PDA

Bekijk Volledige Versie : wie betaalt?



YolkNet
16/05/07, 10:47
Ik heb een resellerpakket bij bedrijf A. De laatste weken is het bedrijf met onderhoud/updates of instellingen ofzo bezig. Gevolg is dat ik en mijn klanten een plaatje niet kunnen uploaden, phpmyadmin maar gedeeltelijk kunnen gebruiken (updaten werkte bijv. niet) of bij het ophalen van mail met Outlook een foutmelding krijgen. Elke keer heb ik hier een melding van gemaakt en werd het binnen twee dagen wel opgelost. Maar nu gebeurde er weer iets en is het bedrijf van mening dat ik op een andere server geplaatst moet worden. Dus ander ip-adres en andere nameservers.
Er zijn een paar domeinnamen die door andere bedrijven worden beheerd. Deze moet ik dus vragen om de wijzigingen in de DNS door te voeren. Maar stel dat ze hier kosten aan verbinden, kan ik ze dan doorberekenen aan bedrijf A? Ik ben van mening van wel, zij niet uiteraard. Ik weet ook niet OF er kosten aan verbonden zijn, maar STEL dat het wel zo is.
Wat is jullie mening?

crazycoder
16/05/07, 11:01
Roep je nu niet gewoon heel erg hard voordat je geslagen wordt? Stel dit, stel dat, stel zus, stel zo.
Ik stel voor dat je eerst contact met de desbetreffende bedrijven opneem.

Dan kan je daarna altijd de discussie nog aangaan.. geef je trouwens weinig kans op vergoeding. Het was jouw keuze, of de keuze van de klant om zaken elders onder te brengen. Daar heeft het bedrijf geen enkele invloed op.

groenleer
16/05/07, 11:06
Ik vind dat jij moet betalen.

Het is een risico van het ondernemen.
Kosten kun je alleen doorberekenen als duidelijk aantoonbaar is dat er kosten zijn gemaakt omdat partij X zijn zaken niet goed had geregeld.

Bij komende kosten omdat jij zelf zaken weer uit hebt besteed, terwijl hun de in hun beheer vallende onderdelen netjes oplossen zul je toch zelf moeten dragen.

Hypothetisch:
Als jij moet verhuizen, omdat op de plaats waar je huis staat een weg word aangelegd is de gemeente verplicht (of de aannemer) om jou andere woonruimte aan te bieden, of compensatie hier voor. Maar ze hoeven niet het verhuisbedrijf te vergoeden. Je had ook goed zelf kunnen overhuizen.

Het klinkt heel hard, maar wij zullen niks vergoeden van kosten bij derden als je klant bij ons was.

t.bloo
16/05/07, 11:23
ip adressen kunnen nu eenmaal altijd een keer veranderen, dat is een gewone bedrijfskost als je in de hosting zit

xYnta
16/05/07, 11:28
Het risico is voor jezelf, jij hebt gekozen voor de bedrijven waarbij deze domeinnamen zijn ondergebracht. Als je over bijv. de mogelijkheid tot het wijzigen van de nameserver niet vooraf hebt geinformeerd, dan vindt ik dit enigszins een grove fout. Je moet toch weten dat je je domeinnaam instellingen nog kan wijzigen nadat je de domeinnaam eenmaal hebt geregistreerd?

YolkNet
16/05/07, 11:37
Ok, dat zijn duidelijke reacties. Ik stel bij deze m'n visie bij.

Maar is het niet zo dat het bedrijf iets aan de server verandert met als gevolg dat ik de instellingen moet (laten) aanpassen? Dus zij zadelen mij met een probleem/situatie op dat er vorige week nog niet was toch?

crazycoder
16/05/07, 11:44
Ok, dat zijn duidelijke reacties. Ik stel bij deze m'n visie bij.

Maar is het niet zo dat het bedrijf iets aan de server verandert met als gevolg dat ik de instellingen moet (laten) aanpassen? Dus zij zadelen mij met een probleem/situatie op dat er vorige week nog niet was toch?
Jij heb vast nog geen contact opgenomen met de andere bedrijven.

Nee, dit verandert niets aan de situatie.

YolkNet
16/05/07, 11:51
Ik heb inderdaad nog geen contact gehad met de betreffende partijen. Iemand anders wees me erop, dus ik wilde het eerst uitzoeken.
Maar het is me duidelijk nu. Bedankt voor alle reacties

AlfaHosting
16/05/07, 13:02
Ik heb inderdaad nog geen contact gehad met de betreffende partijen. Iemand anders wees me erop, dus ik wilde het eerst uitzoeken.
Maar het is me duidelijk nu. Bedankt voor alle reacties

Maak je niet te druk. Als het al geld kost ga je er zeker niet dood van gaan :)

mitedo
17/05/07, 23:33
Als je je eigen nameservers gebruikt, hoef je alleen die maar aan te passen, verandert de rest gewoon mee :-)