PDA

Bekijk Volledige Versie : Mobiel beheer servers



Geoschmucker
25/04/07, 21:58
Misschien niet helemaal het juiste topic. Maar wat gebruiken jullie om mobiel de servers te kunnen beheren

smartphone /pda etc.

welke providers gebruiken jullie en wat zijn de kosten hier van. Heb gezien dat sommige aanbieders soort van flatfree spul hebben en bij andere betaal je per mb..

Vanuit het buitenland is het trouwens erg duur om zoiets te doen.. zijn hier betere oplossingen voor?

VinceSTM
25/04/07, 22:07
ik zoek ook een oplossing daarvoor, ik zat zelf te denken aan een mobiel kaartje (umts) om verder te surfen via de laptop (veel terminal server beheer). Heeft iemand daar ervaringen mee?

crazycoder
25/04/07, 22:34
GSM + notebook. Je dacht toch niet dat /me op zo'n klein kilo utrecht tango schermpje ging zitten rommelen he?

Vanuit buitenland eigenlijk steeds per meg betaald. Dat is duur :p

Remote desktop is over GPRS wel te doen, via gewone GSM ook.. Verwacht in het laatste geval niet teveel van de snelheid..

TCM
25/04/07, 22:36
Gewoon als er iets down is me laptop aanzetten en umts kaart erin en kijken wat ik remote kan doen...
Gelukkig (afkloppen) gebeurt dat niet zo vaak... ;)

AlexanderOnline
25/04/07, 22:39
Ik heb vandaag een Nokia E61i (smartphone met qwerty tobo, gprs, umts wlan etc) besteld + T-mobile abo met Pocket Internet Totaal. 10 euro per maand extra, onbeperkt gprs (en umts tot bepaalde snelheid.. sneller kan voor 20 eur p/m). Ideale oplossing. Je kunt dus ook met je laptop via bluetooth met de smartphone verbinden. SSHen of wat opzoeken (zonder plaatjes, gaat sneller) gaat prima met gprs.

3j3ct
25/04/07, 22:40
Tmobile heeft Webnwalk a 9.50 per maand onbeperkt dataverkeer @ down tot 64 Kbps tot up 16 Kbps
Telfort had ook een derg abo EDGE voor 9.50 1gb dataverkeer was iets sneller uit mn hoofd

VinceSTM
25/04/07, 22:41
Gewoon als er iets down is me laptop aanzetten en umts kaart erin en kijken wat ik remote kan doen...
Gelukkig (afkloppen) gebeurt dat niet zo vaak... ;)

welke heb je, welk abo en wat betaal je ervoor, als ik vragen mag?

Ryan Kalkhoven
25/04/07, 22:52
Laptop met Telfort Edge voor 30 euro per maand, werkt prima en is een stuk sneller dan GPRS.

TCM
25/04/07, 22:59
welke heb je, welk abo en wat betaal je ervoor, als ik vragen mag?

Op dit moment Vodafone maar omdat het nogal prijzig is gaan we naar orange... Is iets goedkoper... weet niet precies hoe duur... ik betaal niet ;)

swedendedicated
25/04/07, 23:17
mob en laptop hier, op de mob eigen (klantenpaneel) software (umts, gprs)

VinceSTM
25/04/07, 23:42
Ik heb hier een klein onderzoekje, voor de geinteresseerden

Thafusion
26/04/07, 00:10
Ik heb hier een klein onderzoekje, voor de geinteresseerden

Misschien moet je even T-Mobile opnemen:
http://lieveronline.t-mobile.nl/mobielbreedbandinternet/default.asp

Internet Totaal
Snelheid down: tot 384 Kb/s
Snelheid up: tot 128 Kb/s
Kosten: € 32,50 p.m.

Internet Totaal Plus
Snelheid down: tot 1.8 mb/s
Snelheid up: tot 384 Kb/s
Kosten: € 58,40 p.m.

Is wel een PCMIA kaartje voor in je laptop.

Sander-
26/04/07, 00:45
Sowieso is het zo dat bij telfort de startkosten inmiddels 0,0 zijn.

Verder denk ik dat je met je overzicht leuk op weg bent, maar het hangt ook heel erg af van de dekking wat de beste keuze is. Ik werk op dit moment zeer veel met een UMTS kaart van KPN (flat fee comfort) en moet zeggen dat hij zelden of nooit terug hoeft te switchen naar GPRS. Zodra hij dat wel doet (Op de snelweg midden in de flevopolder oid) dan is het ook gelijk te merken en zit je met 8 kb/s jezelf gelijk dood te irriteren. SSH sessies zijn dan tergend langzaam etc.

