PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse language file



Domenico
20/04/07, 15:31
Heeft iemand hier misschien een Nederlandse language file voor cPanel voor mij? Thanks!

:lovewht:

dreamhost_nl
21/04/07, 10:45
Indien deze vrij te downloaden is houden wij ons ook aanbevolen.
We zijn intern met een vertaling bezig geweest, maar door drukte komt hier weinig van...

®on
21/04/07, 10:46
Voor zover ik weet, heeft RVskin een vertaling. Maar die is helaas niet vrij te dopwloaden.

AlfaHosting
21/04/07, 10:59
Voor zover ik weet, heeft RVskin een vertaling. Maar die is helaas niet vrij te dopwloaden.

Ik denk ook dat dat de enige is. We zijn een tijdje op zoek geweest ernaar. RVskin is wel een prima programma.

scenestar
21/04/07, 11:53
Als iemand wil ben ik voor kleine tegemoetkoming best bereid een vertaling te doen.

( Ik heb al een keer eerder een ander control panel Domain Technologie Control (DTC) (http://packages.debian.org/changelogs/pool/main/d/dtc/dtc_0.25.3-1/dtc-postfix-courier.copyright) ) naar het nederlands vertaald. )

AlfaHosting
21/04/07, 12:41
Als iemand wil ben ik voor kleine tegemoetkoming best bereid een vertaling te doen.

( Ik heb al een keer eerder een ander control panel Domain Technologie Control (DTC) (http://packages.debian.org/changelogs/pool/main/d/dtc/dtc_0.25.3-1/dtc-postfix-courier.copyright) ) naar het nederlands vertaald. )

heb je een idee van de kostprijs ?

@dreamhost_nl en @domenico .. misschien kunnen we de kostprijs delen ?

®on
21/04/07, 12:42
Deel dan maar door 4, want ik ben daarin ook geinteresseerd.

AlfaHosting
21/04/07, 12:51
Als iemand wil ben ik voor kleine tegemoetkoming best bereid een vertaling te doen.

( Ik heb al een keer eerder een ander control panel Domain Technologie Control (DTC) (http://packages.debian.org/changelogs/pool/main/d/dtc/dtc_0.25.3-1/dtc-postfix-courier.copyright) ) naar het nederlands vertaald. )

Kan je me de kostprijs eens doormailen op contact at alfanet dot be ? Of als je meer info wil hebben kan je me daar contacteren of op Skype, MSN of telefoon. Graag wil ik ook nog weten of dat een eventuele vertaling op factuur kan ?


Deel dan maar door 4, want ik ben daarin ook geinteresseerd.

Misschien zijn er nog geinterreseerden en kunnen we de kostprijs nog verder laten dalen. Ik stel voor dat iedereen zich in dit topic even meldt.

scenestar
21/04/07, 14:07
Ik neem zo snel mogelijk contact met jullie op.

dreamhost_nl
22/04/07, 07:30
Goed plan.

RVskin is wel een leuk product, maar niet interessant om aan te schaffen indien het je alleen gaat om een Nederlandse vertaling.

Overigens iemand ervaring met de volgende vertaling? We hebben hier enkele jaren geleden al eerder eens naar gekeken, maar deze was toen verre van compleet en bevatte wat taalfouten: http://lang.cpanel.net/

scenestar
22/04/07, 08:47
Zou een van jullie misschien het taal bestand in /usr/local/cpanel/lang/english naar me toe kunnen sturen op contact+@+indivision.nl

AlfaHosting
22/04/07, 10:47
Ik neem zo snel mogelijk contact met jullie op.

Ok, dan wacht ik even op je mail.






Overigens iemand ervaring met de volgende vertaling? We hebben hier enkele jaren geleden al eerder eens naar gekeken, maar deze was toen verre van compleet en bevatte wat taalfouten: http://lang.cpanel.net/

Nog niet bekeken. Dadelijk eens even doen.


