nieuwe registratieformulier van SIDN (nieuwe huisstijl, andere posities).

Een voorbeeld kunnen jullie alvast vinden op onderstaande url. Als ik klaar en tevreden ben post ik de bijgewerkte bestanden in dit topic.

Aangezien ik een nieuwe WHT gebruiker ben, krijg ik de melding dat ik geen links kan plaatsen. Misschien werkt het zo:

veridique.nl slash domeinregistratie

Str@nger
23/05/07, 11:35
Ziet er goed uit - misschien ook de input-regel maken voor "naam domeinnaamhouder" bij ondertekening?

Randy
23/05/07, 13:05
20 wht kudos? ;p


De kudos zijn er... Het heet alleen 'reputatie'... -bier-

IceHosting
23/05/07, 15:30
Voor de gene die geïnteresseerd zijn, wij hebben (sinds kort) de nieuwe sidn formulieren (verhuizing en nieuwe registratie) in ons bestel systeem zitten. Demo is te vinden op www.projecten.icehosting.nl/bestel / www.projecten.icehosting.nl/bestel/admin. Maak rustig een test account aan, is niet voor niks een demo versie.

Voor eventuele kleine vergoeding kunnen wij ook alleen deze pdf creator leveren/integreren.

Voor meer info kan je mailen / bellen :)

swedendedicated
23/05/07, 16:02
domeis post je ook linkje naar de source van de jouwe? Die ziet er erg leuk uit :D

Veridique.nl
23/05/07, 16:15
Hierbij een bijgewerkte versie van het door Randy gepostte script, met de nieuwe huisstijl van de SIDN.

Mijn commentaar op dit script: Ik vind het een goed script, werkt lekker en is eenvoudig uit te breiden. Ook is het eenvoudig te koppelen en te automatiseren.

Echter vind ik dat het script van Deimos 'compleet' is, met de mogelijkheid om de handtekening digitaal toe te voegen.

Veridique.nl
23/05/07, 16:26
Zal die van mij ook eens online gooien :)

Kan alleen de source van de Flash niet publiceren, althans zou niet weten hoe het moet.

Als ik toestemming krijg van je, wil ik de source wel proberen te pakken en hier posten :cool:

Geert-Jan
23/05/07, 16:53
Als ik toestemming krijg van je, wil ik de source wel proberen te pakken en hier posten :cool:

Zou niet verkeerd zijn....:lovewht:

Deimos
23/05/07, 16:56
Zal zo dadelijk eens de nieuwe versie van het contract integreren. Kan nooit veel werk zijn. Source zal ik daarna publiceren, van een ieder die hem gebruikt en optimaliseert / aanpast verwacht ik natuurlijk wel een leuke commit zodat ook anderen daar gebruik van kunnen maken ;)

spirit010
24/05/07, 20:27
Goed te horen dat je dit script met ons wilt "delen"

Randy
24/05/07, 21:04
Deimos,

Kunnen we er geen apart topicdeel voor maken, whtscript. Heb ooits he noc ding gepost, nu dit ding en ligt nog wel her- en der wat op de planken bij iedereen.

zakariae
24/05/07, 21:16
Deimos,

Kunnen we er geen apart topicdeel voor maken, whtscript. Heb ooits he noc ding gepost, nu dit ding en ligt nog wel her- en der wat op de planken bij iedereen.

NOC ding ? script ?
als u een linkje kunt geven zou dat fijn zijn ;)

Geert-Jan
25/05/07, 00:05
Deimos,

Kunnen we er geen apart topicdeel voor maken, whtscript. Heb ooits he noc ding gepost, nu dit ding en ligt nog wel her- en der wat op de planken bij iedereen.

Goed plan.:lovewht:
Her en der liggen nog wel wat scriptjes....

maartenb
25/05/07, 00:30
Hierbij de versies die er zijn, met in de naam een korte beschrijving. Deze zijn via de zoekfunctie ook te vinden. Die van DutchTSE is het meest uitgebreid. Misschien is het inderdaad een goed idee om samen te werken en een aantal standaardscripts in elkaar te zetten.

