PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam resellers zoals ISE/ODR



CharlieRoot
14/05/07, 13:18
Beste Concullega's

Onze ervaring met ISE/ODR is in de afgelopen tijd dermate slecht geworden dat we opzoek zijn naar een andere partij om onze domeinnamen onder te brengen.

Eigen;
- een GOED werkend systeem (dus niet een ODR nog in aanbouw zoals bij ISE)
- Redelijke prijs/kwaliteit verhouding
- Nederlands sprekende mensen, telefonisch en per mail bereikbaar
- Breed aanbod extenties

eMiz0r
14/05/07, 13:37
Je zit met die verhuiskosten hè? :p

Bullcat
14/05/07, 13:47
Kijk eens bij MijnDomeinReseller, er is hier op het forum net een andere topic over bezig, en de geluiden die ik ervan lees zijnnook positief te noemen.

CharlieRoot
14/05/07, 13:53
Je zit met die verhuiskosten hè? :p

Nee, ik zit met dat het systeem gewoon nog niet af is en we dus nu werken in een half werkend systeem.

Behalve dat, de manier waarop de facturatie nu is vind ik niet echt handig werken. Ik als techneut moet elke keer de dingen uitprinten voor mijn collega, anders moet hij elke keer inloggen. Normaal verzonden ze het per email, zo hoort het.

eMiz0r
14/05/07, 14:21
Ik bedoel eigenlijk de verhuiskosten naar een andere reseller :]

Dat ODR2 nog niet af is en je toch verplicht bent er mee te werken moge duidelijk zijn (zo ontbreekt er enige vorm van een API). Daar zijn de nodige discussies al over gevoerd..

CharlieRoot
14/05/07, 14:29
Ik bedoel eigenlijk de verhuiskosten naar een andere reseller :]

Dat ODR2 nog niet af is en je toch verplicht bent er mee te werken moge duidelijk zijn (zo ontbreekt er enige vorm van een API). Daar zijn de nodige discussies al over gevoerd..

ja, precies. Ik vind dat niet echt een manier van werken. Zeker niet met de hele facturatie nu en hoe mijn collega tewoord werd gestaan.

Dus, andere opties hoor ik graag. Ik kwam zelf nog www.12register.com tegen, die is ook vrij betrouwbaar geloof ik ?

Ingvald
14/05/07, 14:43
Wij zijn tevreden van IN (http://www.in.be/).

harm
14/05/07, 23:22
Opendomainregistry (ODR) werkt aan een nieuw systeem en bij het overgaan naar een nieuw systeem moet je keuzes maken, gezien de wijzigingen bij onder andere eu, be en nl en een nieuwe registrar voor overig namen hebben we besloten al online te gaan met alle opties die je nodig hebt om namen te registreren en dit tegen de laagste prijzen

nl verlengen, 3,80 registreren 4.30
com 5.25
net 4.00
org 5.50
biz 4.80
excl BTW

Helaas zijn er altijd klanten/gebruikers die bezwaar hebben tegen iedere vorm van wijzigingen hoe dan ook, betalingstermijnen die niet juist zijn (in hun ogen) voorwaarden die niet deugen, niet genoeg informatie, niet beleefd genoeg, etc. Een betalingstermijn zoals wij die hanteren is meer dan billijk echter er zijn een aantal gebruikers die 40 dagen betalingstermijn nog te kort vinden 40 dagen of zelfs langer vindt men normaal...... maar alles korter dan deze termijn is in hun ogen belachelijk. Je kunt je afvragen of iemand dergelijke klanten (nog) wil hebben, immers men wil de goedkoopste registratie tarieven (dat zal dan tevens vragen om tijdige betaling der facturen) uitgebreide opties, etc.

Er is geen enkele Registrar die mij ook maar een minuut te laat laat betalen, sterker nog je dient gewoon vooruit te betalen anders valt er niets te registreren, bij BE en EU dien jezelfs vooraf aanzienlijke bedragen vooruit te storten (geen dubbeltje krediet!) bij COM NET, ORG idem dito direct betalen anders geen registraties. Geen saldo aanwezig bij het verlengen simpel domeinnamen in redemption, offline etc.

Als wij dan deze regels hanteren dan zijn wij niet reeel en moeten we rekening houden met de klanten van de Opendomainregistry gebruikers die niet betalen
of ze maken bezwaar om een digitale PDF factuur te ontvangen en uit te printen......!

