PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie heeft een goed factuursysteem?



Maxhost
30/04/07, 18:46
Hallo...

Ik weet het, hier zijn al 100en toppics over.
Er zijn veel mensen die zeggen dat ze een eigen factuur/klanten systeem gaan maken. Uiteindelijk komt er niets van terecht.

Ik wil hier ook vragen naar mensen die een factuur / klantensysteem in php o.i.d. hebben, en zouden willen verkopen tegen een niet al te hoog bedrag...
Graag wat dingen vermelden wat het pakket allemaal kan.

Wefact ofzo is wel mooi, maar zo uitgebreid hoef ik het niet.

Periodieke facturen en normale facturen (in pdf) versturen over de e-mail naar de klant, een overzicht met betaalde en facturen die nog betaald moeten worden enz. Eventueel een melding als iemand te laat betaald...
Facturen in eigen template!!
Overzicht van alle klanten met hun gegevens

Zoiets zou mooi zijn... Wie heeft er tips? Zelfgemaakte panelen? Ervaringen?

Jorem
30/04/07, 19:02
Goedkoper als WeFact krijg je het denk ik niet als iemand het moet maken voor je. Kan je dus net zo goed WeFact aanschaffen.

Al die functies hoef je echt niet te gebruiken hoor ;).

ronaldlokers
30/04/07, 19:11
wefact standard zou prima moeten voldoen voor jou, ik denk dat je in de war bent met de pro versie die wel zeer uitgebreid is.

De standard is zo'n beetje wat jij zoekt.

AlfaHosting
30/04/07, 19:50
Hallo...

Ik weet het, hier zijn al 100en toppics over.
Er zijn veel mensen die zeggen dat ze een eigen factuur/klanten systeem gaan maken. Uiteindelijk komt er niets van terecht.

Ik wil hier ook vragen naar mensen die een factuur / klantensysteem in php o.i.d. hebben, en zouden willen verkopen tegen een niet al te hoog bedrag...
Graag wat dingen vermelden wat het pakket allemaal kan.

Wefact ofzo is wel mooi, maar zo uitgebreid hoef ik het niet.

Periodieke facturen en normale facturen (in pdf) versturen over de e-mail naar de klant, een overzicht met betaalde en facturen die nog betaald moeten worden enz. Eventueel een melding als iemand te laat betaald...
Facturen in eigen template!!
Overzicht van alle klanten met hun gegevens

Zoiets zou mooi zijn... Wie heeft er tips? Zelfgemaakte panelen? Ervaringen?

We hebben na talloze panelen geprobeerd te hebben zelf een script gebouwd en gebruiken het nu ongeveer 1 jaar. Het is sindsdien al vaak aangepast en we werken nu aan een tweede versie. Die zou eventueel bruikbaar kunnen zijn voor andere hosters maar we denken dat dit pas eind 2007, begin 2008 gaat zijn.

Het is niet eenvoudig iets te vinden omdat elke hoster zijn eigen werkwijze heeft.

Server00
30/04/07, 20:01
Gratis: http://freshmeat.net/projects/freshinvoice/

Met een beetje knutselen kan jij je eigen templates gebruiken ;)

Maxhost
30/04/07, 20:05
Wefact is niets, ik wil het in me eigen website verwerken, wat met wefact dus al niet kan... Ik heb iemand gevonden die wat ik zoek voor ongeveer 80 euro kan maken... Meer mensen met interesse?:P

Server00
30/04/07, 20:10
www.isdebeste.com - Kost 100 euro geloof ik eenmalig ;)

Erik H.
30/04/07, 20:59
www.isdebeste.com - Kost 100 euro geloof ik eenmalig ;)

Ik weet niet of je zelf al op die link geklikt had :X

Erikcreative
30/04/07, 21:03
Wefact is niets, ik wil het in me eigen website verwerken, wat met wefact dus al niet kan... Ik heb iemand gevonden die wat ik zoek voor ongeveer 80 euro kan maken... Meer mensen met interesse?:P

Pardon? De backend (klantenpaneel) is compleet aan te passen.

Maxhost
30/04/07, 21:06
Dan heb ik dat verkeerd, maar dan nog. Wefact is geen optie zoals ik al in eerst bericht schreef...