BWS
25/05/07, 11:23
<off>Mijn 1e post hier, Wohoe!</off> Dit lijkt mij een goed idee. Ook wij willen graag helpen bij het ontwikkelen van standaard scripts.

Randy
25/05/07, 14:12
<off>Mijn 1e post hier, Wohoe!</off> Dit lijkt mij een goed idee. Ook wij willen graag helpen bij het ontwikkelen van standaard scripts.

He Noaber, welkom op WHT. We wachten af...

maartenb
25/05/07, 15:58
Ik ben zelf niet echt een programmeur dus ik kan niet veel bijdragen, maar zullen we weer een thread starten om het NOC script te perfectioneren? Dan kunnen we daarna kijken of er nog meer mensen een idee hebben voor een ander script. Sorry voor het offtopic geklets.

Deimos
25/05/07, 22:34
Zojuist even de boel in elkaar geknutseld. Het is te downloaden op http://dev.starhost.nl/pdf/sidnFPDF.zip als mensen het aanvullen / verbeteren hoor ik het graag.

Script is snel in elkaar gezet dus de nodige validaties ontbreken in het script.... Kortom gebruik het script voor eigen gebruik of breidt het dusdanig uit dat het de input juist valideert.

Verder werkt het script enkel op unix omdat de zlib libary binnen PHP niet goed functioneert voor de guncompress functie.

Randy
25/05/07, 23:52
Zojuist even de boel in elkaar geknutseld. Het is te downloaden op http://dev.starhost.nl/pdf/sidnFPDF.zip als mensen het aanvullen / verbeteren hoor ik het graag.

Script is snel in elkaar gezet dus de nodige validaties ontbreken in het script.... Kortom gebruik het script of voor eigen gebruik of breidt het dusdanig uit dat het de input juist valideert.

Verder werkt het script enkel op unix omdat de zlib libary binnen PHP niet goed functioneert voor de guncompress functie.

Laat ik nu net een groot Windows fan zijn. Zal het toch eens proberen. En extra kudo's erbij...
edit: zie PM Deimos.

DutchTSE
26/05/07, 01:56
Ik wil mij ook best inzetten voor wat standaard scripts, zolang het een kwestie wordt van geven en nemen.. geniet namelijk graag van scripts die door mede-forummers gemaakt zijn ;)

knippin
26/05/07, 19:50
Ben zelf niet zo,n scripter dus mijn bijdragen zal dan ook niet echt groot zijn.

A hoewel mijn ouders een discotheek hebben en de meeste hier BIER drinken
zou ik hier toch n kleine bijdrage kunnen leveren

waneer moet n feesje in de agenda zetten?

betreft het script: is mogelijk hier een verhuisform bij te voegen als domein bezet is? of gaat sidn hier niet mee akkoord?

maartenb
26/05/07, 21:09
Zojuist even de boel in elkaar geknutseld. Het is te downloaden op http://dev.starhost.nl/pdf/sidnFPDF.zip als mensen het aanvullen / verbeteren hoor ik het graag.

Script is snel in elkaar gezet dus de nodige validaties ontbreken in het script.... Kortom gebruik het script voor eigen gebruik of breidt het dusdanig uit dat het de input juist valideert.

Verder werkt het script enkel op unix omdat de zlib libary binnen PHP niet goed functioneert voor de guncompress functie.

Bedankt Deimos!
Om het om te bouwen naar een verhuisformulier hoeven toch alleen een aantal waarden verwijderd te worden en de andere verplaatst?

Als dat niet zo lastig is wil ik dat mijn beperkte programskills nog wel proberen.

Deimos
27/05/07, 11:20
Om ook het verhuisformulier te integreren zul je het formulier met input waarden moeten uitbreiden. Verder zul je ook het create_sidn_pdf script moeten uitbreiden zodat er een extra pagina aan de gecreerde pdf wordt geplakt met de nieuwe template.

Om de posities van de tekst te bepalen hanteer ik zelf trial & error. Je zou eventueel een grid over de template heen kunnen leggen zodat je de coordinaten kan bepalen zonder trial & error.