Jammer, maar ODR zal ook hier gewoon de betalingstermijn hanteren en accounts afsluiten en zelfs stoppen met renewen als betalingen niet worden voldaan.
De meeste domain resellers werken met vooruitbetalingen en/of depot stortingen en dit vind men de normaalste zaak van de Wereld en zorgt men voor voldoende saldo omdat anders namen niet verlengd worden of er niet geregistreerd kan worden.( wij geven nog uitstel aangezien we met faktuur achteraf werken)

Wij van ODR zullen ook niets doen om deze klanten die bezwaar hebben tegen tijdige betaling te behouden, sterker nog zonodig zullen wij de overeenkomst opzeggen en stoppen met verlengen van domeinnamen eventueel kan men voor dergelijke accounts dan nog doorgaan gaan op uitsluitend vooruitbetaling.

Iedereen is vrij om ODR te gebruiken zolang men de voorwaarden en betalingsverpichtingen nakomt een ieder die hier anders overdenkt kan beter geen member worden of gewoon zijn overeenkomst opzeggen en elders zijn domeinnaamregistraties onderbrengen, waar men uiteraard ook aan de voorwaarden zal moeten voldoen.

Klagen zoals men hier middels het posten doet omdat ODR niet compleet zou zijn omdat er (nog geen) API zou zijn....is slaan beneden de gordel.
Sinds wanner is dit verplicht? Mijn inziens is dit gewoon extra service op het moment dat het gemaakt wordt, het zelfde zal opgaan voor de gratis DNS service die zal worden geintegreerd? Heeft .EU, .BE, .NL en anderen kant en klare API's ?

Iederen moet voor zichzelf maar uitmaken of ODR aan zijn of haar eisen voldoet en zal keuzes dienen te maken....wij van ODR zullen onze uiterste best doen om het systeem zo volledig mogelijk te maken de eerste aanzet met de nieuwe ODR omgeving is inmiddels een feit, verdere uitbreiding en automatisering komt er aan........

Harm

maartenb
14/05/07, 23:47
Ik kan me grotendeels in het verhaal van Harm vinden, maar ik 1 punt van de TS blijft staan en dat vind ik zelf ook lastig. Waarom worden de facturen niet per e-mail verstuurd? Dat zou voor veel mensen handig zijn.

groenleer
15/05/07, 08:09
-knip-
Als wij dan deze regels hanteren dan zijn wij niet reeel en moeten we rekening houden met de klanten van de Opendomainregistry gebruikers die niet betalen
of ze maken bezwaar om een digitale PDF factuur te ontvangen en uit te printen......!
-knip-


Je moet wel goed begrijpen, dat jullie je gebruikers in eens voor het blok zetten.
Ik durf opelijk toe te geven, ik ben een van de mensen die zijn factuur liever per post ontvangt. Ik ben zelfs bereid geweest om redelijke administratiekosten daarvoor te voldoen!
Echter kreeg ik te horen dat het niet tegen een normaal bedrag zou kunnen.
Als ik kijk wat eventueel briefpapier, envelope, frankeerkosten (postzegel of frankeermachine) en de kosten voor het invouwen/voegen eventueel zelf of couveermachine kom ik bij lange aan niet op de 25 euro die jullie wilden zien destijds.

Uiteindelijk heb ik besloten om enkele regels aan de mailclient toe te voegen die de factuur automatisch print. Nu worden we weer voor het blok gezet.
De facturen verschijnen alleen op de website van ODRv2.
Geen mailtje bij een nieuwe factuur.

Hier word alleen een melding over gemaakt op de ODRv2 website.
De klant heeft niet eens een keuze over hoe men de factuur wenst te ontvangen. Als men de keuze had, kan men zich er makkelijker in vinden.

Verder vind ik dat de prijzen zeer gunstig zijn. Alleen de manier waarop je de facturen krijgt vind ik onhandig.

h4f
15/05/07, 08:37
Opendomainregistry (ODR) werkt aan een nieuw systeem en bij het overgaan naar een nieuw systeem moet je keuzes maken, gezien de wijzigingen bij onder andere eu, be en nl en een nieuwe registrar voor overig namen hebben we besloten al online te gaan met alle opties die je nodig hebt om namen te registreren en dit tegen de laagste prijzen

nl verlengen, 3,80 registreren 4.30
com 5.25
net 4.00
org 5.50
biz 4.80
excl BTW



Zijn jullie van plan om een breder aanbod aan te bieden?

