PDA

Bekijk Volledige Versie : iDEAL intregatie



WDE-Services
14/05/07, 13:35
Een vraagje. Ik ben bezig met het opzetten van een webshop via de Joomla Module VirtueMart. Nu wil ik graag de mogelijkheid bieden om te betalen met iDEAL. Maar na enig speurwerk kom ik er maar niet achter hoe en wat.

Ik heb een zakelijke rekening van de Postbank. Maar hoe gaat het nou allemaal? Moet ik me aanmelding bij een betalingsserver, of gaat dit allemaal via de postbank. En bestaan er al componenten die ik zo kan intregeren in we VirtueMart webshop (die bestaan wel maar wat moet ik nou precies gebruiken).

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en dit is weer een nieuwe stap voor mij. Dus alle bruikbaren informatie is welkom!

Alvast bedankt!

DutchTSE
14/05/07, 14:18
je moet een aanmeldformulier bij de postbank aanvragen, invullen, als je aanmelding wordt geaccepteerd kun je beginnen met de implementatie waarna je een aantal tests uitvoert tegelijkertijd moet je ondertekend contract terug sturen. Zodra je de tests met succes hebt afgerond en je contract is bevestigd kun je het geheel activeren en je bent klaar.

Succes met de implementatie, veruit het moeilijkste deel ;)

WDE-Services
14/05/07, 14:21
Oke bedankt! En de implantatie op welke basis gaat zowiets. Deze informatie wordt door de Postbank aangeleverd of zijn er al bestaande modules die dit mogelijk maken.

DutchTSE
14/05/07, 14:24
Oke bedankt! En de implantatie op welke basis gaat zowiets. Deze informatie wordt door de Postbank aangeleverd of zijn er al bestaande modules die dit mogelijk maken.
Je kunt de handleiding + php bestanden downloaden vanaf je ideal control panel waar je toegang tot krijgt, uiteraard moet je zelf ook nog een groot deel doen: de koppeling met je site en de modules van de postbank.

Je kunt ook via mollie ideal nemen, dan betaal je wat meer maar is de implementatie makkelijker en geen gedoe met contracten enz. Ik raad je aan het via postbank zelf te doen, eventueel zijn er hier scripters die je tegen betaling ermee kunnen helpen.

scenestar
14/05/07, 14:31
Persoonlijk zou ik een merchant account gebruiken IPV zelf al die contracten te regelen.

WDE-Services
14/05/07, 14:41
Persoonlijk zou ik een merchant account gebruiken IPV zelf al die contracten te regelen.

Zou je dat verder kunnen toelichten; voor/nadelen?


Je kunt de handleiding + php bestanden downloaden vanaf je ideal control panel waar je toegang tot krijgt, uiteraard moet je zelf ook nog een groot deel doen: de koppeling met je site en de modules van de postbank.

Je kunt ook via mollie ideal nemen, dan betaal je wat meer maar is de implementatie makkelijker en geen gedoe met contracten enz. Ik raad je aan het via postbank zelf te doen, eventueel zijn er hier scripters die je tegen betaling ermee kunnen helpen.

Oke dan wordt het nu wat duidelijker. Als je eenmaal bent aangesloten bij de postbank. Dan kan neem ik aan iedereen die bij een iDEAL aangesloten bank een rekening heeft kan betalen via mijn webshop.:D

DutchTSE
14/05/07, 14:53
Zou je dat verder kunnen toelichten; voor/nadelen?



Oke dan wordt het nu wat duidelijker. Als je eenmaal bent aangesloten bij de postbank. Dan kan neem ik aan iedereen die bij een iDEAL aangesloten bank een rekening heeft kan betalen via mijn webshop.:D
Dat klopt.

Verder kun je het via een merchant (=mollie) doen, maar het is ook prima zelf te doen, scheelt weer in de kosten!

mitedo
16/05/07, 00:03
Waarom via mollie doen? Hoe minder kanalen er tussen, hoe minder geld daar blijft hangen.
Zowiezo is een IDeal Basic betaling gewoon via een form (post-method) te gebruiken en dus voor iedereen te integreren.

fastsolutions
16/05/07, 00:12
Waarom via mollie doen? Hoe minder kanalen er tussen, hoe minder geld daar blijft hangen.
Zowiezo is een IDeal Basic betaling gewoon via een form (post-method) te gebruiken en dus voor iedereen te integreren.

Dat is niet helemaal waar, als je zelf via je eigenbank dit moet gaan doen dan betaal je zowiezo hoge transactiekosten via www.mollie.nl /www.virtuelekassa.nl of via <KNIP> kan je wel voordeliger uitkomen. Dit doordat deze bedrijven veel transacties kunnen garanderen.

mitedo
16/05/07, 00:14
dat ben ik tendele mee eens. Een ander punt is dat je dan een andere organisatie in je portomonee laat kijken.

Serve-xs
16/05/07, 00:42
Persoonlijk zou ik een merchant account gebruiken IPV zelf al die contracten te regelen.


Ik kijk zojuist op je website en zie nog heel veel fouten in IE.

crazycoder
16/05/07, 08:23
Dat is niet helemaal waar, als je zelf via je eigenbank dit moet gaan doen dan betaal je zowiezo hoge transactiekosten via www.mollie.nl /www.virtuelekassa.nl of via <knip> kan je wel voordeliger uitkomen. Dit doordat deze bedrijven veel transacties kunnen garanderen.
Bij postbank betaal je eur 0,75 als je nog niet zo heel veel transacties hebt.