Netste zou zijn wanneer er een API omheen wordt gebouwd. Wellicht doe ik dat van de week even, maar dat hangt een beetje van mijn tijd af.

DutchTSE
27/05/07, 19:28
Om ook het verhuisformulier te integreren zul je het formulier met input waarden moeten uitbreiden. Verder zul je ook het create_sidn_pdf script moeten uitbreiden zodat er een extra pagina aan de gecreerde pdf wordt geplakt met de nieuwe template.

Om de posities van de tekst te bepalen hanteer ik zelf trial & error. Je zou eventueel een grid over de template heen kunnen leggen zodat je de coordinaten kan bepalen zonder trial & error.

Netste zou zijn wanneer er een API omheen wordt gebouwd. Wellicht doe ik dat van de week even, maar dat hangt een beetje van mijn tijd af.
Dit soort dingen doe ik ook altijd trial&error stijl. Wanneer heb jij een idee of je de api maakt of niet? Ik wil namelijk ook dit script uitbereiden maar dan bereid ik liever jou api uit dan dat ik een oud script ga verbeteren ;)

RichardVD
27/05/07, 20:02
Wat ook zeer handig kan zijn is dat er bij het verhuisformulier automatisch alle gegevens uit de whois worden gehaald, scheelt niet alleen tijd maar staat er ook de juiste informatie op het formulier. Registratiecentrale heeft het ook in hun control panel, Heb het heel toevallig vanmiddag ook al proberen na te maken maar is me nog niet gelukt.

Deimos
27/05/07, 20:11
Wat ook zeer handig kan zijn is dat er bij het verhuisformulier automatisch alle gegevens uit de whois worden gehaald, scheelt niet alleen tijd maar staat er ook de juiste informatie op het formulier. Registratiecentrale heeft het ook in hun control panel, Heb het heel toevallig vanmiddag ook al proberen na te maken maar is me nog niet gelukt.
Vraag is of dit wenselijk is. Dat men deze informatie zelf moet opgeven zorgt juist voor een extra check.

@DutchTSE;
Zal dadelijk eens gaan kijken naar een XML-API. Zal proberen om hier de basis voor op te zetten. Validatie methoden kunnen anderen dan eventueel uitbreiden / aanpassen.

Geert-Jan
27/05/07, 23:41
Wat ook zeer handig kan zijn is dat er bij het verhuisformulier automatisch alle gegevens uit de whois worden gehaald, scheelt niet alleen tijd maar staat er ook de juiste informatie op het formulier. Registratiecentrale heeft het ook in hun control panel, Heb het heel toevallig vanmiddag ook al proberen na te maken maar is me nog niet gelukt.

Is niet wenselijk. De aanvrager dient zelf de gegevens in te voeren zodat deze ook zelf verantwoordelijk is voor de verstuurde data....
Wil hij het anders hebben, prima, kan hij invullen.
Tevens idd een extra check...

Deimos
28/05/07, 14:28
Ben gisteren even begonnen met een basic API. En heb op dit moment gekozen voor de volgende terugkoppeling.



Request
<api>
<request>
<function>createPdf</function>
<data>
<domainName></domainName>
<businessName></businessName>
<adress></adress>
<houseNumber></houseNumber>
<postalCode></postalCode>
<place></place>
<country></country>
<adminName></adminName>
<adminTelephoneNumber></adminTelephoneNumber>
<adminEmail></adminEmail>
<techName></techName>
<techTelephoneNumber></techTelephoneNumber>
<techEmail></techEmail>
</data>
</request>
</api>

Respons
<api>
<respons>
<code></code>
<field></field>
<description></description>
<pdf></pdf>
</respons>
</api>


Code geeft de status aan. 100 is OK. Indien de code 100 is bevat <pdf></pdf> de source van de gecreerde pdf.
Bij een andere error code is de creatie mislukt. In dat geval bevat <field></field> het request-field dat niet valideerde tijdens de creatie. En bevat <description></description> de reden waarom de creatie is mislukt.
Kunnen anderen met deze respons xml werken? En zijn er eventueel mensen die XSD kunnen opstellen?

