PDA

Bekijk Volledige Versie : Crash cod1 server



Maxhost
04/05/07, 23:04
Hallo,

Tegenwoordig zijn er veel mensen die met een cfg bestandje een server down laten gaan. xpro-hosting heeft hier iets voor, maar geeft het niet vrij. Weet iemand van jullie hoe je dit kan voorkomen in cod?

bedankt,
marijn

Gomer
04/05/07, 23:25
Volgens mij kan dat met een bepaalde aanpassing in cod_lnxded ... ben even kwijt om welke het gaat. Missichien iemand die mij op kan herinneren?

In ieder geval, zulke gemodificeerde bestand is overal verkrijgbaar, als je de juiste zoekwoord gebruikt.

Stewie
04/05/07, 23:37
Even je hex editor opstarten en je kan het zo fixen :)
Op WHT zal je met de zoekfunctie precies kunnen vinden waar en wat je moet aanpassen, dit is al enkele malen behandeld.

euro-host
05/05/07, 10:29
Poelman gebruik de zoek functie

Maxhost
05/05/07, 22:38
k heb gezocht, maar kan niet vinden...
Misschien verkeerde zoekwoorden gebruikt?

Kenneth
05/05/07, 23:11
er is een tijd geleden een exploit uitgekomen die op alle q3 engines werkt..

http://www.xatrix.org/advisory.php?s=8104

JMB
05/05/07, 23:28
Wss is het hier meer bedoelt mbt gameserver verhuur...

Maxhost
06/05/07, 00:12
inderdaad

nog steeds niemand met een oplossing?

Serve-xs
09/05/07, 00:14
Ik heb hier zelf ook problemen mee gehad, het was iets heel simpels maar weet niet meer precies wat hier de oplossing voor was. Ik ga dit morgen even navragen aan mijn collega en dan stuur ik u een email.

Maxhost
09/05/07, 20:26
heel mooi, bedankt

Maxhost
16/05/07, 20:42
Nog steeds niemand met "de" oplossing?

Viperium
19/05/07, 10:50
Ik ken het probleem en ik weet ook hoe je het moet verhelpen dit probleem. Het is een fout in de game_mp_x86.dll bestand die zou je dus moeten openen met een hex editor en dan daarin wat wijzigen. Deze crashes wordt in-game wel de sniperbug, gc 40, gc 50, gc 60 of de specnade bug. Daarmee kan iedereen in-game de server laten crashen.
Ik weet alleen niet of ik dit zomaar vrij mag geven maar ik heb het antwoord.

EHS-Jerre
19/05/07, 11:41
Ik zie geen reden waarom dit niet vrijgegeven zou mogen worden?
Mocht je liever niet posten ben ik zeker geïnteresseerd (ik ontvang ook graag pm's ;) )

Stewie
19/05/07, 13:05
Ik weet alleen niet of ik dit zomaar vrij mag geven maar ik heb het antwoord.
Het antwoord staat al 4x op WHT, het is echt niets geheims :lovewht:

Viperium
19/05/07, 15:31
Het antwoord staat al 4x op WHT, het is echt niets geheims :lovewht:
Waarom zoekt topic starter er dan na? En waarom post jij dan even niet de links?

Bij deze: http://mix.hive.no/~pingu/fixes/q3_gc_%20nukefix.txt

Viperium
25/11/08, 22:54
Ow wat meesterlijk :P ik heb nu even via stage met een dedicated server cod1 servers gemaakt en kwam erachter dat deze commands erop werkten... Dus zocht ik overal weer naar antwoord en nu geef ik mezelf de oplossing :P geweldig gewoon meesterlijk

Viperium
27/11/08, 22:08
Maar kennelijk niet de juiste. Of er moet nog meer bij komen kijken. Ondertussen weet ik dat er patch 1.5b is maar zover ik weet is dat exe en moet het wel op een linux server hebben. Dus weet iemand om welke bestanden het gaat?

Je mag dan wel zeggen dat cod1 dood is maar ik bewijs toch tegendeel met redelijk volle public servers. Alleen dat er mensen zijn die niet kunnen winnen en daarom de server laten crashen tsja...

Daarom graag u hulp voor dit probleem


Met vriendelijke groet,
Yoran Schreuder Peters

amd
28/11/08, 21:31
cod_lnxded????? misschien.

Keizer
05/12/08, 14:29
Inmiddels is dit opgelost het was namelijk een update naar 1.b alleen deze patch is erg moeilijk te verkrijgen voor linux.