PDA

Bekijk Volledige Versie : Console port server en power switch



wolter
10/05/07, 16:15
Hoi,

kan iemand hier een console port server en een power switch aanraden? Wij hebben 15 servers op twee locaties en zijn het reizen een beetje beu ;)

Ik had zelf de APC AP7922 als power switch en de APC AP9302 als console port server in gedachten. Iemand hier die dit mij afraad of een ander merk/model kan aanraden? Of is dit goed spul met de juiste kwaliteit/prijs verhouding?

Het liefste heb ik een all-in-one apparaat (console+power) maar die kan ik nergens vinden.

btw, wij hebben een vaste leverancier dus aanbiedingen hier op het forum kan ik weinig mee.

alvast bedankt.

StRiP3
10/05/07, 22:47
Naar mijn mening is er weinig mis met APC, dus een miskoop zal je niet treffen denk ik :)

Pur
11/05/07, 10:44
Ik heb zelf altijd erg prettig gewerkt met de Cyclades consoles / KVM's en power switches. De power switches hangen direct ook in je console waardoor je met ctrl-p gewoon je server kan resetten etc.

Ik ken de APC oplossing overigens alleen van APC Power Switches en die vind ik zelf minder prettig werken.

En geen idee of/wat Avocent nog levert qua Cyclades vergelijkbare apparatuur gezien ze natuurlijk zijn overgenomen inmiddels.

wolter
11/05/07, 13:18
Die Cyclades zien er idd ook wel netjes uit alleen zijn die wel een heel stuk duurder. Ik verbaas mij sowieso over de prijzen van dit spul, hoe moeilijk kan het zijn om een paar seriele consoles over IP te routen...

Over de powerswitches ben ik nog niet helemaal uit. Het valt mij op dat alle powerswitches maar 1 bron gebruiken. Sommige colo's hebben een redundante power-feed of hebben de power-feeds opgesplitst. Op die manier heb je twee of zelfs vier powerswitches nodig als je van redundante voedingen en dubbele feeds gebruikt wilt maken.

Werkt Linux sysrq (sync, umount, reboot) ook via een console server? Als dat zo is kunnen wij de servers 99% van de tijd rebooten. Sysrq werkt nml (bijna altijd) na een kernel panic.