PDA

Bekijk Volledige Versie : Second Life, leeft dat onder de klanten?



wietse
16/05/07, 09:44
Ik ben bezig voor een school opdracht om een haalbaarheids onderzoek en ondernemerssplan te maken. En ik vroeg me af of er nou veel vraag was van klanten richting bedrijven (webdevelopers en hosting bedrijven) voor Second Life.

Ik kan me voorstellen dat mensen bij jullie aan de bel trekken uit nieuwsgierigheid.
Hoevaak gebeurt dit?
Wat verwachten ze van Second Life? (met welk doel)
Ook zou ik graag willen weten wat je bedrijf gedaan heeft met de aanvraag.
Nader onderzoek gepleegt, of geweigerd?
En bij onderzoek, wat was het resultaat?

groenleer
16/05/07, 10:10
Waarom zou men met vragen over SecondLife bij een webdesigner of hostingcompany komen?

Ik snap niet helemaal waar je heen wilt.

xYnta
16/05/07, 10:30
Het is inderdaad nogal een vreemde stelling, wat moeten personen met vragen over SecondLife bij ons. Wij hebben daar immers helemaal niets mee te maken, wellicht moet je je vraag verduidelijken. * Ik zelf maak wel gebruik van SecondLife.

Erik
16/05/07, 10:42
Het is een beetje een hype waarvoor je op moet passen. De bedrijven die een "vestiging" hebben geopend in dat spel hebben dat gedaan als pure publiciteitsstunt (o.a. die bank, de Vrije Universiteit). Volgens mij kan je je energie beter op belangrijkere zaken richten

PlanPro
16/05/07, 10:44
Ik denk dat dit artikel ook wel interessant voor je onderzoek kan zijn:
http://www.nu.nl/news/1078773/57/%27Adverteren_in_online_community%27s_is_weggegooi d_geld%27.html

Het komt er in het kort op neer dat second life als een bron van vermaak wordt gezien door de gebruikers en men niet zo zit te wachten op allerlei ondernemers die bang zijn de boot te missen.

wietse
16/05/07, 17:37
Jammer.

Ik ging er namelijk vanuit dat bedrijven voornamelijk iets zouden willen met Second Life vanwege promotie doeleinden. En aangezien een website ook gebruikt wordt als o.a. promotiemiddel, dacht ik dat een bedrijf mischien via deze weg zou lopen.

Maar ik mag hieruit concluderen dat web- site en applicatie ontwikkelaars dus niet aangesproken worden hierover?
(of dat nederlandse bedrijven helemaal niet zoveel intresse hebben voor Second Life, dat zal nog moeten blijken).

Serve-xs
16/05/07, 21:32
Maar ik mag hieruit concluderen dat web- site en applicatie ontwikkelaars dus niet aangesproken worden hierover?

Dat mag jij heel zeker. Erg vreemde vraag.

Peuk
16/05/07, 22:06
ziet dat second life er echt zo crappy uit als je op tv ziet?

Wido
16/05/07, 22:34
ziet dat second life er echt zo crappy uit als je op tv ziet?Ja, net zo.

Ik snap niet wat men daar te zoeken heeft

MikeN
16/05/07, 23:53
Er zijn zeker wel grotere toko's geïnteresseerd in Second Life als onderdeel van hun marketing strategie. Natuurlijk is het allemaal in een prille fase en is het de vraag in hoeverre het direct effect heeft, maar een paar krantenartikeltjes met xyz opent vestiging in Second Life haalt een investering er al vrij snel uit, dat heeft tenslotte ook advertentiewaarde.

Bepaalde web/applicatie/marketingbureaus worden hier ook zeker over benaderd door klanten (en als de vraag er niet is, kun je die altijd nog maken).