PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring Strato.nl gevraagd



pauljunior
22/04/07, 15:26
Goedemiddag,
aangezien ik binnenkort een dedicated server nodig heb ben ik is gaan rondkijken op webhosters.nl naar een redelijk betaalbare server.

Ik kwam uit bij STRATO, vroeg me af of jullie me verder kunnen helpen?
Ben er achter dat de datacentra in Duitsland staan wat niet echt voordelig is imo.

Remco.

spirit010
22/04/07, 15:35
Stratos is prima, Hie rop WHT vind je wel het eea aan ervaringen met hun.

ActiveRoot
26/04/07, 14:43
Zo ver ik weet levert strato geen dedicated servers maar enkel VPS servers?

t.bloo
26/04/07, 15:10
[off topic]
ze hebben in ieder geval een hoogst irritante knipperende reclame hier op het forum. ik hoop dat ze in de omgang wat aangenamer zijn.


DOMENICO EDIT: Het is feest bij Strato! ;)

spirit010
26/04/07, 16:19
Zo ver ik weet levert strato geen dedicated servers maar enkel VPS servers?


Nope die leveren ok dedicated servers.. Geen idee of strato NL dat ook leverd maar Strato DE iig wel.

MikeN
02/05/07, 22:17
DOMENICO EDIT: Het is feest bij Strato! ;)
Schuift goed zeker ;)

syled
24/05/07, 15:09
Ik heb al een tijdje een VPS bij strato en ben redelijk tevreden. Er zijn nog wat puntjes maar volgens hun zijn ze daarmee bezig. Technisch gezien hebben ze het goed voor elkaar in ieder geval en dat is het belangrijkste toch?

Overflower
24/08/07, 15:03
Ik kan je wel 1 ding vertellen.
Strato.de levert inderdaad dedicated servers. Echter moet je dan een in duitsland ingeschreven bedrijf zijn en je moet een duits postadres hebben.

Strato.nl gaat ook dedicated servers aanbieden echter waarschijnlijk pas Q2 2008

nielsrenselaar
24/08/07, 15:17
Heb eens voor de grap aangemeld voor 1 van hun 'beta' VPS-en, 3 maanden terug. En dat is me niet slecht bevallen, nette support en duidelijk beheerpaneel waar je met een paar klikjes je hele VPS in oude staat kan herstellen, dataverkeer bekijken en andere geintjes uit kan halen.

Omdat ik het afnam als test, heb ik toevallig gister de opzegging verzonden en netjes een uur later een mailtje terug dat de opzegging bevestigd was en per einde van het contract-datum alles verloopt... nette service imho.

Erik
24/08/07, 16:10
Hoe zit het met DNS. Kan je gebruik maken van hun DNS servers of moet je zelf dns servers opzetten?

nielsrenselaar
24/08/07, 16:12
Hoe zit het met DNS. Kan je gebruik maken van hun DNS servers of moet je zelf dns servers opzetten?

Ik maakte gebruik van hun dns servers..

offtopic: Waarom is dit topic in hemelsnaam al 1300 keer bekeken :P?

Erik
24/08/07, 16:15
Ik maakte gebruik van hun dns servers..

offtopic: Waarom is dit topic in hemelsnaam al 1300 keer bekeken :P?

Kun je dan onbeperkt domeinen toevoegen zelf of verzorgen ze alleen DNS voor het domein dat je bij een virtual server nieuw kan registreren? En kan dit eventueel 'while label' o.i.d.?

sweety
26/04/08, 21:39
Ik vind strato op zijn net gezegd een verschrikkelijk bedrijf! krijg niet op tijd mijn cd's tijdens de proefperiode. Tijdens de proefperiode nagevraagd waar die blijft, krijg ik als antwoord een lange levertijd. heb natuurlijk goede verstrouwen in ze en op hoop van zegen 't op tijd te krijgen. zeg op 't laatste moment op. omdat ik die cd's niet heb ontvangen. en krijg ik nu te horen dat ze me opzegging niet hebben ontvangen. en dat ik die cd's niet heb ontvangen omdat het huisnr er niet bij stond??? nou dat hadden ze ook in die proefperiode kunnen zeggen toch? of niet. moet nu voor {piep} tot aug gaan betalen. lekkere klantvriendelijke website hoor, not.

