PDA

Bekijk Volledige Versie : Hardware vraag



Elpatri
04/05/07, 14:42
Beste mensen,

ik heb een vraag/probleem waar ik gister tegenaan liep toen ik 2 cpu's wilde overnemen van iemand die toch niet bleken te passen.

Situatie:
Server
Dell PowerEdge SC 1425 3.0ghz xeon

Aangeboden
2 x 3.0 ghz 1mb 800 mhz cpu
2 x 3.2 ghz 1mb 800 mhz cpu

Ik ben met de server naar die beste man gereden en aldaar kregen we met 3 verschillende mensen geen van de cpu's in het slot
Visueel was er totaal geen verschil waarneembaar waarom het niet zou kunnen passen, we hebben zelfs nog met een loop gekeken naar verschillen,
natuurlijk kan ik niks nameten op een cpu of de afstanden exact hetzelfde zijn.
vandaar ook deze topic (weet overigens niet of deze hier op de juiste plek staat)
Weet iemand of er ergens een verschil in deze processors kan zitten ?
heeft dell toch iets op de socket zitten waardoor andere cpu's niet passen ?
is er vercshil in xeon en xeon ? (niet dual en single core)

Ik heb een foto link bij gezet waar 2 dingen te zien zijn:

het moederbord met de socket
de huidige processor aan 2 zijde

Bij nummer 3 staat een gele circel getekend en dat is precies de hoek die niet wilde passen bij de cpu's die ik over wilde nemen.
De andere 3 hoeken gleden er wel zo in maar die hoek paste bij geen enkele cpu ook niet op de andere (lege) socket

http://www.pverstegen.nl/samenvoeging.jpg

Heeft iemand hier een verklaring voor ?
of heb ik ergens totaal overheen gekeken misschien ?

Wat me wel opviel was dat bij nummer 1 op de foto, de mini transistors of wat die blokjes ook mogen zijn in aantal minder waren dan op de andere cpu's maar zoals gezegt zou je ook met een loop zeggen dat de andere cpu's niet buiten de maten vielen.

Ik hoop dat iemand me hierin wijzer kan maken zodat ik de volgende keer weet waar ik precies op moet letten.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Grt

groenleer
04/05/07, 16:23
Heb je gelet op de 2 hoekjes waar de pinnen schuin staan (hoek pin is weg)?

Voorheen was dat maar op 1 hoek. Als je daar niet goed op let heb je wellicht de processor een kwart te veel gedraaid.

Anders zou ik het niet kunnen bedenken wat je probleem is. Een Xeon is een Xeon op voorwaarde dat ze uit de zelfde familie komen.

Elpatri
04/05/07, 16:52
Ja de hoekjes waren exact hetzelfde 2 schuine hoekjes.

wat bedoel je met "uit de zelfde familie "