PDA

Bekijk Volledige Versie : Doorschakelen



Henky!
24/04/07, 00:30
Een domme vraag, toch een beetje VOIP achtig hoop ik......

We hebben een telefooncentrale achter ISDN. Nou ja, Quatro Fox zodat je eerst een nul moet toetsen voor je buiten bent. En dan bellen wij ook nog via Tele2 mocht dat belangrijk zijn.

De komende dagen zijn we weg zodat ik met één van de telefoonnummers sterretje 21 probeer te doen zodat binnenkomende gesprekken worden doorgeschakeld naar mijn mobiele telefoon.

Vanwege de één of andere zeldzame reden krijg ik dit niet voor elkaar.

Iemand weet hoe dat moet?

VantilborgICT
24/04/07, 01:29
Wij hebben hier hetzelfde probleem met ISDN. (overgins werken ook andere functies zoals 5 bij in gesprek hier ook niet op de ISDN.
Heb je geen systeemtoestellen waar je dit in het menu kan aanpassen? Of KPN heeft de oplossing...

Geert-Jan
24/04/07, 07:38
*21*je_externe_telefoonnummer# en zorg dat je een (oude) telefoon hebt die het tdk signaal nog ondersteunt.
Hoorn opnemen, hoorn kortstondig terugleggen (1sec), je hoort nu een ander signaal, en het sterretje verhaal ingeven....

internettoday.nl
24/04/07, 07:44
Voor het doorschakelen van een ISDN gebruik he niet *21* maar *210*

zien http://www.nutz.nl/vodsl/vodsl-diensten/

Succes..

crazycoder
24/04/07, 07:52
Wij hebben al jaaaaren ISDN en schakelen gewoon door met *21*het_nummer_waar_gesprekken_naartoe_moeten#

Dat werkt op een normale KPN lijn. Ik weet niet of tele2 zelf isdn levert. Weet ook niet of het werkt als je tele2 preselected heb staan.

Dit doen we met een analoog toestel wat achter de quatrovox hangt..

DutchTSE
24/04/07, 09:45
Maar het punt is een beetje dat je de 0 moet draaien, dan even moet wachten op een buitenlijn-signaal en dan pas het nummer kunt draaien, en die delay kun je niet inbouwen in een *21* actie

of is dat het niet?:p

crazycoder
24/04/07, 10:15
Maar het punt is een beetje dat je de 0 moet draaien, dan even moet wachten op een buitenlijn-signaal en dan pas het nummer kunt draaien, en die delay kun je niet inbouwen in een *21* actie

of is dat het niet?:p
Je moet inderdaad eerst de 0 draaien en pas als je een buitenlijn hebt kan je met *21* doorschakelen..

Furbster
24/04/07, 10:20
Je kunt dat ook instellen op je centrale, dat je niet eerst een nul hoeft te draaien. Maar dan moet je dus wel eerst een nul draaien voor een binnenlijn.

groenleer
24/04/07, 10:27
Met een goede centrale kan je zelfs zorgen dat je nergens een 0 voor hoeft te draaien.
4 cijferige nummers worden altijd intern afgehandeld.
Ik heb dan ook een hekel aan die nieuwe nummer diensten 1888 en 1850 etc.

Maar je zou inderdaad met *210* moeten kunnen werken.
Anders even met je telecom provider bellen wat de beste oplossing is.*69* en *690* voor isdn bied de mogelijkheid om na 4 of 5 rings door te schakelen ;)

Ook handig in een kantoor situatie, stel je vergeet hem door te schakelen dan wacht men maar wat langer. Wachten ze niet, dan is het niet belangrijk ;)