PDA

Bekijk Volledige Versie : automatisch incasso ???



mitedo
13/05/07, 19:07
ik heb vandaag maar eens een groot bedrag overgemaakt aan een leverancier. Op al zijn facturen staat dat er wordt betaald via automatische incasso binnen 10 dagen. De oudste factuur was van 23 maart en nog niet geïncasseerd. De jongste (verlopen) factuur was vam 23 april. Er heeft overigens altijd voldoende saldo op mijn rekening gestaan, voordat er weer bijdehante opmerkingen komen ;)

Hoe gaan jullie om met deze behandeling van de leverancier? Als je leverancier niet incasseert, Maken jullie het dan alsnog zelf over? zo ja, na hoe lang? etc. zo nee, wat doe je dan???

Ik ben gewend om mijn facturen binnen 2 a 3 werkdagen betaald te hebben, want ik heb liever geen crediteuren.

Ryan Kalkhoven
13/05/07, 19:11
In zo'n geval overleggen wij altijd eerst met de leverancier. Er kunnen aan die zijde problemen zijn met incasso etc. Zeker indien zij een geautomatiseerd systeem hebben is het een aanrader om eerst te overleggen. Dit kan de leverancier nog weleens helpen.

Afhankelijk van de afspraak met de leverancier dan alsnog laten incasseren of zelf even over maken.

Phu
13/05/07, 19:11
kijken wat je erin je contract staat en in de algemene voorwaarden
en de betalingsvoorwaarden.

wij gebruiken zelf ook automatische incasso voor facturen tot 200 euro per keer te incassen maar soms kan het zijn dat na 3 weken nog steeds niet is kunnen incasseren dan moet de klant zelf handmatig overmaken
hier krijgen we via interpay wel bericht van.

vraag eens na of hun administratie wel klopt bijvoorbeeld juiste NAW en BANK nummer heb wel eens gehad dat na een verhuizing van klant wij niet meer konden incasseren omdat de klant andere woonplaats had

mitedo
13/05/07, 19:44
Er is incidenteel wel twee keer wat geïncasseerd. Alleen dat waren niet de oudste en/of alle facturen van dat moment.