Jimmy1987
26/04/08, 22:19
Ik heb sinds November 2007 een paar dedicated servers en een vps bij strato maar ik moet zeggen, de service bevalt me prima. Binnen 4 uur antwoord op mijn support tickets meestal. Herinstallatie van mijn dedicated binnen 3 uur na aanvraag.

Prima service als je het mij vraagt :)

xserve
27/04/08, 12:49
Ik heb voor een klant van ons contact met hun klantenservice gehad en dat is me niet zo goed bevallen. Ik heb een aantal mensen gesproken maar allemaal weinig technische know-how. Na een tijdje kreeg ik ook een Engelse man aan de telefoon, omdat de Nederlanders te druk waren. Dat vind ik ook niet zo netjes. Vervolgens kon hij me ook eigenlijk niks vertellen.

daveww
27/04/08, 14:38
Ik heb al regelmatig pogingen gehad van strato servers om op me server te komen. Gelukkig wel diverse programma's draaien die het zoveel mogelijk blokkeren.

Toen ik de gegevens had heb ik al vaker een mail gestuurt of ze er naar willen kijken, maar nog nooit reactie erop gehad dat ze klant aangesproken hebben o.i.d.

vsuser
27/04/08, 15:03
Niet aan beginnen. Heb slechte ervaringen met hun VPS pakket.
- Minimaal 2 keer per dag killed Virtuozzo wel een paar Plesk processen
- Je kunt niet kiezen voor CentOS
- cPanel installatie niet automatisch mogelijk
- Controlpanel werkt, maar is half in het Duits en vrij onduidelijk
- Je krijgt altijd standaard antwoorden terug van de helpdesk
- Wijziging van e-mail gegevens in hun systeem (voor o.a. facturatie) heeft na diverse keren mailen ruim 2,5 maand in beslag genomen
- Telefonische support is niet altijd in het Nederlands
- Servers staan in Duitsland

Enz. enz.

BasTijs
05/05/08, 19:53
Ik heb een VPS bij hun, tot nu toe bevalt het prima. Maar het is me eerste VPS en ik vermaak me prima met het configureren enzo :) Werd ingericht met plesk en dergelijke afgeleverd dus alleen ff dns editen en je heb je sites draaiend. Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe ik sender id draaiend krijg.

reef
11/08/08, 14:06
Een klant heeft 5 werkdagen geleden een domeinverhuizing naar Strato aangevraagd. Er is nog steeds helemaal niets gebeurd vanaf de kant van Strato. Bij nabellen bleek de fax van de benodigde formulieren voor de verhuizing (ging nota bene om een .com domein) nog niet in het systeem vindbaar was. Mail komt ook op een andere afdeling aan, dus de persoon aan de lijn kan eigenlijk ook helemaal niets. Anyway, de klant heeft al meerdere keren gebeld de afgelopen week maar het inzetten van een .com domeinverhuizing is blijkbaar heel moeilijk voor ze. Ik vind het niet erg, in de tussentijd heeft de klant alweer moeten verlengen bij mij :)

dreamhost_nl
11/08/08, 14:33
Ook wij hebben ex-cliƫnten, die overgestapt waren naar Strato, na enkele maanden weer terug zien verhuizen. De achterliggende reden is niet bekend, maar valt te raden.

vpsuser
16/09/11, 13:18
Ik ben naar aanleiding van bovenstaande berichten zo verstandig geweest om Strato op proef te nemen, en mijn normale VPS nog in stand te houden. Alles ging redelijk soepel, maar ik kwam er al heel snel achter dat de netwerksnelheid maximaal 20 Mbit is. Nu garandeert niemand een snelheid, en kan deze incidenteel aan de lage kant zijn, maar maximaal 20 Mbit, gemeten op diverse tijdstippen is erg langzaam

