PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe deze nameservers problemen op te lossen bij VPS ?



TheGameMen
15/05/07, 00:00
Hallo !

Ik heb reeds 2 maanden een VPS gehuurd bij een bedrijf en heb sindsdien ook al 2 maanden problemen met mijn nameservers.
Ik heb al een keertje een andere domain registrar van hun moeten nemen omdat het daar aan lag, zonder effect.
Zij krijgen het probleem niet opgelost, dus onderneem ik zelf maar actie.
Het probleem treedt alleen op bij .NL registraties

De vraag is simpel, het antwoord denk ik niet.

Hoe moeten de support (ik heb een Fully Managed VPS) dit nameserver probleem oplossen ?:
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,778,,,,Nameserver_check.html?domain=crs.nl&primary=ns1.fsws.info&primary_ip=64.34.205.15&second1=ns2.fsws.info&second1_ip=64.34.205.16&second2=&second2_ip=&submit=Verzend

Ik heb een VPS met Ubuntu en LXAdmin erop.

Bvd.

SF-Jeroen
15/05/07, 00:50
Het hangt van je contract af of dit onder Support valt.

gjtje
15/05/07, 01:26
Ze moeten gewoon de melding lezen. Je geeft aan dat NS1 primary is terwijl NS2 als primary in de SOA staat.
ns2.fsws.info staat twee keer als NS in het record.

Dominic
15/05/07, 01:40
Uhm...

Dus jij moet terwijl je een Fully Managed VPS hebt naar een oplossing zoeken die elke *** eigenlijk al uit de melding van de SIDN kan halen?

Enne de oplossing is hierboven al gegeven :)

Bullcat
15/05/07, 02:02
Inderdaad, je duikt dus even als Root de serverop, en ga eens in de database van named kijken, wedden dat daar op de eerste regel ns2..... staat !

Mocht je dit niet kunnen , gooi dan de domeinnaam eens weg, en maak hem opnieuw aan, zorg er wel voor dat je als eerste NS1 invoerd.

TheGameMen
15/05/07, 08:23
Bedankt voor de antwoorden, ik zal het forwarden naar support.

En rekenmaar dat dit onder mijn support valt, ik betaal er immers genoeg voor ;)

Dominic
15/05/07, 09:23
Bedankt voor de antwoorden, ik zal het forwarden naar support.

En rekenmaar dat dit onder mijn support valt, ik betaal er immers genoeg voor ;)

Als dit echt onder jouw support zou vallen zou je provider ook zelf de oplossing moeten zoeken imho.
Als het nou een probleem was dat echt hoofdbrekens zou bezorgen...ale...
Maar de oplossing voor dit probleem door een klant laten zoeken met een full managed VPS .... hmm

TheGameMen
16/05/07, 08:31
Hallo,

Ik heb antwoord gekregen van mijn support, en guess what:

As you are using tinydns and not named (BIND) you cannot specify the SOA. The way that ns2 is stated two times is the standard way that hostinabox configures domains when you add them. It sounds like you really need BIND functionality -- maybe you should consider using Lxadmin instead of hostinabox, as it seems your registrar is incapable of handling any other nameservers, but those running BIND.


M.a.w.: Ik moet omswitchen naar LXAdmin, terwijl ik al een LXAdmin panel heb, maar dat zou weer verschillen tussen LXAdmin met LXadmin en Lxadmin met hostinabox... hmm, very wierd...

Hoe het ook mag wezen, ik zal weer al mn data kwijt zijn, dat wordt weer even backuppen, als het daarna maar werkt, anders ben ik echt p!ssed off, dit probleem is nu al meer dan 2 maanden gaande en ik moet er zelf voor op onderzoek uit.

@ Dominic: Dit valt echt onder de support, dat heb ik ze zelf gevraagd, echter ze hebben niet zoveel klanten met nl domains...

VinceSTM
16/05/07, 09:05
er staat 2x ns2 in, 0x ns1. c'est tout

Apoc
16/05/07, 12:30
er staat 2x ns2 in, 0x ns1. c'est tout

Misschien volgende keer even de thread lezen..

Teun
17/05/07, 00:41
Als je ding fully managed is is het simpel genoeg;

Tell them this; 'Backup al mijn website data, maak het maar in orde met BIND, zet ns1 als standaard in de SOA, zorg dat het werkt en plaats mijn data weer terug'

Zou willen dat ik de luxe van fully managed had zeg ;)

Triloxigen
17/05/07, 13:05
Zou willen dat ik de luxe van fully managed had zeg ;)

Het ene managed is het andere natuurlijk niet.
Het wil niet zeggen dat dit onder managed valt, ligt aan het contract/afspraak.

shuyg
17/05/07, 23:06
Het lijkt me dat managed in dit geval betekent dat ze zorgen dat de VPS blijft draaien. Dus niet dat ze de scripts, configuratiebestanden, etc. voor je gaan controleren en/of aanpassen.

Apoc
18/05/07, 12:44
Het lijkt me dat managed in dit geval betekent dat ze zorgen dat de VPS blijft draaien. Dus niet dat ze de scripts, configuratiebestanden, etc. voor je gaan controleren en/of aanpassen.

Ten eerste is die opmerking nogal zinloos als je niet eens weet bij welke host hij draait. Ten tweede:


Dit valt echt onder de support, dat heb ik ze zelf gevraagd, echter ze hebben niet zoveel klanten met nl domains...

Lees dus eerst het topic eens voordat je reageert.

TheGameMen
19/05/07, 10:33
Kleine update:
Ze zijn der mee bezig... zeggen ze... zie nog niet veel activiteit...
Ze zouden LXAdmin nu gaan installeren voor me...
En ja, ze zetten de binds etc óók voor mij om... dat viel ook onder fully managed... ik moet ze echter altijd een stapje op weghelpen...
Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren

MusicMaestro
19/06/07, 02:23
Je bent sneller klaar als je het zelf doet. Er zijn genoeg BIND tutorials en howto's te vinden, zelfs per (linux)OS meerdere soorten. Meestal heb je aan een caching only server genoeg. Beheer van domeinnaam nameservers, hostname-DNS (voor publieke IP-adressen) hoef je zelden nog zelf te doen.