Zakelijk wordt er in het bedrijf waar ik werk binnenkort de switch naar T-mobile gemaakt aangezien dit voor het aantal aansluitingen dat wij wilden hebben + een aantal UMTS kaarten een stuk goedkoper was. Als je ziet wat er af kan wanneer je een grotere packagedeal neemt... misschien ook iets om zakelijk te overwegen?

Daarnaast gaan we bij T-mobile er kwa snelheid op vooruit, van 40kb/s voor UMTS naar 200kb/s voor HSPDA. Alleen de dekking is wat minder, begrijp ik uit de verhalen. Helaas heb ik dat nog niet kunnen testen...

VinceSTM
26/04/07, 00:57
in principe wil ik er niet dagelijks gebruik van maken, alleen als ik in de auto zit en een call krijg over een vastgelopen user in terminal omgeving ofzo. Echter, ik ben bang dat dit snel zal oplopen :P

®on
26/04/07, 09:30
Gister toevallig een MDA Vario plu T-mobile abbo + web'n'walk aangeschaft (9,50 p/maand). Werkt prima voor bijv. ssh sessies.

InterNetjes
26/04/07, 11:09
iemand ervaring met buitenlandse provider, om daar een kaart te regelen ofzo? Ik zorg altijd wel dat er een hotspot in de buurt is, maar moet dit jaar van het zomer nog wat landen voor vakantie af en heb wel graag inet in de buurt. Dus wie o wie heeft ervaring met buitenlandse prijzen?

procsys
26/04/07, 11:15
Heb een mda vario met een telfort abbo (gprs / edge) , hiermee werkt ssh voldoende. Ook een laptop hierop 'aangehangen' geen probleem (via bluetooth), ook met vpn-connecties geen problemen gehad.

trebbor
26/04/07, 11:18
VARIO + T-MOBILE = voor 10 euro onbeperkt internetten in Nederland, in het buitenland wel stinkend duur, echter in noodgevallen ideaal. SSH trekt niet veel bandbreedte en dataverkeer dus dat valt nog zeer goed te gebruiken.

Vario kan je via de blauwetand verbindingen met je Laptop en via een Inbel verbinding kan je zo via de modem van Vario je laptop verbinden met het internet, prachtig spul.

Op de Vario zelf kan je ook nog wat software gooien, MAIL/Websites bezoeken/SSH/MSN/IRC etc, dus dat werkt top :)

Randy
26/04/07, 17:42
Wilco heeft een hele stapen mobiele zut. MDA Vario, MDA Compact 2, Qtek 9100 en een PCMCIA kaart. De standaard Web 'n walk van 9,50 werkt net niet lekker genoeg. De 19,- variant werkt gewoon lekker, voldoende snelheid voor een RCP en SSh sessie zonder al te veel vertraging.
Zelf heb ik een standaard datakaart voor de laptop, 384/128 voor 32,50 per maand (na 6 maanden 41,50). Ben alleen al wat weken aan het wachten tot T-mobile de Expresscards kan uitleveren. Heb geen PCMCIA in de nieuwe laptop.
Robbert gebruikt ook zo'n kaart voor al het werk en zie ik eigenlijk nooit met de MDA werken, op Hosted Exchange na icm onze push mail.

Telfort EDGE weet ik niet hoe lang dit nog geleverd wordt ivm de overstap naar KPN. Heb vernomen dat KPN de stekker uit het EDGE netwerk trekt. UMTS werkt toch iets fijner, vooral met lag/ping.

Herbert
26/04/07, 23:29
Ik werk gewoon met een Laptop en Web en Walk van t-mobile
De verbinding wordt gemaakt met een PCMCIA kaart van KPN
Omdat ik vaak in duitsland zit zoek ik hiervoor ook nog een oplossing, het dataverkeer is niet te betalen.
Als er iemand een flatfree aanbieding weet in Duitsland dan hou ik mij aanbevolen, t-mobile.de heeft wel wat maar daar zitten weer kleine letters bij.

rvessem
27/04/07, 08:50
vodafone.......... 1.8mbit download gaat super
hiervoor edge van telfort... ging niet echt lekker...

ju5t
27/04/07, 11:06
Zijn jullie nu zoveel onderweg dat het zo nodig is om het aan te schaffen? Ik zie er echt de toegevoegde waarde (nog) niet van.

