PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe voip opzetten.



glda19
19/05/07, 12:12
hi
ik weet dat je via asterix een viop kunt op zetten.
Maar buiten de server wat is er nog nodig.
Zijn er speciale telefoons nodig.
Of waar moet worden opgelet.
Groetjes glenn

Ijsbox
21/05/07, 09:03
als je je er echt in wilt verdiepen raad ik het boek: "Asterisk the future of telephony" aan ook wel TFOT genoemd op internet. De PDF kan je hier (http://www.asteriskdocs.org/modules/tinycontent/index.php?id=11) vinden.

Als je dat uit hebt weet je beter hoe asterisk werkt.

Wat je verder nodig hebt naast een asterisk server?
-Inkomende VOIP lijn (je wilt gebeld kunnen worden)
-Uitgaande VOIP lijn (je wilt ook kunnen bellen)
-Toestellen (kan software of hardware zijn)
-Tijd (om alles in te stellen)

ninog
28/05/07, 13:51
Hi,

Ik maak sindskort gebruik van voipbuster. Aangezien ik vaak in het buitenland ben vind ik toch handig om één (nederlands) nummer te hebben. Ik heb begrepen dat je dat kan aanvragen. (wat ik dus nergens kan vinden op de website). SIP is voor mij veel te ingewikkeld. Kortom wie wil mij a.u.b. een uitleg geven met een simpel en duidelijk taal, zonder technische termen, wat ik het beste kan aanschaffen (of niet) en hoe ik aan die inbound-nummer kom? wil misschien iemand eentje aan mij kwijt? Ik ben al drie dagen online opzoek naar de info, maar ben niet veel wijzer geworden.

Alvast hartelijk dank!!!

Ijsbox
28/05/07, 14:09
Ik maak sindskort gebruik van voipbuster. <KNIP>Ik ben al drie dagen online opzoek naar de info, maar ben niet veel wijzer geworden.

kort antwoord: inbound nummers bij voipbuster gaat niet meer lukken. Kijk eens bij www.budgetphone.nl naar een prepaidnummer kan je die gebruiken als inkomend nummer en voipbuster als uitgaand nummer (of alles via budgetphone wat je wilt)

ninog
28/05/07, 18:41
Dat was inderdaad een kort antwoord....

maar toch bedankt!

TiMMiEJ
31/05/07, 14:58
als je je er echt in wilt verdiepen raad ik het boek: "Asterisk the future of telephony" aan ook wel TFOT genoemd op internet. De PDF kan je hier (http://www.asteriskdocs.org/modules/tinycontent/index.php?id=11) vinden.

Als je dat uit hebt weet je beter hoe asterisk werkt.

Wat je verder nodig hebt naast een asterisk server?
-Inkomende VOIP lijn (je wilt gebeld kunnen worden)
-Uitgaande VOIP lijn (je wilt ook kunnen bellen)
-Toestellen (kan software of hardware zijn)
-Tijd (om alles in te stellen)


Kan ik voor de inkomende en uitgaande lijn ook een ISDN lijn gebruiken en daarbij softwarematige toestellen gebruiken (dus headset aan pc?).

Ijsbox
31/05/07, 23:12
Kan ik voor de inkomende en uitgaande lijn ook een ISDN lijn gebruiken en daarbij softwarematige toestellen gebruiken (dus headset aan pc?).

yep dat kan ook, er zijn pci kaarten waar je 1,2,4 of meer ISDN-2 lijnen op kwijt kunt. (die voor 1 ISDN-2 lijn kan je gewoon bij de computerwinkel op de hoek halen voor weinig, let wel op de chipset dat het op deze lijkt: http://zaphfc.florz.dyndns.org/hfc_s_pci_a_pinout.png ).

DutchTSE
01/06/07, 16:14
kort antwoord: inbound nummers bij voipbuster gaat niet meer lukken. Kijk eens bij www.budgetphone.nl naar een prepaidnummer kan je die gebruiken als inkomend nummer en voipbuster als uitgaand nummer (of alles via budgetphone wat je wilt)
Volgens deze manier maak ik nu ook gebruik van VOIP, inkomend nummer via prepaid budgetphone, en uitgaand via voipbuster (vaste nummers zijn gratis). Overige nummers bel ik met mijn GSM. Ging mij er in 1e instantie om dat ik bereikbaar was op een eigen vast nummer :)