Ik heb hierover gemaild en kreeg het volgende antwoord


"Hartelijk dank voor uw aanvraag, die ik hiermee graag beantwoord.
Maximaal heeft u bij een vps 100Mbit (full duplex) tot uw beschikking.
Door drukte op het platform kan het voorkomen dat u minder dan deze snelheid beschikbaar heeft, mijn persoonlijke ervaring is dat ongeveer 40 50Mbit altijd wel haalbaar is. De snelheidstests die u heeft uitgevoerd zijn dan ook echt aan de lage kant. Ik zou u aanraden om verspreid over een heel etmaal tests uit te voeren om een beter beeld te krijgen, ik kan me voorstellen dat u met de tests tot nu toe echt op de minimumprestaties hebt gezeten."

Weer aan het meten gegaan... en tot de conclusie gekomen dat het allemaal geen moer uithaalde. Vervolgens kreeg ik het advies om de server te rebooten. Die was daarna, na een half uur nog niet in de lucht. Vanmorgen was dat weer wel het geval. Op mijn vraag of ze iets aan die snelheid konden doen kreeg ik nu het antwoord dat ik, indien ik niet tevreden was, gebruik kon maken van de 'niet goed, geld terug garantie'. Ze konden niets aan de snelheid doen.

Heb vervolgens gebeld met de klantenservice, met de vraag welke van de tegenstrijdige antwoorden er nu correct was. De man aan de telefoon gaf aan dat hij helemaal geen zin had om de antwoorden door te lezen, en als ik niet tevreden was, moest ik maar opzeggen

Kortom: dat bedrijf levert supergoedkope producten, maar dat moet dus (zoals ik al vreesde) ergens vandaan komen. Ze doen aan overselling van de capaciteit, dat leidt geen twijfel, en je wordt als klant volstrekt niet serieus genomen. Ik betaal liever twee keer zoveel per maand dan dat ik nog verder energie verspil aan dit soort clubs.

patrickekkel
16/09/11, 13:31
uhhh topic is al een paar jou oud,
ik hoop dat T.S nu al wel wat meer weet over strato !

vpsuser
19/09/11, 08:28
Ach, ik wilde het topic nieuw leven inblazen, ik heb me echt rot geergerd aan de manier waarop mijn klacht behandeld werd daar. En dat mijn gevoel 'dit kan niet voor zo'n laag bedrag' ook blijkt te kloppen. Ze zijn alleen maar uit op heel veel klanten krijgen met hele lage prijzen, en als er dan een paar klagen is dat een calculated risc. Het grootste deel van de mensen heeft toch niet door dat er op snelheid geknepen wordt, dus die blijven gewoon.

drex
19/09/11, 08:59
Het komt meestal wel uit de lengte of uit de breedte......

pcman
20/09/11, 22:45
Ik ken helaas je hele verhaal bij strato.
Ik ken diverse mensen die hebben daar ook een dedicated server gehad.
De images zijn zo corrupt als de pest.
Facturen kloppen 9 van 10 gevallen niet.
Rekening nummer veranderen kan daar niet.
En als het kan gaat het vaak mis.
Ik ken ook een aantal mensen die werken daar.
Zelfs die worden er moe van hoe dingen daar lopen.
Wij hebben inmiddels al die klanten die daar lopen zelf gehost op servers.
En al die klenten zijn blij dat ze weg zijn daar.

Power2All
19/02/12, 13:11
Van alle providers (een stuk of 5) die ik getest heb, is strato de slechtste.

Hier alsjeblieft: http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/171182-strato-blokkeerd-server-en-reageerd-4-dagen-en-langer-niet.html?highlight=strato

dreamhost_nl
19/02/12, 19:53
@Power2All: De laatste toevoeging aan dit topic was bijna een half jaar geleden. Lijkt me niet dat er dan nog iemand om een opinie verlegen zit.

Pantsy
19/02/12, 21:24
Niet meer up-to-date topic inderdaad plus dat het niet vele meerwaarde geeft aan het topic zelf, slotje erop!