PDA

Bekijk Volledige Versie : pbx voor linux



Maxhost
10/05/07, 17:10
hallo,

zijn hier mensen die veel van pbx voor linux afweten?
Ik ken iemand die een telefoonnummer voor 10 euro per jaar aan heeft gevraagt, en een systeem van pbx op een vps heeft lopen. als iemand hem belt kan hij van alles doen. keuze menu, voicemail, doorschakelen, bandje afspelen enz.
Hij wil dit wel doen maar heeht momenteel geen tijd.
Is er hier iemand die er veel vanaf weet en het (eventueel tegen vergoeding) wil/kan doen?

bvd

hostlogic.nl
10/05/07, 20:45
Kijk eens op www.trixbox.org, daarmee kun je alles doen wat jouw vriend ook kan.

Maxhost
18/05/07, 22:07
Heel leuk, maar k heb geen idee hoe dat werkt, k ben niet zon pro in linux, kan wel iets uitpakken, maar echt veel verder dan hele erge basis kom ik niet. Laatstaan dat ik een heel systeem kan maken... iemand die het wel kan en mij (eventueel tegen vergoeding) kan helpen?

Wido
18/05/07, 22:38
www.sipcat.com, is tot 5 users gratis en een eitje om te installeren.

Marin
18/05/07, 22:39
Asterisk is ook zoiets, is heel veel documentatie over te vinden http://asterisk.org. Wellicht kun je hier eens zelf mee stoeien, ervaring is, dat je je eigen systeem het beste kunt beheren als je het ook zelf hebt opgezet.

Maxhost
18/05/07, 23:01
www.sipcat.com, is tot 5 users gratis en een eitje om te installeren.

Is dit voor linux?

Wido
18/05/07, 23:02
Is dit voor linux?Dat is een ISO die je installeert.

Maxhost
18/05/07, 23:10
En kan je ook met toets 1 voor...? ik heb 15 minuten in de demo rond gelopen maar kan dit niet direct vinden?

Wido
18/05/07, 23:13
IVR noemen ze dat :) Zit er in.

Maxhost
18/05/07, 23:22
Thx, ziet er goed uit!:) zal eens kijken of ik het werkend krijg:P
Het telefoonnummer... doet het er nog toe waar ik die weg pluk?
Iemand tips?

Gebruik je het zelf ook of niet?

Randy
19/05/07, 00:13
Je zou een hosted PBX kunnen nemen, meerder partijen die dit aanbieden. Je huurt dan een stukje van een bestaande PBX-centrale af, goedkoper dan VPS en managed. Of heb je al een eigen server? in dat geval gewoon eenmalige iemand inghuren om de IVR te maken eventueel een optie, mocht het echt niet lukken?

Maxhost
19/05/07, 09:32
K heb 2 eigen servers, maar ik ga hem niet bij web op zetten, maar ook niet bij de games want die gaan laggen. dus dat hosted lijkt me wel wat. Waar doe je dat? Helpen zij je ook met instellen?

TiMMiEJ
19/05/07, 13:40
Asterisk is ook zoiets, is heel veel documentatie over te vinden http://asterisk.org. Wellicht kun je hier eens zelf mee stoeien, ervaring is, dat je je eigen systeem het beste kunt beheren als je het ook zelf hebt opgezet.

trixbox == asterisk ;). Het voordeel van trixbox is dat het een kant en klare ISO is met de hele handel erin.

asteriskfreak
19/05/07, 15:22
Deze heb ik lopen op een vps.

http://www.voiponcd.de/

Werkt goed. Zelfs Budgetphone is hier makkelijk in te configureren.

Je kan voor iedere gebruiker een budget instellen wat ze mogen bellen.

Randy
19/05/07, 16:37
K heb 2 eigen servers, maar ik ga hem niet bij web op zetten, maar ook niet bij de games want die gaan laggen. dus dat hosted lijkt me wel wat. Waar doe je dat? Helpen zij je ook met instellen?

Voor het huren van een managed PBX geldt een tarief per gebruiker per maand. Je hoeft je dan geen zorgen te maken om een goed - nederlands - netwerk, backups en configuratie. Een managed PBX is vanaf 7,95 per maand verkrijgbaar. Wel geldt er een setup-fee afhankelijk van je nummerplan, IVR, extra opties, etc.

XBL
19/05/07, 17:16
Dat 10 euro per jaar nummer komt hoogst waarschijnlijk via budgetphone.nl. Krijg je gewoon een SIP accountje die je weer kan koppelen aan je telefoonsysteem. Als je een hosted systeem neemt kan ik me voorstellen dat die partij ook een telefoonnummer voor je regelt.

asteriskfreak
21/05/07, 07:32
Of kies deze optie

https://www.pbxes.org

voor 10,95 per maand heb je daar een premium account met een traffic van 10 gb per maand. Alles is eenvoudig zelf in te stellen.
Ik heb dit al een paar maanden en het werkt perfect i.c.m. met mijn voiponcd op vps.