Mitch
01/05/07, 00:48
Je kan wefact prima in je eigen site verwerken! je kan de templates van het klanten paneel aanpassen!

crazycoder
01/05/07, 08:16
Dan heb ik dat verkeerd, maar dan nog. Wefact is geen optie zoals ik al in eerst bericht schreef...
En dat is omdat het op dit moment naar jouw mening teveel kan? Dus gebruik jij ook geen Word, Excel, OpenOffice e.d. omdat die ook meer kunnen dan wat je nodig heb. Toch?

Afijn, ik zie dat er voor eur 80 ?? Als iets op maat voor jou wordt gemaakt. Wil je aanraden om dat zeer grondig te testen voordat je het accepteer.. jij zal immers de enige gebruiker zijn..

AlfaHosting
01/05/07, 09:55
Wefact is niets, ik wil het in me eigen website verwerken, wat met wefact dus al niet kan... Ik heb iemand gevonden die wat ik zoek voor ongeveer 80 euro kan maken... Meer mensen met interesse?:P

Voor 80 euro moet je het niet laten .. in uurloon gezien van een echt bedrijf is dat 1,5 uur :)

Wij hebben ooit eens prijs laten maken voor een script als we nu gebruiken, de prijzen lagen tussen de 6500 en 10000 euro.

TiMMiEJ
01/05/07, 10:21
Kijk eens naar sureinvoice, kwam ik gister tegen. Geheel gratis!

XFX
01/05/07, 11:49
Laten scripten. Kost een zak duiten maar dan heb je ook wat.

Dotdns
01/05/07, 12:31
http://www.forperfect.com/
Is alles wat jij in je topic noemt voor $39.95
voor 95% opensource.( met wat kennis, is het 100% )
en meertalig

internettoday.nl
02/05/07, 07:44
Wij gebruiken snelstart. Een normaal boekhoud pakket. De regels omtrent boekhouden veranderen met de dag en dus voor ons dus niet bij te houden.
Dit aangezien wij een eigen boekhouder in dienst hebben die onze boekhouding doet. Je kunt goed tegen snelstart aanschrijven dus je kan alles automatisch laten lopen. Behalve het boeken van posten.

Als je iets online wil hebben kan ModernBill gebruiken. Ook zeer uitgebreid.

Succes

InterNetjes
02/05/07, 18:10
Voor 80 euro moet je het niet laten .. in uurloon gezien van een echt bedrijf is dat 1,5 uur :)

Wij hebben ooit eens prijs laten maken voor een script als we nu gebruiken, de prijzen lagen tussen de 6500 en 10000 euro.

Nou ik heb nog geen echt goed bedrijf gezien wat top werk levert op programmeergebied en voor 80 euro zoiets ging maken, dus ik denk dat je zo'n eh.. 99,999% kans hebt op prutswerk. Zoals AlfaHosting zegt werkt een beetje programmeur minimaal voor 50 a 60 euro, al zijn er zat programmeurs die eerder 150 tot 200 euro per uur kosten. Heel veel sterkte in ieder geval met je op-maat-gemaakte pakket straks!

Triloxigen
02/05/07, 19:02
Nou ik heb nog geen echt goed bedrijf gezien wat top werk levert op programmeergebied en voor 80 euro zoiets ging maken, dus ik denk dat je zo'n eh.. 99,999% kans hebt op prutswerk. Zoals AlfaHosting zegt werkt een beetje programmeur minimaal voor 50 a 60 euro, al zijn er zat programmeurs die eerder 150 tot 200 euro per uur kosten. Heel veel sterkte in ieder geval met je op-maat-gemaakte pakket straks!

Ik denk dat hij het had over het in loondienst van een administratieve medewerker ofzo?

mitedo
02/05/07, 23:36
Why not Wefact ? Misschien iets te veel opties voor je.... Op dit moment. Als je een beetje goed werk levert en je zet door, ga je groeien en dan.... weer voor de zoveelste keer een nieuw programma aanschaffen? en weer? en weer? Koop lekker iets op de groei, heb je uiteindelijk veel meer aan.

Als je niet wil investeren in een goede backoffice, kun je beter stoppen en je uitschrijven bij de kvk, want dat schiet dan toch niet op.