Dennie-DeTi
28/05/07, 16:00
Is niet wenselijk. De aanvrager dient zelf de gegevens in te voeren zodat deze ook zelf verantwoordelijk is voor de verstuurde data....
Wil hij het anders hebben, prima, kan hij invullen.
Tevens idd een extra check...

Als hij het anders wil hebben, moet je alsnog eerst de gegevens uit de whois overnemen en daarna een mutatie formulier.

Omdat de gegevens op het verhuisformulier altijd overeen moeten komen met de whois gegevens kan je die toch net zo goed uit de whois halen?

- Dennie

Citruz.
28/05/07, 18:27
Omdat de gegevens op het verhuisformulier altijd overeen moeten komen met de whois gegevens kan je die toch net zo goed uit de whois halen?

Voor wat betreft de houder wel, maar bij een verhuizing kan het administratieve en het technische contact wel wijzigen.

ucentral
02/10/08, 11:54
Hallo,

Even een flinke schop in dit topic. Ik ben even als vele anderen op zoek naar een goed script dat automatisch SIDN formulieren genereerd. Het script wat ik het beste in de buurt vond komen, was dat van Deimos. Allereerst bedankt daarvoor. Maar nu heb ik het script naar mijn wensen aangepast, administratieve contacten te verstaan, maar krijg een melding van tekenen.php op regel 171 en 179.

Dit is de melding: Warning: imagepng() [function.imagepng]: Unable to open ....

Kan iemand mij op weg helpen? Het is een Win 2003 bak, waar php 4.4.3 en php 5.2 op draait.

dreamhost_nl
02/10/08, 17:06
Lijkt me dat je daar het beste de auteur voor een PM kunt sturen.


Unable to open ....

Tip: Is het bestand wat je probeert te openen wel op de lokatie waarvan deze hem tracht te openen?

Stewie
02/10/08, 17:10
Lijkt me dat je daar het beste de auteur voor een PM kunt sturen.

Helaas kan dat niet (Link (http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-nl-mededelingen/140100-moderator-deimos-overleden.html)) :unsure: :crying:

Stewie
02/10/08, 17:14
Kan iemand mij op weg helpen? Het is een Win 2003 bak, waar php 4.4.3 en php 5.2 op draait.
http://nl2.php.net/imagepng

Zie de 2e parameter, kan deze functie daar wel schrijven?

Yannickdl
03/10/08, 00:13
Ik ben toevallig enkele tijd geleden bezig geweest voor mijn eigen (hosting) werkgever, om een script te ontwikkelen dat in een batch zowel de verhuis als registratie formulieren kan generen, met gebruik van de WHOIS gegevens.

In het script zelf (PHP) zijn standaard waardes in te geven die in de velden moeten worden ingevuld, maar het is ook mogelijk (met wat uitbreidingen) aan het script om het door de bezoeker te laten invullen ($naam = $POST_['naam'];) etc. Zelf ben ik hier nog niet aan toe gekomen.

Script werkt met FPDF/I, maakt de PDF formulieren aan op de FTP locatie, maakt er een ZIP van en stuurt deze naar het ingevoerde e-mailadres. Een nadeel is dat de formulieren dus achterblijven op de FTP ruimte, maar met een cronjob naar een delete.php script is relatief eenvoudig in te stellen dat deze map geleegd moet worden.

Wanneer er interesse is in bovengenoemd script stuur mij dan even een e-mail op 'contact [@] idealhulp [.] nl', ik heb op verscheidene locaties een demo versie staan (SIDN vindt het niet zo leuk als je de hele tijd de whois database raadpleegt met een non-listed IP).

fwv-webhosting
03/10/08, 01:31
Yannickdl,

Ik heb je een mail gestuurd.

ucentral
03/10/08, 10:51
Net als mij :)

huizinga
04/10/08, 19:11
www.verhuisformulieren.nl ;)

dreamhost_nl
05/10/08, 15:17
Helaas kan dat niet (Link (http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-nl-mededelingen/140100-moderator-deimos-overleden.html)) :unsure: :crying:

Dat heb ik helaas over het hoofd gezien. Pijnlijke vergissing. Mijn excuses. :oops: