PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe ontvang jij je facturen het liefst



PlanPro
15/05/07, 12:35
Tegenwoordig hebben veel firma's digitale facturen, waarbij je van de ene firma deze per email toestuurd krijg en bij de ander een link naar een website om de factuur te downloaden. Steeds minder firma's sturen nog een factuur per post. Waarbij in het begin nog een keuze werd gegeven aan de klant wordt het je nu vaak gedicteerd.

Zelf word ik langzamerhand beetje gestoord hier van. Ik moet maandelijks op een tiental plaatsen inloggen en vervolgens de facturen downloaden en dan zelf printen. Vodafone is nog de leukste, je laatste 3 facturen staan maar online.

Nu is de vraag hoe ontvang jij het liefst je facturen?

VantilborgICT
15/05/07, 12:47
Overig.. nl: Niet

Nee, ontvang ze het liefste electronisch. Of dit nu downloaden van de website of per mail is maakt me eigenlijk weinig uit.

Ryan Kalkhoven
15/05/07, 12:51
Maakt bij ons niet uit. Zoalng we de facturen maar krijgen. Het eenvoudigste is per post, maar wegens de digitale cultuur van tegenwoordig is per mail of online ook geen probleem.
Het zou alleen makkelijker zijn als iedereen hetzelfde zou doen, maar dat zit er helaas niet in.

Randy
15/05/07, 12:55
Digitaal prima, maar als PDF. Anders wordt niet geaccepteerd.

Ryan Kalkhoven
15/05/07, 12:57
Digitaal prima, maar als PDF. Anders wordt niet geaccepteerd.

Is inderdaad een goed argument. De html versies komen nog weleens heel slecht uit de printer....

Ospito
15/05/07, 13:07
Digitaal prima, maar als PDF. Anders wordt niet geaccepteerd.

Jij hebt je als klant toch maar aan te passen aan je leverancier hoor, de ene klant wil de factuur in JPG, de andere in DOC en weer een andere in PDF, is natuurlijk geen doen. Dan kan je leuk de factuur niet accepteren, maar dan heb je na een bepaalde periode toch echt een incassobureau aan je broek.

Wij zelf versturen alle facturen per post (tenzij de klant specifiek aangeeft deze te willen ontvangen per e-mail of fax) en ik ontvang ze het liefste ook per post. Ik heb er een enorme hekel aan om ze zelf te moeten printen, ik kan m'n tijd wel beter besteden. Wij hoeven gelukkig alleen zelf te printen bij Google Ad-Words facturen, de rest van de leveranciers sturen alles gelukkig nog via de reguliere post (Orange probeerde laatst wel of ze het voortaan digitaal mochten doen, maar als je aangaf de factuur gewoon per post te willen ontvangen dan kon dat ook gewoon).

Ryan Kalkhoven
15/05/07, 13:09
Is het ook niet zo dat een bedrijf nog steeds verplicht is om een factuur op papier toe te sturen indien de klant daarom vroeg? Ik dacht zoiets te hebben begrepen?

xYnta
15/05/07, 13:14
Ik ontvang ze het liefst electronisch, dat maakt het het makkelijkst om alle facturen bij elkaar te houden en op je computer een complete administratie te voeren.

gjtje
15/05/07, 13:22
Per post, ik wil niet hoeven zoeken naar mijn facturen op een of ander control panel. De enige reden om dat handig te vinden is als er een ideal linkje bij zit.

vjeeke
15/05/07, 13:41
Ik ontvang het liefst ook de facturen via de post.

MediaServe
15/05/07, 13:43
Ik heb het liefste een PDF factuur per e-mail (niet inloggen en downloaden, dat is irritant)

Redenen:
- Facturen per post komen op de hoop en worden wel eens vergeten
- PDF facturen zoek je snel en gemakkelijk op in MS Outlook
- Gemakkelijk copy/pasten en/of doorsturen naar de boekhouder

BsHosting
15/05/07, 14:03
hier ook het liefste digitaal.

ik hoor hier argumenten van sommige och dan weiger ik hem etc etc, zolang de factuur aan de voorwaarden van een factuur voldoet is er niks mis met digitaal.

feit blijft op welke manier je de factuur ook krijgt betalen moet je toch of je nu wilt of niet.

klant is er ook gebaat bij als ie na zijn bestelling meteen een factuur in zijn mail heeft liggen.
icm met een ideal link kan ie ook nog meteen betalen.

er zijn niet voor niets zoveel grote bedrijven overgegaan op digitaal factureren het bespaart je veel werk en uiteraard kosten.


Per post, ik wil niet hoeven zoeken naar mijn facturen op een of ander control panel. De enige reden om dat handig te vinden is als er een ideal linkje bij zit

je hoeft niet te zoeken want je krijgt bij de bedrijven die dat doen netjes een mail aan uw factuur staat klaar op ....... log in met uw gebruikersnaam en ww.
dus wat moet je dan zoeken eerste nieuwe factuur staat bovenaan.

ook is het weleens handig als er een factuurtje kwijtraakt (dat heeft iedereen wel eens) je kunt hem meteen weer printen.
wil jij van sommige bedrijven een duplicaat hebben kan je netjes betalen.

Ramon Fincken
15/05/07, 14:04
pdf factuurtje per (automatische) mail is prima, zelf doe ik het ook zo, klanten die het per post willen krijgen het per post

flashbanger
15/05/07, 14:23
Ik ontvang ze het liefst digitaal maar wil wel de optie deze online alsnog te kunnen raadplegen.

ju5t
15/05/07, 14:39
Wij hoeven gelukkig alleen zelf te printen bij Google Ad-Words facturen, de rest van de leveranciers sturen alles gelukkig nog via de reguliere post (Orange probeerde laatst wel of ze het voortaan digitaal mochten doen, maar als je aangaf de factuur gewoon per post te willen ontvangen dan kon dat ook gewoon).

Hetzelfde voor ons, ook met het Orange gebeuren toevallig. Wij versturen zelf alles per post en ontvangen facturen ook het liefst op deze manier.

Alles gemakkelijk en centraal geregeld.

t.bloo
15/05/07, 14:39
het liefst als pdf, uit den boze is als word bestand


inloggen vinden we vreselijk

frajaweb
15/05/07, 14:59
Wij hebben het liefst gewoon PDF of HTML in de mail. Het voordeel van een factuur in HTML is dat die geparset (rare spelling trouwens, maar ja 't fokschaap he...) kan worden en automatisch ingevuld worden in de administratie (scheelt weer tijd).
Het zou trouwens ook mooi zijn om facturen in een standaard(!) XML formaat door te sturen. Met behulp van XSLT zijn ze voor ons mensen te lezen en om te zetten naar PDF, en voor de computer zijn ze automatisch in te lezen en te verwerken.

Hans
15/05/07, 15:03
http://www.papierloos.nl/elektronisch-factureren/internationaal-geaccepteerde-standaard-voor-efactureren/

Zoiets bedoel je ?

AlexanderOnline
15/05/07, 15:22
Wij sturen per mail. Helaas veranderen klanten vaak van mailadres, moet je d'r weer achteraan. Maar voor ons is per post sturen te duur.

frajaweb
15/05/07, 15:27
http://www.papierloos.nl/elektronisch-factureren/internationaal-geaccepteerde-standaard-voor-efactureren/

Zoiets bedoel je ?

Bijvoorbeeld. 'Probleem' van deze standaard is alleen dat hij nog standaard moet worden (is enkel een standaard in 2e public review bij UN). Als hij geaccepteerd wordt als ISO of door OASIS, dan heeft dit in mijn ogen zeker perspectief.

Mikej0h
15/05/07, 15:35
Het liefste ontvang ik de facturen per post.
Dit vind ik gemakkelijker, kan ik het niet vergeten uit te printen en dus te voldoen (ik zit niet vaak op kantoor).

sl@mer
15/05/07, 16:08
Het liefst ontvang ik helemaal geen facturen, scheelt me enorm veel geld :)

Ik ben meer van het ontvangen van geld :)

Als ik dan toch moet kiezen is het per reguliere post toch wel het beste, zodat je deze gelijk kunt archiveren en bijwerken in de boekhouding.

Server00
15/05/07, 16:38
Ik ontvang ze het liefst per post, en ik verstuur ze via mail, maar er is ook natuurlijk een mogelijkheid bij ons om de facturen per post te krijgen ;)

cashmere
15/05/07, 19:03
Wij versturen dubbel, post en e-mail (PDF). Ook zijn ze via de website te downloaden. Facturen per e-mail hebben wij liever niet. Per post raken ze niet kwijt en kan het gelijk de administratie in.

phreak
15/05/07, 19:47
Het liefste gewoon op een hardcopy dus :)

4U-Web
15/05/07, 21:20
Wij ontvangen de facturen het liefst via post, is veel makkelijker voor de administratie, hoeven ze niet eers in een mail of online opgezocht te worden en uitgeprint te worden.