Maxhost
03/05/07, 13:30
Ik kan een opmaakt gemaakte kopen voor 80 euro ja...
Het is iemand die al plannen heeft zoiets te maken, en het meerdere keren verkoopt. Een soort 1 malige licentie. Dus dat kan WEL voor 80 euro, en het is mooi voor wat ik wil. Verder zou ik opzich wel wefact willen, maar is dit makkelijk in je eigen website te bouwen?;)

Server00
03/05/07, 14:11
Ik weet niet of je zelf al op die link geklikt had :X

Ja dat heb ik ja, hij is er mee bezig om steeds meer updates uit te brengen en als je weet wat het allemaal kan piep je wel anders ;)

Mitch
03/05/07, 14:13
Ik kan een opmaakt gemaakte kopen voor 80 euro ja...
Het is iemand die al plannen heeft zoiets te maken, en het meerdere keren verkoopt. Een soort 1 malige licentie. Dus dat kan WEL voor 80 euro, en het is mooi voor wat ik wil. Verder zou ik opzich wel wefact willen, maar is dit makkelijk in je eigen website te bouwen?;)

Het is makkelijk in je site te bouwen als je ervaring hebt met php.
Het werkt gewoon met header en footer dus je kunt die aanpassen naar je site.

Server00
03/05/07, 16:07
Anders neem je gewoon dat factuursysteem van e-visionz ;) kost je maar 30 eurie.

xYnta
04/05/07, 00:53
www.wefact.nl?

Kan zijn dat ie er al stond maar ik zag em zo snel niet.

Kahil
04/05/07, 01:22
www.wefact.nl?

Kan zijn dat ie er al stond maar ik zag em zo snel niet.

Ik zou topic toch eens lezen :lovewht:

melvinmelih
04/05/07, 02:09
www.wefact.nl?

Kan zijn dat ie er al stond maar ik zag em zo snel niet.

reply van de dag :)

Maxhost
04/05/07, 08:54
'k heb nu factuursysteem van E-visionz.
Ben toch opzoeken naar iets wat nog beter werkt...

NST
04/05/07, 09:32
'k heb nu factuursysteem van E-visionz.
Ben toch opzoeken naar iets wat nog beter werkt...

Wij maken hier gebruik van Unit4 Multivers online en dat werkt perfect. Lekker op maandbasis betalen, en makkelijk met upgraden in modules en dergelijke. Is alleen wel wat duurder dan 30 euro...

Server00
04/05/07, 09:37
'k heb nu factuursysteem van E-visionz.
Ben toch opzoeken naar iets wat nog beter werkt...

Dan is toch WeFact wat voor je :). Overigens ook leasebaar...

Luana IS
04/05/07, 12:41
ik vind modernbill wel goed, alleen si die wat duurder.
www.agilebill.com is ook wel goedkoop

Herbert
04/05/07, 18:12
Gratis: http://freshmeat.net/projects/freshinvoice/

Met een beetje knutselen kan jij je eigen templates gebruiken ;)
Ik heb deze eens geprobeerd.
Het werkt ook wel leuk en eenvoudig, het is alleen jammer dat hij de facturen in html verstuurd naar de client.

opzoek
07/05/07, 11:45
Voor omzetten naar pdf's zijn ook wel leuke scripts te vinden die waarschijnlijk met wat programmeerwerk in te passen zijn.

h4f
09/05/07, 12:22
www.isdebeste.com - Kost 100 euro geloof ik eenmalig ;)

Warning: main(klantenpaneel/home.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /home/admin/domains/isdebeste.com/public_html/index.php on line 4

Warning: main(klantenpaneel/home.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /home/admin/domains/isdebeste.com/public_html/index.php on line 4

Warning: main() [function.include]: Failed opening 'klantenpaneel/home.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/admin/domains/isdebeste.com/public_html/index.php on line 4

dodelijke marketing.

YourWebSolution
11/05/07, 07:26
Hallo...
Periodieke facturen en normale facturen (in pdf) versturen over de e-mail naar de klant, een overzicht met betaalde en facturen die nog betaald moeten worden enz. Eventueel een melding als iemand te laat betaald...
Facturen in eigen template!!
Overzicht van alle klanten met hun gegevens



Ik ben zelf ook een webhoster, en gebruik WeFact standard.

Ja, er zitten te veel functies in, maar als ik wat groter ben, heb ik er misschein wel wat aan.

In het begin wou ik ook het presies aangepast naar mijn wensen (ben nu een half jaar ingeschreven bij KVK), maar merk nu stukje bij beetje dat wefact gewoon werkt..

Bij problemen, kan je bellen of mailen. Op mails met ernstige storingen heb je binnen een uur wat terug!


DUS.... wat kan je gebeuren voor 79 euro??? (headbang) (headbang)

santema
11/05/07, 09:03
Hier ook wefact, pro versie dan. Bevalt prima, snelle hulp inderdaad.

martysmarty
11/05/07, 10:02
Same here, Wefact Pro.

Stukken beter dan Excel dat we de eerste maanden gebruikten ;)

WDE-Services
13/05/07, 20:10
Een echt superprogramma is wat ik ook al een half jaar gebruik, is gratis van Alexion. De 1e licentie is gratis dan. Het is een deel een CRM maar ook factureren kan er wel mee, volgnummers ed. zit allemaal netjes ingebouwd. :W:

Edit:
de link is ook wel makkelijk denk ik; www . alexion . nl

TomNL
13/05/07, 23:39
Reeleezee biedt een compleet facturatie en boekhoudprogramma, geheel via Internet. Ik gebruik dit nu al enkele jaren naar volle tevredenheid. Automatisch rebillen is mogelijk, maar geen koppeling met bijvoorbeeld een webshop. Voordeel is weer wel dat je met Reeleezee je hele boekhouding kan doen en ook je accountant weer een andere login heeft met ondersteuningsmogelijkheden. Bij mijn weten bieden ze zelfs een goedkope demo aan.

www.reeleezee.nl

wwwer
26/05/07, 13:36
ik gebruik http://www.webhostpanel.nl/
al tijden naar volledige tevredenheid. niet te duuur. werkt prima en niet bomvol troep.. :) kijk maar

Marktman
26/05/07, 17:52
Ik heb nu phpbms draaien.
En ik moet zeggen, dit werkt erg fijn.
Het is ook heel erg uitgebreid en nog GRATIS ook.

Kan ook facutreren in pdf etc.
Opensource, dus zelf ook aan te passen!

kronox
30/05/07, 15:33
Zelf ben ik door meerdere al geadviseerd WeFact te gebruiken maar zelf ben ik er nog niet helemaal over uit. Ten eerste zijn we beginnnend dus is het niet beter het zelf te doen alvorens je een pakket aanschaft?

CharlieRoot
30/05/07, 16:19
Wij hebben een zelfgemaakt systeem wat we binnenkort ook gaan delen voor onze concullega's. Zelf maken is duur, maar heb je wel wat speciaals.

Je kunt het eventueel nog met Excel / Word etc doen maar dat is met 100 klanten al meer werk dan je lief is.

santema
30/05/07, 17:45
Zelf ben ik door meerdere al geadviseerd WeFact te gebruiken maar zelf ben ik er nog niet helemaal over uit. Ten eerste zijn we beginnnend dus is het niet beter het zelf te doen alvorens je een pakket aanschaft?

Lijkt me beter als je vanaf het begin 1 systeem gebruikt, scheeld je ook in tijd als je later alles weer over moet zetten.

Wefact is goed trouwens :W:

mark_m
30/05/07, 21:10
Ben het inderdaad eens met Peter, liever 1 keer goed doen, dan steeds aankloten met verschillende systemen, en dan nog een keer een xxx aantal items met de hand inkloppen in nieuwe systeem.

ju5t
30/05/07, 22:04
Waar je op moet letten bij een billing systeem, is dat je niet vast gepint wordt op bepaalde manieren van werken. Elk bedrijf is anders, maar vaak zijn de systemen niet genoeg aan te passen zodat ook andere manieren van werken mogelijk zijn.

Heb je niet zoveel moeite met je bedrijfs filosofie aan te passen of begin je net, dan moet je gewoon kijken naar wat het beste bij je past en waar je het lekkerste mee kunt werken.

Wij hebben trouwens Mamut E5, deze heeft een abonnementsfunctie, in combinatie met Modernbill voor het verwerken van bestellingen. Facturen in Mamut hebben dan als factuurnummer INTERN/Modernbill. Zo krijg je nummers als 8127/10298. Werkt voor ons voorlopig goed genoeg.

nopzolder
30/05/07, 22:54
Zelf ben ik door meerdere al geadviseerd WeFact te gebruiken maar zelf ben ik er nog niet helemaal over uit. Ten eerste zijn we beginnnend dus is het niet beter het zelf te doen alvorens je een pakket aanschaft?

