PDA

Bekijk Volledige Versie : Website met veel data verkeer en schijfruimte



dimayayo
16/05/07, 16:45
Binnenkort gaan we een nieuwe website lanceren waar veel usergenerated video's en images geplaatst en bekeken zullen worden.

Dit gaat tonnen aan shijfruimte en data verkeer kosten. Nu wil ik eigen servers gaan kopen en laten beheren door een hosting bedrijf.

En dan nu bij deze mijn volgende vragen:

- Wat is het beste manier om dit te regelen?
- Heeft iemand ervaring met hosten van tonnen van video's
- Welke servers kan ik hiervoor het beste gebruiken
En welke hosting bedrijf raden jullie mij aan?

TiMMiEJ
16/05/07, 17:38
Hoe zit het met copyright en auteursrechten? Tonnen aan video's en dergelijke kan ik me moeilijk voorstellen.

IceHosting
16/05/07, 17:46
Je zou eens kijken naar de dedicated server opties. Dat houd in dat een webhosting bedrijf een complete server oplevert die u tegen maandelijkse betaling kan gebruiken. De meeste bedrijven zorgen er dan voor dat de server goed onderhouden wordt (met name hardwarematisch). Tegen een kleine meerprijs is het mogelijk de server te managen. Inhoudend dat het bedrijf compleet of gedeeltelijk uw server beheerd.

wonko
16/05/07, 18:00
Hoe zit het met copyright en auteursrechten? Tonnen aan video's en dergelijke kan ik me moeilijk voorstellen.

Doet hier niets te zake in deze discussie. Ontopic AUB!

Server00
16/05/07, 18:34
Je kan ook zelf je servers kopen, en daar bij een passende colocatie zoeken, punt is alleen bij hardware defecten dat je zelf voor de kosten op moet draaien. Overigens kan je ook een SLA afnemen bij een coloprovider die dan ook een aantal zaken voor je regelt.

Serve-xs
16/05/07, 21:27
Je zou eens kijken naar de dedicated server opties. Dat houd in dat een webhosting bedrijf een complete server oplevert die u tegen maandelijkse betaling kan gebruiken. De meeste bedrijven zorgen er dan voor dat de server goed onderhouden wordt (met name hardwarematisch). Tegen een kleine meerprijs is het mogelijk de server te managen. Inhoudend dat het bedrijf compleet of gedeeltelijk uw server beheerd.

Ik denk dat het in dit geval om managed dedicated servers zal gaan wat behoorlijk in de kosten kan lopen.

Op aanvraag van de topicstarter;
Neem eens contact op met "Swiftway-UK". Deze gebruiker zit ook op dit forum en zal waarschijnlijk nog wel even reageren. Deze zijn momenteel met zo''n zelfde soort project bezig als ik het goed heb.

Triloxigen
16/05/07, 21:41
Je kan ook zelf je servers kopen, en daar bij een passende colocatie zoeken, punt is alleen bij hardware defecten dat je zelf voor de kosten op moet draaien. Overigens kan je ook een SLA afnemen bij een coloprovider die dan ook een aantal zaken voor je regelt.

Je betaald dat de kosten voor hardware defecten altijd, het is alleen dan in de prijs berekend.