PDA

Bekijk Volledige Versie : TKA: Webhostingbedrijf



Anoniem
22/04/07, 18:46
Te koop:
Een niet nader te noemen webhosting bedrijf is te koop. Wij hebben 150 klanten, en een behoorlijk aantal servers, switches, apc's en datacentra in gebruik. De diensten die we doen zijn o.a. webhosting, reseller, dedicated servers, colocation en wat kleinere takken.

Overname:
Wij willen de complete inventaris, klanten, handelsnamen e.d. verkopen. Alles gaat dus mee.

Omzet:
De omzet is ongeveer €25.000,- per jaar. De waarde van de inventaris is ongeveer €12.500,-.

NDA:
Indien er interesse is in meer informatie is het tekenen van een NDA verplicht. Hierna zal een document worden toegestuurd waarin meer informatie staat, ondermeer de aantallen qua apparatuur, klanten, en een geschatte omzet.

Prijs:
€25.000+ hieronder bieden heeft geen zin, dan gaan wij er toch zelf mee door.

Informatie?
Mail naar webhosttekoop@live.nl u ontvangt binnen 7 dagen een NDA terug, zodra deze ondertekend geretourneerd is, sturen wij u verdere informatie.

Peuk
22/04/07, 19:39
NDA:
Indien er interesse is in meer informatie is het tekenen van een NDA verplicht. Hierna zal een document worden toegestuurd waarin meer informatie staat, ondermeer de aantallen qua apparatuur, klanten, en een geschatte omzet.Je hebt al geschreven dat de omzet 25.000 is. Kun je indicatie van de winst geven? Dan kan ik beter beoordelen of we interesse hebben.

Anoniem
22/04/07, 19:41
Dat zal om en nabij de €7.000,- zijn.

thunder
23/04/07, 00:49
gaat dit over een eenmanszaak of een venootschap?

Anoniem
23/04/07, 07:47
Een eenmanszaak

FransVanNispen
28/04/07, 02:02
Dus als ik het goed begrijp gaat het om een mix van klanten, in totaal ca 150 stuks. Is er een restwaarde op de apparatuur van ca 12.500 en slechts 7.000 winst per jaar?

En dan is de vraagprijs 25k+ ?

Kun je de 18.000 aan kosten een beetje toelichten?

djalken
28/04/07, 02:08
Een verkoopbedrag van een bedrijf is niet alleen winst per jaar lijkt me ;)

Klopper
28/04/07, 02:23
Kan ik ook alleen een datacentrum van je kopen? of moet de rest ook erbij? :rolleyes:
't komt over alsof je datacentra hebt ofzo...

En klanten verkopen is mensenhandel volges mij ;)

Anoniem
28/04/07, 09:28
Reacties op de prijs zijn niet nodig, die verklaren we wel aan potentiële kopers.
Wij hebben geen datacentra's hoor ;) Enkel racks.

blieb
28/04/07, 17:49
Kan ik ook alleen een datacentrum van je kopen? of moet de rest ook erbij? :rolleyes:
't komt over alsof je datacentra hebt ofzo...

En klanten verkopen is mensenhandel volges mij ;)

Nah hij verkoopt het klanten bestand, niet de klanten natuurlijk.

Maar om wat voor racks gaat het? heb er namelijk nog een paar nodig.

Anoniem
28/04/07, 21:36
Het zijn geen eigen racks, maar huur racks.

FransVanNispen
29/04/07, 05:18
Ik geloof dat mensen mijn vraag niet helemaal begrijpen.

Het is geen reactie op de prijs, het is een serieuze vraag waarom de winstmarge zo klein is t.o.v. de omzet, terwijl ik uit de OP opmaak dat de apparatuur eigendom is.

@djalken: Klopt. Maar de winst/kosten verhouding maakt wel een groot deel uit van de snelheid waarmee een investering kan worden terug verdiend.

Wij zijn overigens serieus op zoek naar overnamen vooruitbreiding.

Anoniem
29/04/07, 08:39
Informatie?
Mail naar webhosttekoop@live.nl u ontvangt binnen 7 dagen een NDA terug, zodra deze ondertekend geretourneerd is, sturen wij u verdere informatie.

Mail dus even als je meer wilt weten.