PDA

Bekijk Volledige Versie : 3 weg splitter RJ11, RJ14 RJ25



groenleer
15/05/07, 19:20
Wellicht een gekke vraag, maar hij past het beste in Techniek.

Ik ben opzoek naar een 3weg telefonie (rj11/rj14/rj25) splitter.

Ik wil dus het signaal van 1 telefoon aansluiting op 3 telefoons zetten.
Het punt is dat ik 3 outlets op een office balk/wandgoot heb, en 3 patchpunten op een patchpaneel.
Verder wil ik niet met kroonsteentjes gaan werken, en 2x 2weg splitters vind ik niks. Wie o Wie weet waar ik er 1 kan bestellen.

Max prijs is 10 euro.!

NDIS
15/05/07, 21:08
mag ik jou een electro technisch antwoord geven ?

Een normale electro monteur zal die 4 kabeltjes gewoon oplassen in een doosje, en is het zelfde effect als even onder een kroonsteentje zetten.

Maar een 3 weg splitter is natuurlijk wel mooier. Maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

groenleer
15/05/07, 21:35
mag ik jou een electro technisch antwoord geven ?

Een normale electro monteur zal die 4 kabeltjes gewoon oplassen in een doosje, en is het zelfde effect als even onder een kroonsteentje zetten.

Maar een 3 weg splitter is natuurlijk wel mooier. Maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

Het oplassen is wel leuk, maar de bedoeling is dat het in de toekomst ook weer veranderd kan worden zonder al te veel moeite.

En dan bedoel ik eigenlijk door mijn pa.
Die is verhuisd, en we hebben door het huis verschillende aansluitpunten gerealiseerd voor netwerk en telefoon. In totaal zijn er nu een 8 aansluitingen in het apartement.
4 voor netwerk en 3 voor telefoon bestemd.
1 is er nog niet in gebruik.

Mij pa is nu in het bezit van 1 lijn, maar wil er in de toekomst een 2de lijn bij nemen eventueel.
De bedoeling is nu dus dat de patchaansluitingen gewoon om te prikken zijn door kabels te wisselen in de meterkast. Zodra ik de boel ga oplassen in een ptt-box zoals menigeen die kent, is het vrij permanent, en ik vind dit geen nette oplossing.
Ik zoek het dus meer in de splitters voor het thuis gebruik.
Het ideale zou zijn een 3 weg splitter, maar als het niet anders kan worden het er 2x 2weg splitters.

Jurian
15/05/07, 22:58
Hmm, voor RJ11 heb ik ooit wel eens 4weg splitters gezien, maar da's alweer een tijdje geleden, hebben ze die niet toevallig gewoon bij de "dat zeg ik" ? :)

groenleer
16/05/07, 08:00
Hmm, voor RJ11 heb ik ooit wel eens 4weg splitters gezien, maar da's alweer een tijdje geleden, hebben ze die niet toevallig gewoon bij de "dat zeg ik" ? :)

Alle bouwmarkten waar ik ben geweest (Ik noem een Gamma, Karwei, Praxis, Hornbach, Formido) hadden ze alleen 2-weg splitters.

VinceSTM
16/05/07, 08:01
als je nog ruimte over hebt op dat patchpanel van je, moet je gewoon 4 poorten aan elkaar maken met wat leuk freubelwerk. las die punten aan elkaar en verbind het daarna met de juiste aansluitingen. C'est tout