Die gedachte heb ik ook gehad, toch heb ik Wefact afgelopen weekend aangeschaft.

Ik steek liever mijn tijd in het netwerken.

Server00
30/05/07, 23:20
Die gedachte heb ik ook gehad, toch heb ik Wefact afgelopen weekend aangeschaft.

Ik steek liever mijn tijd in het netwerken.

Wefact is inderdaad zeer goed factuursysteem de Pro versie is ook zeer geautomatiseerd :)

zakariae
30/05/07, 23:27
Wefact is inderdaad zeer goed factuursysteem de Pro versie is ook zeer geautomatiseerd
Ik geef u helemaal gelijk server00, Wefact is inderdaad zeer handig.

crazycoder
31/05/07, 22:26
Waar je op moet letten bij een billing systeem, is dat je niet vast gepint wordt op bepaalde manieren van werken. Elk bedrijf is anders, maar vaak zijn de systemen niet genoeg aan te passen zodat ook andere manieren van werken mogelijk zijn.

Heb je niet zoveel moeite met je bedrijfs filosofie aan te passen of begin je net, dan moet je gewoon kijken naar wat het beste bij je past en waar je het lekkerste mee kunt werken.

Ik heb hier toch wel wat moeite mee. Naar mijn ervaring kom je bij zo'n beetje alle bedrijven weg met een standaardpakket. Dit al dan niet als basis zoals SAP, Microsoft Dynamics (voorheen Navision). Of een pakket zoals Snelstart waar je met bijv .net tegenaan kan praten.

Debiteuren/crediteuren/kas/bank/giro/btw is allemaal standaard kost. Wie daar anders over denkt mag mij proberen te overtuigen :)

Ik kan mezelf voorstellen dat je op een bepaalde manier wil factureren. Met een groot aantal pakketten (inclusief King) kan je factuur- of orderregels importeren. In een aantal gevallen kan je ze ook nog als afgedrukt kenmerken.

Er is overigens niets mis met het aanpassen van een bedrijf aan een andere en meer geaccepteerde standaard manier van werken. Dat neemt niet weg dat je huidige manier van werken een leiddraad kan zijn bij het zoeken van een passend pakket.

jeffrey
13/06/07, 15:52
Ik lees hier zoveel positieve reacties over Wefact dat ik eigenlijk bijna ga twijfelen om ernaar over te stappen, kan iemand mij een aantal reacties geven op onderstaande vragen m.b.t. wefact?

- Zit er een bestelsysteem of iets dergelijks bij dat op de website kan en gelinkt is aan je administratie? Zo ja, wie heeft hier een voorbeeld van?
- is wefact ook geschikt voor facturatie van bijvoorbeeld colocation / dedicated diensten en gewerkte uren? of moet je hier elke keer een nieuwe product voor aanmaken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Best4U
13/06/07, 18:09
Ik zit hier ook enorm te twijfelen.... Kan het systeem ook herinneringen geautomatiseerd verzenden en voegt deze dan ook verschillende posten samen?

santema
13/06/07, 18:54
Ik lees hier zoveel positieve reacties over Wefact dat ik eigenlijk bijna ga twijfelen om ernaar over te stappen, kan iemand mij een aantal reacties geven op onderstaande vragen m.b.t. wefact?

- Zit er een bestelsysteem of iets dergelijks bij dat op de website kan en gelinkt is aan je administratie? Zo ja, wie heeft hier een voorbeeld van?

Ja, zit er bij. Met ideal integratie van postbank en abn amro. Wij gebruiken het nog niet, helaas geen voorbeeld van mijn kant.

- is wefact ook geschikt voor facturatie van bijvoorbeeld colocation / dedicated diensten en gewerkte uren? of moet je hier elke keer een nieuwe product voor aanmaken?

Je kunt gewoon een factuur aanmaken, daar type je op de regels wat erop moet, kies je daar nog een periode bij, dan factureerd hij elke periode dat product, je kunt producten aanmaken, maar wij werken gewoon met abonnementen.

Alvast bedankt voor de reacties.


Voor zo ver ik weet nog geen automatische herinnering, wij wachten hier ook op.