Ryan Kalkhoven
27/04/07, 11:09
Zijn jullie nu zoveel onderweg dat het zo nodig is om het aan te schaffen? Ik zie er echt de toegevoegde waarde (nog) niet van.

Er zit bij ons tijdens kantooruren altijd wel iemand achter de pc, maar 's avonds en in de weekenden kan het zeer handig zijn en ben je niet aan een pc locatie gebonden. Daarnaast vind ik het zelf erg prettig als ik bij problemen mee kan kijken/helpen, waar ik dan ook zit.

crazycoder
27/04/07, 11:17
Zijn jullie nu zoveel onderweg dat het zo nodig is om het aan te schaffen? Ik zie er echt de toegevoegde waarde (nog) niet van.
Mij bekruipt het gevoel met hobby-hosters te maken te hebben.

Kan mezelf overigens wel heel goed voorstellen dat een webdesigner dit soort voorzieningen gebruikt om bij de klant te demonstreren. Het voorkomt problemen als de internetaansluiting van de klant het niet doet of nog ontbrekt.

Er zit bij ons tijdens kantooruren altijd wel iemand achter de pc, maar 's avonds en in de weekenden kan het zeer handig zijn en ben je niet aan een pc locatie gebonden. Daarnaast vind ik het zelf erg prettig als ik bij problemen mee kan kijken/helpen, waar ik dan ook zit.
Natuurlijk, maar om daar nu voorzieningen voor te treffen die per maand eur 40 kosten?

Als men er niet uit komt wordt ik gebeld en kan ik inloggen via:
- telefoonlijn
- vpn
- GSM (inbel NL met fixed IP, zo nodig met vpn)
- GPRS (in combinatie met vpn)

Dat lijkt mij persoonlijk voldoende.

Is trouwens best kostbare grap als je toevallig vanuit het buitenland via GSM in moet bellen :)

Ryan Kalkhoven
27/04/07, 11:24
Natuurlijk, maar om daar nu voorzieningen voor te treffen die per maand eur 40 kosten?

Als men er niet uit komt wordt ik gebeld en kan ik inloggen via:
- telefoonlijn
- vpn
- GSM (inbel NL met fixed IP, zo nodig met vpn)
- GPRS (in combinatie met vpn)

Dat lijkt mij persoonlijk voldoende.

30/40 euro per maand vindt ik ansich niet schokkend. Voorheen had ik een gprs kaartje in mijn laptop, maar dat was me toch iets te langzaam. Ik gebruik het namelijk niet alleen voor problemen, maar ook om te internetten op plaatsen waar niet altijd internet voor handen is. Zo is het met dit weer uiterst prettig om vanaf het terras wat klussen te doen.

Wij doen ook zaken met grote klanten zoals banken etc en daar is het niet toegestaan om met een eigen laptop via hun netwerk van internet gebruik te maken, in zo'n geval zijn eigen voorzieningen erg prettig.

crazycoder
27/04/07, 13:24
30/40 euro per maand vindt ik ansich niet schokkend. Voorheen had ik een gprs kaartje in mijn laptop, maar dat was me toch iets te langzaam. Ik gebruik het namelijk niet alleen voor problemen, maar ook om te internetten op plaatsen waar niet altijd internet voor handen is. Zo is het met dit weer uiterst prettig om vanaf het terras wat klussen te doen.

Schokkend is het zeker niet. Als het gebruik verder gaat dan incidenteel dan kan ik mezelf voorstellen dat je het er wel voor over hebt..

Op het terras klussen gaan doen?

Ryan Kalkhoven
27/04/07, 13:29
Op het terras klussen gaan doen?

Klein ontwikkelwerk (website), supportmail beantwoorden of wat zaken op internet uitzoeken.

Dat kan erg aangenaam zijn vanaf het terras

Geoschmucker
27/04/07, 14:51
is dat niet vermoeiend vanaf een terrasje? elke keer je glas bier op tillen terug zetten laptop bedienen etc...

Ryan Kalkhoven
27/04/07, 14:53
is dat niet vermoeiend vanaf een terrasje? elke keer je glas bier op tillen terug zetten laptop bedienen etc...

Het is zeker erg vermoeiend.... Met name de concentratie om niet per ongeluk je biertje over je laptop heen te morsen is een tergende klus ;)