PDA

Bekijk Volledige Versie : Licentie



ruffian
08/05/07, 08:54
Binnenkort gaan wij een eigen CMS lanceren.
Deze is geheel door onszelf geschreven.
Nu willen we natuurlijk niet dat "kwaadwillende" met ons systeem aan de haal gaan en willen we een overeenkomst opzetten.
We hebben rond gezocht maar konden nergens een voorbeeld vinden waar we op moeten letten

Ook zijn er tal van licenties en komen hier niet echt meer uit wat nu het beste is.
Nu kreeg ik dit forum toegestuurd met de zin er achter "hier zullen ze je wel verder kunnen helpen".
Iemand die me hiermee verder kan helpen?

Ryan Kalkhoven
08/05/07, 09:15
Als ik het goed begrijp wil je in licentie vorm iets aan gaan bieden?

Hiervoor is voor internetapplicaties vrij makkelijk zelf iets voor te schrijven.
Om dat te doen moet je denken aan het genereren van een bestand met daarin de informatie welke nodig is om de applicatie te activeren en de periode van geldigheid. Dit bestand dien je dan via een aantal manieren te versleutelen (private key) en te verzenden naar je klant.

Deze laad dan het licentie bestand in de applicatie. De applicatie maakt gebruik van een public key om de code te decoderen en in te lezen.
Als je dat in combinatie doet met een versleutelde broncode van de applicatie dan kom je tot een vrij nette oplossing

ruffian
08/05/07, 09:54
Het gaat niet om de manier van gebruik op de site zelf.
De CMS staat op mijn eigen server en de klant kan niet bij de broncode.

Het gaat dus meer om het gebruik van de software en de maandelijkse kosten die er aan verbonden zitten.
Dus een overeenkomst waarin vermeld staat:
Dhr Henk maakt gebruik van het CMS van Dhr Ruffian voor een tijd van .. jaar.
De maandelijkse kosten zijn ... p/m excl btw bla bla.

Ryan Kalkhoven
08/05/07, 10:09
Dat is een contract vergelijkbaar met een hostingcontract. Hiervoor kun je beter een jurist raadplegen.

ruffian
08/05/07, 10:11
Deze zijn nergens online verkrijgbaar?

Ryan Kalkhoven
08/05/07, 10:13
Ongetwijfeld zijn er mensen die een voorbeeld willen geven, maar als je het naadloos wil laten aansluiten op jouw dienstverlening incl. leveringsvoorwaarden dan is een jurist toch wel een must.
Die overeenkomst wil je tenslotte niet voor niets.

Marin
08/05/07, 10:35
kijk eens op http://www.ictrecht.nl ik denk dat zij je wel verder kunnen helpen. Zijn ook niet de allerduurste, dan ben je wel verzekerd van een goede overeenkomst.