Zenda
13/06/07, 21:15
Ik zit hier ook enorm te twijfelen.... Kan het systeem ook herinneringen geautomatiseerd verzenden en voegt deze dan ook verschillende posten samen?Het automatisch versturen van herinneringen zullen we binnenkort gaan inbouwen. Op dit moment dus nog niet mogelijk, maar binnen een kort tijdsbestek wel.

Best4U
13/06/07, 22:13
Bedankt voor het snelle antwoord! :)
Op het moment dat wij nu wefact pro aan zouden aanscahffen kunnen we dan ook kostenloos een update hiervoor krijgen of staat hier dan weer een betaling tegenover?

En nog de laatste vraag; is er ook een of andere API zodat we andere programma's hierop kunnen aansluiten en zo ja; welke techniek wordt er gebruikt en is daar dan ook documentatie voor aanwezig?

nopzolder
13/06/07, 22:20
Bedankt voor het snelle antwoord! :)
Op het moment dat wij nu wefact pro aan zouden aanscahffen kunnen we dan ook kostenloos een update hiervoor krijgen of staat hier dan weer een betaling tegenover?

En nog de laatste vraag; is er ook een of andere API zodat we andere programma's hierop kunnen aansluiten en zo ja; welke techniek wordt er gebruikt en is daar dan ook documentatie voor aanwezig?

Ik denk dat het verstandig is om eens te kijken op www.wefact.nl daar staat het allemaal netjes. Je betaald per jaar een bedrag voor onderhoud. Hier zitten de updates bij in.

Verder is er geen API.

Citruz.
13/06/07, 22:49
In hoeverre komt de demo nog overeen met de huidige versie? Dit omdat er bij de demo linksonderin nog steeds versie 0.2.7 staat...

santema
13/06/07, 22:52
Kwa functies nog hetzelfde dacht ik. Kwa scripting wel wat anders meende ik, ik zal even op de andere pc kijken, daar staat een document met met alles erin.

Bestanden aangepast:
- stylesheet.css (onderdeel: select)
- persoonlijkegegevens.php (2e emailadres veld toegevoegd)
- bestellen.****.php (ivm Coupon-korting & iDeal)
- facturen.show.php (ivm iDeal)
- facturen.ideal1.php (ivm iDeal) toegevoegd

Zenda
13/06/07, 23:08
Bedankt voor het snelle antwoord! :)
Op het moment dat wij nu wefact pro aan zouden aanscahffen kunnen we dan ook kostenloos een update hiervoor krijgen of staat hier dan weer een betaling tegenover?

En nog de laatste vraag; is er ook een of andere API zodat we andere programma's hierop kunnen aansluiten en zo ja; welke techniek wordt er gebruikt en is daar dan ook documentatie voor aanwezig?Naast de eenmalige aanschafprijs, betaalt u jaarlijks € 50,- excl. BTW voor support, updates en uitbreidingen. Onder uitbreiding valt uitbreiding van de huidige functionaliteit, maar ook nieuwe functionaliteiten zoals ondersteuning voor nieuwe domeinregistratiebedrijven, controle panelen, betaalmogelijkheden etc.

WeFact Pro heeft geen API, zodat andere applicaties gekoppeld kunnen worden. Het is wel mogelijk om gebruik te maken van de database van WeFact Pro, aangezien deze gewoon toegankelijk is en niet is gecodeerd (dit is wel op eigen risico).


In hoeverre komt de demo nog overeen met de huidige versie? Dit omdat er bij de demo linksonderin nog steeds versie 0.2.7 staat...Op dit moment is 0.2.8 de laatste versie, welke met name bugfixes bevatte en uitbreiding/verbetering van huidige functionaliteiten. Een dezer dagen zal 0.2.9 uitkomen welke 2 nieuwe domeinregistratiebedrijven (MijnDomeinReseller en Registratiecentrale) zal bevatten en natuurlijk bugfixes en uitbreiding van huidige functionaliteiten.

De demo zullen we met ingang van 0.2.9 weer updaten.

Al onze klanten hebben toegang tot de rubriek "Technische Zaken". In deze rubriek kunnen zij bugs melden en opmerkingen en ideeën plaatsen. Deze rapporten zijn toegankelijk voor iedereen en worden voorzien van status. Zo kan iedereen precies zien hoe het met dat rapport staat.
Tevens kan er bekeken worden welke rapporten er allemaal in een update zitten.