PDA

Bekijk Volledige Versie : Vergadering online volgen!



paas
16/05/07, 07:58
Klant wil structureel vergaderingen beleggen op zijn kantoor welke door een 5-tal personen, online gevolgd moeten kunnen worden. (betreffende personen ontvangen naam/wachtwoord voor toegang).
Het betreft trouwens eenrichtingsverkeer van beeld en geluid....

Is dit te doen volgens onderstaan concept?

- Webcam in ruimte installeren en de beelden via ftp uploaden naar webserver. Beeld wordt dan via een html-pagina online weergegeven.

Kan dat of denk ik daar te 'simpel' over?

Indien niet mogelijk, zijn andere oplossingen/ideeen zijn van harte welkom.

groenleer
16/05/07, 08:02
Vergadering is twee richting.

Hoe komt je geluid terug binnen? Ik neem aan dat je klant zijn toehoorders ook wil horen.

Het principe dat jij beschrijft is gewoon een mediastream. En die kun je wel beschermen met een username/password.

VinceSTM
16/05/07, 08:06
Klant wil structureel vergaderingen beleggen op zijn kantoor welke door een 5-tal personen, online gevolgd moeten kunnen worden. (betreffende personen ontvangen naam/wachtwoord voor toegang).
Het betreft trouwens eenrichtingsverkeer van beeld en geluid....

Is dit te doen volgens onderstaan concept?

- Webcam in ruimte installeren en de beelden via ftp uploaden naar webserver. Beeld wordt dan via een html-pagina online weergegeven.

Kan dat of denk ik daar te 'simpel' over?

Indien niet mogelijk, zijn andere oplossingen/ideeen zijn van harte welkom.
afhankelijk van het budget: zet een axis camera neer met audio, dan kan je streamen. Met ftp de beelden uploaden heb je en geen geluid, en slechts 'frames', geen doorlopende video

wonko
16/05/07, 08:13
Als ze enkel moeten kunnen volgen, is het eenvoudige streaming dat je nodig hebt. Eender wat van webcam of zo kan dit (er zijn genoeg kleine streaming-servertjes die de encodering kunnen afhandelen), je zal alleen moeten zorgen voor voldoende bandbreedte...

veenman
16/05/07, 08:35
Zou je hier geen Skype voor kunnen gebruiken? Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar volgens mij kun je ook video conferencing met meerdere personen doen met Skype.

Randy
16/05/07, 12:39
Een webcam nemen, Windows Media Encoder startten (met 1 klik op de desktop) en naar een streamserver sturen. Geluid pik je op van een microfoontje. Voordeel is dat het een normale http-stream is en je geen firewall-problemen krijgt bij de clients.
Windows Media Encoder is gratis, een webcam met headset of microfoon heb je voor 50 euro en de streamserver zal je ~20 per maand kosten, afhankelijk van de vergaderfrequentie.
Als je eens wilt testen en een cam+mic hebt liggen, maak ik graag een account voor je aan zodat je de instellingen eens rustig kunt bekijken.