PDA

Bekijk Volledige Versie : verschillende datasource's in 2 kollomen laten doorlopen



gandert
02/05/07, 20:17
beste,

ik werk met ASP.net, MS Access databases

de bedoeling is:
Ik heb reeds een pagina ingedeeld in 2 kolommen.
bovenaan deze pagina (dus reeds in de 2 kolommen) zullen er steeds nieuwsberichten staan. daaronder komen dan gewone artikelen.

Nu had ik gewild dat er bv. maar 1 nieuwbericht is ingevuld dat het gewone artikel zich aansluit in de 2 de kolom (zodanig dat er dus nooit een kolom leeg is) en als er dan bv. 2 nieuws artikel toe gevoegd wordt dat het gewone artikel dan gewoon onder de 2 nieuws artikelen in de eerste kolom begint.

Ik hoop dat er hier een simpele mannier voor is.

mvg
Gandert

groenleer
02/05/07, 20:39
Ik denk dat ik weet wat jij bedoelt. Dat is ook wel bekend als het krantensysteem of het tijdschriftensysteem.

Dit is alleen niet bepaald eenvoudig in HTML. Je zal namelijk de content in stukken moeten opknippen en moeten berekenen waar ongeveer geknipt moet worden.

Ik geloof niet dat daar een oplossing voor is met alleen HTML tags.

gandert
02/05/07, 21:56
Het hoeft niet enekel met HTML tags te gebeuren hoor.

De beste methode ga ik op m'n site plaatsen.

Er moet ook rekening gehouden worden dat er ook soms 5 nieuwsberichten komen op te staan of meer.

mvg
Gandert

TiMMiEJ
02/05/07, 21:58
Ik snap niet precies wat je wilt, maar wat je kunt toch simpel controleren hoeveen nieuwsberichten je hebt. Als er niet meer dan 1 nieuwsbericht is dan laat je het 'gewone' artikel doorlopen in kolom 2.

Verder kan je toch ook gewoon je 2e kolom verbergen zodat je maar 1 nieuwsbericht weergeeft?

Dus dat je 2 dividers hebt en dat je dan de 2e verbergt:
divTweedeKolom.Visible = false;

Of snap ik je nu helemaaal niet meer?

gandert
02/05/07, 23:30
neen je verstaat me niet heelemaal goed.

Ik wil dat de 2 kolomen steeds zichtbaar zijn en dat alle artikelen na elkaar komen.

bv:

datasource nieuwsbericht:
ID1 = linker kolom
Id2 = rechter kolom
ID3 = linker kolom

datasource artikelen:

ID1 = rechter kolom
ID2 = linker kolom
ID3 = rechterkolom
ID4 = linker kolom

en als er dan bv 1 nieuwsbericht bijkomt dan schijven ze allen een plaats op.
Zo voorkom je dan dat je lege plaatsen hebt.

mvg
Gandert