Ieder bedrijf wat er tussen zit is een extra stap waar het fout kan gaan.. wat als bijv fastsolution op de fles gaat?? Op dat moment is de ondernemer zijn centen dus ook kwijt.

De basic variant van postbank is heel erg eenvoudig te implementeren dus daar hoef je het niet voor te laten.


Persoonlijk zou ik een merchant account gebruiken IPV zelf al die contracten te regelen.
Postbank = 1 contract. Hoezo, al die contracten?? Als je dit via derden doe moet je ook 1 contract afsluiten..

WDE-Services
08/06/07, 00:45
Nou even een update betreffende de iDEAL intregatie. Ik ben een kleine 2 weken geleden in zee gegaan met Fastsolutions, maar zover mij bekend kan ik het niet aanraden. De 1e dag nadat ik contact heb gehad alle gegevens toegestuurd (inlog FTP, Backend, Database, SSH enz.) daarna hebben ze een avond wat zitten prutsen, en nu na 2 weken was het nog zoals toen.

Echt professioneel komen ze niet over ''deze intregatie hebben we vaker gedaan'', maar na 2 weken was het nog niet gerealiseerd. Geen reactie op de vraag hoe het staat met de ontwikkelingen, en ook geen antwoord op een eventuele bevestiging of contract. Wat mij enigsinds wel redelijk lijkt als je andere met jou geld laat werken.

Ondanks merkte ik ook dat bestellen via de webshop dus niet meer mogelijk was, door een databasefout in de checkout. Maargoed, dat heb ik dus alweer opgelost. Na een week van stilte heb ik er een mail aan gewaagd, waar dus tot vandaag niet is op gereageerd. Dus vanavond alle wachtwoorden maar veranderd, bestelprocedure gefixt en contact opgenomen met Chronopay. Laten we die maar eens proberen.

Aanmerkingen op Fastsolutions;

Geen bevestiging na aanvraag
Geen e-mailsupport
Ontzettend traag
Na 2 weken geen contract of iets dergelijks


Kortom van mijn kant geen aanrader. Misschien iemand anders andere ervaringen?

mitedo
08/06/07, 00:54
weet je zeker dat het niet slowsolutions was :D

Ga gewoon zelf een IDeal contract afsluiten. Geen gezanik met andere partijen. 5 testjes doen en als je de basic versie hebt, heb je gewoon een form wat je naar een beveiligde pagina POST.

Feit dat je een ander bedrijf betaald voor een dienst die je helemaal zelf kan initieren moet je altijd zelf doen.

En of het nou 2 ct goedkoper is per transactie. Joepie.... Op 2000 transacties is dat nog maar € 20,00! En op 2000 transacties heb je daar dan ook lak aan.

David-Andrew
08/06/07, 00:57
Het lijkt dat de meeste mensen het Virtuemart verhaal vergeten. Als je mij morgen nou even belt leg ik je het helemaal van postbank tot VM graag even uit. (kosteloos natuurlijk)

Ben voor verschillende klanten er nu ook mee bezig, dus zit er toch lekker met mijn kop in. Mijn nummer vind je op mijn website (chillcreations.com)

Hoor het wel als je me even wilt spreken,

Groet
David

WDE-Services
08/06/07, 00:59
weet je zeker dat het niet slowsolutions was :D

Ga gewoon zelf een IDeal contract afsluiten. Geen gezanik met andere partijen. 5 testjes doen en als je de basic versie hebt, heb je gewoon een form wat je naar een beveiligde pagina POST.

Feit dat je een ander bedrijf betaald voor een dienst die je helemaal zelf kan initieren moet je altijd zelf doen.

En of het nou 2 ct goedkoper is per transactie. Joepi.... Op 2000 transacties is dat nog maar € 20,00! En op 2000 transacties heb je daar dan ook lak aan.

Ja dat klopt, maar ik ben startende en hosting is voor mij een bijzaak als reseller. Ik wil dus niet dat mijn betalingsverkeer verloopt via die server omdat ik daar zelf verder geen zicht op heb. Dan laat ik het liever via een wederpartij lopen, die goedkoper is en waar ik zelf (als het goed is) geen werk aan heb, uitzondering van Fast/slow solutions daar gelaten.

David-Andrew
08/06/07, 01:03
Even voor de anderen over VirtueMart, het webshop onderdeel van Joomla.

Voor VM kun je het beste bij de Postbank zitten. Sowieso eigenlijk want de Postbank heeft de beste service en tarieven voor Ideal. Zowel Basic en Advanced hebben geen start up kosten en kosten beide 75 ct per transactie.

Voor VM zijn er verschillende betaalde modules voor als je direct bij een bank zit, die claimen het met een paar klikken rond te krijgen. Heb ik geen ervaring mee.

Er is ook een oplossing waarbij je zelf wat moet ftpen en wat text files moet aanpassen, daar ben ik voor klanten nu mee bezig en dat bevalt wel. Mail me even voor meer info over waar en hoe en wat.

--

Als je ook credit card wilt aanbieden, is een payment service provider een beter idee. Die regelt en Ideal en die cards. Mollie is NIET een van de beteren. Juist een van de duurdere. Kijk dan liever naar Chronopay ed.