PDA

Bekijk Volledige Versie : Onterecht in quarantaine



Cripton
20/05/07, 22:28
We hebben een probleem met een domeinnaam die we bij Zorin geregistreerd hebben. Deze domeinnaam is namelijk onterecht in de quarantaine beland. Uiteraard hebben we geprobeerd contact op te nemen met Zorin. Maar helaas (na diverse pogingen) krijgen we geen gehoor.

De klant wil uiteraard dat het domein weer on-line komt. We willen graag weten wat we hiermee moeten doen omdat Zorin niets meer van zich laat horen en het domein nog steeds onterecht in de quarantaine is beland.

VDE Hosting
20/05/07, 22:40
Kan je vertellen over wat voor domeinextensie het gaat.
Mocht het een .eu zijn dan zou je eens kunnen proberen om bij Trans-ip aan te kloppen aangezien Zorin veel .eu domeinen via hun heeft geregged.

Cripton
20/05/07, 22:45
Het gaat om dit geval om een .EU domeinnaam. We hebben inmiddels een mail verstuurd naar Trans-IP.

Dotdns
20/05/07, 23:03
je domein kan zo online komen indien je een partij kies dat deze uit quarantaine wenst te halen.
daar zit wel een minimum van 50 euro aanvast

Cripton
20/05/07, 23:14
Uiteraard kunnen we het domein uit de quarantaine halen maar we zijn niet bereidt om even iemand anders schuld op te nemen en die 50 euro te betalen. We zijn eindelijk in contact geraakt met Zorin. Zij beweren geen melding hebben gehad dat het domein verlengt moest worden.

Hiermee schieten we natuurlijk niet mee op. Op de server hebben we wel logs dat het mail verstuurd is. Wat doen jullie bij deze situatie?

Citruz.
20/05/07, 23:20
De klant wil uiteraard dat het domein weer on-line komt.

Persoonlijk zou ik het domein direct uit quarantaine laten halen. Wie die 50 euro gaat betalen is niet het probleem van jouw klant toch?

Cripton
20/05/07, 23:25
Daar heb je helemaal gelijk in Citruz. Wij zijn verantwoordelijk voor het domein dus wij moeten regelen dat het domein weer on-line komt. Nu weten we alleen niet wat we verder moeten doen. De kans is aanwezig dat Zorin hier alleen maar van profiteert en wij zijn 50 euro lichter.

Het gaat niet echt om het geld maar meer om het principe. Kunnen wij (in de toekomst) hier iets tegen doen? Wat Zorin doet is namelijk het niet naleven van zijn diensten.

flashbanger
20/05/07, 23:26
Ik zou eerst betalen en zorgen dat het domein beschikbaar is, je kunt de schuld daarna wel uitvechten, veel mensen zijn afhankelijk van mail/website en vaak inkomsten, daardoor kost het vaak meer om een paar dagen te wachten dan gelijk die 50 euro te betalen. Maarja, dat ligt vaak aan de manier waarop het domein wordt gebruikt

ShowU
20/05/07, 23:42
ik zou inderdaad ook de 50 euro betalen, en zorgen dat je met al je domeinnamen z.s.m. wegkomt bij Z***n

Heb ik zelf ook gedaan, en bevalt me goed...

SF-Jeroen
21/05/07, 00:14
Headout edit: laat zinloze opmerkingen achterwege.

AlfaHosting
21/05/07, 09:00
Daar heb je helemaal gelijk in Citruz. Wij zijn verantwoordelijk voor het domein dus wij moeten regelen dat het domein weer on-line komt. Nu weten we alleen niet wat we verder moeten doen. De kans is aanwezig dat Zorin hier alleen maar van profiteert en wij zijn 50 euro lichter.

Het gaat niet echt om het geld maar meer om het principe. Kunnen wij (in de toekomst) hier iets tegen doen? Wat Zorin doet is namelijk het niet naleven van zijn diensten.

Het domein moet toch uit quarantine komen dus moet je het toch betalen. Het uit quarantine halen bij de originele registrar kost 20 euro, bij een andere registrar 50 euro (exlusief BTW en eventuele winstmarge).

Daarna kan je het factuur dat je ontvangt van ZORIN altijd aangetekend protesteren en niet betalen. Laat het rustig tot een proces komen als je toch bewijzen hebt dat je hen laten weten hebt dat het moest verlengd worden.

®on
21/05/07, 11:08
Vergeet niet dat de kosten voor het uit quarantaine halen niet op wegen tegen een mogelijke claim van je klant als het domein verloopt. Uiteindelijk heeft je klant een contract met jou, niet met je registrar. Ik zou zorgen dat het domein uit quarantaine gehaald wordt, kosten betalen, je handelingen en mailverkeer goed documenteren en achteraf een claim neerleggen bij je registrar.

wonko
21/05/07, 11:19
Ik zou ook onmiddellijk gaan voor de oplossing die het domein terug actief maakt, zodat je klant terug kan mailen en zijn site terug kan gebruiken. De afhandeling van de rest dien je dan te regelen...

Cripton
21/05/07, 21:11
Iedereen bedankt voor de tips die jullie gaven. Nu zijn wij ook tot beslissing gekomen om toch het domein uit de quarantaine te halen. De klant is koning en uiteindelijk zijn WIJ ook verantwoordelijk voor het domein. Dit is ook gelijk een wijze les voor ons. Ga nooit in zee met onbetrouwbare hosters. We gaan er van uit dat we de 50 euro moeten zien als leergeld.