PDA

Bekijk Volledige Versie : Imap i.cm Thunderbird (labelfunctie)



wijdenbosch
10/05/07, 18:15
Wij zijn een zakelijke gebruiker. Bij onze huidige provider(digitalus) hebben wij het probleem dat de labeloptie in thunderbird niet werkt i.c.m. Imap en meedere gebruikens. Volgens ons hostingbedrijf komt dit door de software die niet meerdere verbindingen tegelijkertijd op één e-mail account kan hebben.

Wij zoeken een host waarbij het volgende werkt;
Als een medewerker een bepaalde e-mail labelt in een bepaalde kleur, een e-mail benatwoord of verwijderd moet dit zichtbaar zijn bij alle andere medewerkers die in deze e-mail box kijken.

Met vriendelijke groet,
Mobella

Dennis Wijdenbosch

rednas
10/05/07, 20:58
Beste Dennis,

Wij hosten op een apple xserve en met apple mail gaat het erg goed. Een aantal windows klanten van ons gebruikt Thunderbird voor imap en is erg tevreden. Of het met kleuren ook werkt weet ik niet, maar ik wil je aanbieden om met een test account e.e.a. even vrijblijvend te proberen.

Groet,
Sander

wijdenbosch
10/05/07, 21:15
Beste Sander,

Ik ga graag op het aanbod in.

Mgr
Dennis

rednas
10/05/07, 21:24
Prima,

Mail even naar sander@macuser.nl met je naam, telefoonnummer en msn dan spreken we e.e.a. even af.

Groet,
Sander.

Ingvald
10/05/07, 23:29
Ik denk dat uw hoster hier de bal misslaat, het heeft niets te maken met het in staat zijn van meerdere connecties tegelijkertijd te hebben op dezelfde account.

Wanneer je labels gebruikt op een IMAP account via Thunderbird zal deze de labels proberen op te slaan als bericht attributen op de server. Indien de server dit niet ondersteunt, zal Thunderbird dit opslaan in de .msf file (= lokale cache op de PC van de IMAP folder die op de server staat).

In jouw geval zal dit de tweede optie zijn. Je kan dit eenvoudigweg testen op de volgend manier:

- Open Thunderbird en log aan op je IMAP account
- Maak een nieuwe folder op je IMAP account en zet er een mailtje in en markeer dit met een label.
- Sluit Thunderbird en delete de lokale cache van de zonet aangemaakte folder. (Normaalgezien is dit foldernaam.msf en dit bestand vind je onder c:\documents and settings\%USERNAME%\application data\Thunderbird\Profiles\%PROFILE NAME%\ImapMail\%ACCOUNT NAME%\)
- Start nu Thunderbird terug op. Deze zal opnieuw die folder downloaden van de server. Indien de mail niet meer gemarkeerd is, werd het label inderdaad lokaal opgeslagen en dit is de reden waarom je het niet op andere PCs kan zien.

Indien dit het geval is, moet je gewoon op zoek gaan naar een hoster die een IMAP server draait die het opslaan van deze bericht attributen ondersteunt. Ik dacht dat bv Courier dit zeker ondersteunde.

wijdenbosch
14/05/07, 17:10
Ik heb het getest. Ik heb zoals omschreven een map aangemaakt en deze vervolgens, na het afsluiten van thunderbird, gewist. ( heb ik hier iets verkeerd gedaan?) vervolgens thunderbird opgestart, maar de imap met gekleurde e-mailtjes kwam gewoon terug)

Heb ik in de procedure een fout gemaakt of kan het nog iets anders zijn? Mischien een instelling in thunderbird. Het is overigens ook vaak zo dat twee computer de wijziging wel zien en een derde niet. Mailtjes die verwijders zijn, maar vervolgens weer terugkomen is ook een probleem die we hebben geconstateerd.

Wij hebben een 9 accounts, kan het mischien zo zijn dat er een maximum is?

Groet,
Dennis

Ingvald
14/05/07, 17:20
Ik heb het getest. Ik heb zoals omschreven een map aangemaakt en deze vervolgens, na het afsluiten van thunderbird, gewist. ( heb ik hier iets verkeerd gedaan?) vervolgens thunderbird opgestart, maar de imap met gekleurde e-mailtjes kwam gewoon terug)

Heb ik in de procedure een fout gemaakt of kan het nog iets anders zijn? Mischien een instelling in thunderbird. Het is overigens ook vaak zo dat twee computer de wijziging wel zien en een derde niet. Mailtjes die verwijders zijn, maar vervolgens weer terugkomen is ook een probleem die we hebben geconstateerd.

Groet,
Dennis
Indien u na het sluiten van Thunderbird en het verwijderen van de gecachte folder in uw profiel de labels terug zichtbaar zijn, wil dit zeggen dat de labels toch op de server opgeslagen zijn.

Dit wil ook zeggen dat normaalgezien de labels vanaf verschillende PCs zichtbaar zouden moeten zijn.

Indien u toch problemen zou ondervinden bij het gebruik van meerdere PCs met dezelfde account, zou ik eens verifiëren of u op alle PCs dezelfde versie van Thunderbird draait. (onlangs is versie 2.0 verschenen waarin labels door tags zijn vervangen).

Misschien op alle PCs eens de lokale cache in het profiel verwijderen (alle mail staat op de server dus dit kan geen kwaad) en daarna op alle PCs dezelfde versie van Thunderbird installeren en nogmaals testen?