Het schijnt nogal problematisch te zijn om meer dan 50 domeinen voor de best mogelijke prijs bij één partij te vinden en ik voel er niets voor om voor elke domein een andere partij binnen mijn software te moeten integreren.

Erikcreative
15/05/07, 09:01
Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Harm. Wat ik wel raar vind is


De facturen verschijnen alleen op de website van ODRv2.
Geen mailtje bij een nieuwe factuur.

h4f
15/05/07, 10:10
Kijk eens bij MijnDomeinReseller, er is hier op het forum net een andere topic over bezig, en de geluiden die ik ervan lees zijnnook positief te noemen.

Hebben die een API, gezien de screenshots gaat alles met het handje.

X-Hosted
15/05/07, 10:59
Jazeker, die hebben een hele mooie API :) verder is het systeem daar erg compleet... je krijgt netjes SIDN replys en indien nodig kan je daar ook zelf op reageren.

Nadeel is wel dat de verhuisproceure wat omslachtig is imo, vanuit vorige registrars was ik gewent.. verhuizing indienen en gaan, als er bezwaar komt dan pas papiertjes in orde maken, maar mijndomeinreseller wil eerst alle papieren hebben, ergens wel logisch hoor... maar niet de snelste manier ;)

harm
15/05/07, 11:47
m.b.t de vragen Opendomainregistry:

**In ODR2 wordt een email verzonden zodra er een factuur is gegenereerd.

** Verder is men aan het bekijken of de mogelijkheid aanwezig is om de ODR klant zelf de mogelijkheid te geven om een keuze te maken binnen het ODR systeem: d.m.v aanvinken PDF factuur per email of melding nieuwe factuur gegenereerd u kunt deze online uitprinten. (kan men zelf de keuze bepalen)

** Uitbreiding van het aantal tld's zal zeker gaan plaatsvinden.

** API komt er zeer zeker ook en zal geleidelijk worden geintegreerd

Bullcat
15/05/07, 12:46
Hebben die een API, gezien de screenshots gaat alles met het handje.

DIe hebben inderdaad een API zodat je alles kunt intergreren in je eigen pakket.

CharlieRoot
15/05/07, 15:06
Ik kan me grotendeels in het verhaal van Harm vinden, maar ik 1 punt van de TS blijft staan en dat vind ik zelf ook lastig. Waarom worden de facturen niet per e-mail verstuurd? Dat zou voor veel mensen handig zijn.

Ik kan me prima vinden in de manier van werken maar dat betekend niet dat je dat zonder aankondiging kunt doen en dat neemt niet weg dat je vriendelijk kunt doen aan de telefoon.


In ODR2 wordt een email verzonden zodra er een factuur is gegenereerd.
Tegen mijn collega heb je niet gezegd dat dit zou gebeuren toen hij er naar vroeg. Ik werk dagelijks met ODR en heb geen enkel bericht van een factuur gehad net als groenesmurf al aangaf, dus blijkbaar klopt er toch iets niet in jouw systeem.

Nielsvk
15/05/07, 15:22
Ik heb hele goede ervaringen met DotDNS, alleen geen ervaring met de API. (Nog niet in verdiept, en nog niet nodig gehad :))

groenleer
15/05/07, 16:01
Warempel, ik heb vandaag dus een aankondiging/mededeling mogen ontvangen met betrekking tot ODRv2.

In 2 voud. Wel netjes. Ik kan me niet herinneren dat ik een mailtje met gelijke strekking eerder heb gehad, zal dit later vandaag nog even controleren.

Ik wacht graag de optie af om facturen per e-mail weer te ontvangen.
CharlieRoot, eventueel al overwogen om zelf SIDN lid te worden en de exotische extensies uit te besteden? In plaats van een vervanger voor ISE/ODR op te zoeken?

Dit kan al intressant zijn bij prijzen van 10 eur. ex BTW / NL en een 120 domeinen.
Je hebt dan natuurlijk wel weinig winst nog op je domeinen.

CharlieRoot
15/05/07, 16:18
CharlieRoot, eventueel al overwogen om zelf SIDN lid te worden en de exotische extensies uit te besteden? In plaats van een vervanger voor ISE/ODR op te zoeken?

Dit kan al intressant zijn bij prijzen van 10 eur. ex BTW / NL en een 120 domeinen.
Je hebt dan natuurlijk wel weinig winst nog op je domeinen.

Hoe bedoel je dat? SIDN lid zijn we al (Information Trends, deelnemerlijst) maar de internationale namen wil ik wel in eigen hand houden middels een geautomatiseerd systeem