PDA

Bekijk Volledige Versie : Half life 2 Port forwarding help?



nielscorn
03/05/07, 09:30
Hallo iedereen ik heb even een vraagje over half life 2, ik heb dus een modem speedtouch ofzo en ik weet wel hoe ik mijn porten moet forwarden enzo, moet ik dus ook bij andere games doen maar ik vraag me af welke ik dan moet nemen UDP of TCP?

dit zijn de poorten, dat ik gevonden heb:
TCP Ports
27020-27050

UDP Ports
1200,27000-27015

moet ik ze ALLEMAAL invullen in in mijn modem of niet?
zo ja, welke dan? de TCP of UDP ports?
Kan ik dan hosten als ik ALL die poorten ingevoert heb in mijn router?

voor meer informatie kan je me altijd mailen op nielscorn2@hotmail.com

Keizer
03/05/07, 10:18
portmappen is alleen nodig als je thuis een server draait, normaliter kan je gewoon spelen met een speedtouch router op et internet.

als je je server wel thuis hebt en je wilt die server op 27015 draaien (die is standaard) dan hoef je in principe alleen 27015 en 1200 open te zetten. als je meerdere servers draait dan kan je ze het best allemaal opengooien.

je kan ook ranges portmappen, dus 27025 TOT 27050, als je die optie gebruikt hoef je maar 3 entries in je router te stoppen!

3j3ct
03/05/07, 11:13
kijk even op www.portforward.com ;)

nielscorn
03/05/07, 13:00
Dankje
Ik wou eigenlijk een server maken in half life 2 dus alvast bedankt dat van die portforward.com, die heb ik al gezien en hij ziet er echt heel goed uit maar wat gebeurt er als de evaluatieperiode verloopt? als ik een creditcard zou hebben dan zou ik hem kopen maar helaas...
dus als ik een server op half life 2 wil maken moet ik dit doen:
TCP poorten van 27020-27050 openen(ik heb liever dat ze allemaal open staan dan MOET het wel lukken...) en wat is die UDP dan?? wat moet ik daarmee doen? waarvoor staat die? ik dacht dat ik voor een server te hosten alleen TCP moest openzetten...:huh:

alvast bedankt :)
Edit: P.s. Moet ik dan ook mijn firewall poorten openen? Of zou dit geen probleem zijn? (ik gebruik norton antivirus<=i know :/)

nielscorn
04/05/07, 17:37
Iemand? En weet iemand hoe ik die Pfconfig kan upgraden ***removed****?

Mod break:
Dit soort opmerkingen zijn niet toegestaan op WHT!
Het is hier geen warez forum.

BLAST3R
16/05/07, 23:37
Hoezo Pfconfig?
Gewoon handmatig doen..

http://www.portforward.com/english/applications/port_forwarding/Half_Life/Half_Lifeindex.htm