Zou een van jullie misschien het taal bestand in /usr/local/cpanel/lang/english naar me toe kunnen sturen op contact+@+indivision.nl

Ik heb het doorgemaild.

AlfaHosting
23/04/07, 13:29
Ik heb ondertussen bericht gekregen. De kostprijs zou 1222.5 euro exclusief BTW bedragen. Ik weet niet of er nu nog interesse is ?

Str@nger
23/04/07, 14:11
Kan er niet gewerkt worden met de Dutch-lang-file die cPanel zelf ter beschikking stelt? (op lang.cpanel.net)
Ik heb even een vluchtige blik erop geworden, en het lijkt me wel een redelijke vertaling. Evt. kan er dan vanuit dat bestand verder worden vertaald...

scenestar
23/04/07, 15:24
Kan er niet gewerkt worden met de Dutch-lang-file die cPanel zelf ter beschikking stelt? (op lang.cpanel.net)
Ik heb even een vluchtige blik erop geworden, en het lijkt me wel een redelijke vertaling. Evt. kan er dan vanuit dat bestand verder worden vertaald...

Dan heb je nog steeds 1845 regels te vertalen. Een vertaling van een controlpanel is iets anders dan een gewone text vertalen, mede vanwege het zoeken naar de juiste context en technisch jargon.

Met dit bod zijn WHT leden zijn vrij om te doen met de vertaling zoals zij believen mits de originele auteur vermeld wordt en bij eventuele wederverkoop een klein percentage daarvan ontvangt.

Dus als je het desnoods gratis wilt weggeven of in het public domain wilt plaatsen dan kan dat.

R.O.N.E
23/04/07, 15:43
Als jullie nog even geduld hebben dan stel ik de mijne beschikbaar hier op WHT en via de cPanel website. Verwachting is dat de Languagefile eind deze week af zal zijn. De aangepaste versie voor de aankomende cPanel V11 is ook in aantocht.

Kosten: geen!

Mvgr.

scenestar
23/04/07, 15:44
Als jullie nog even geduld hebben dan stel ik de mijne beschikbaar hier op WHT en via de cPanel website. Verwachting is dat de Languagefile eind deze week af zal zijn. De aangepaste versie voor de aankomende cPanel V11 is ook in aantocht.

Kosten: geen!

Mvgr.

ZO kan het natuurlijk ook :)

Ik ga ervan uit dat je die dan ook in het public domain plaatst?

R.O.N.E
23/04/07, 16:01
Alles gebeurd in overleg met cPanel, dus ook de wijze van publicatie.

®on
23/04/07, 16:28
Als jullie nog even geduld hebben dan stel ik de mijne beschikbaar hier op WHT en via de cPanel website.
:W:
Geduld heb ik zeker!

AlfaHosting
23/04/07, 19:55
Als jullie nog even geduld hebben dan stel ik de mijne beschikbaar hier op WHT en via de cPanel website. Verwachting is dat de Languagefile eind deze week af zal zijn. De aangepaste versie voor de aankomende cPanel V11 is ook in aantocht.

Kosten: geen!

Mvgr.

Dat is het wachten zeker waard. Alvast bedankt :)

AlfaHosting
28/04/07, 20:02
Einde van de week :)

R.O.N.E
28/04/07, 20:44
Einde van de week :)

Klopt helemaal. En bijna af.... Had er ook bij gezet "waarschijnlijk". Ben iig heel erg druk bezig om het asap af te hebben.

dreamhost_nl
29/04/07, 13:35
Gaat jouw vertaling de (verouderde) vertaling op http://lang.cpanel.net/ vervangen?

R.O.N.E
29/04/07, 14:19
Gaat jouw vertaling de (verouderde) vertaling op http://lang.cpanel.net/ vervangen?

Ja dat is wel de bedoeling.

TimmiT.nl
07/05/07, 12:27
Ik had zojuist voorgesteld op het cpanel forum om de lasten te delen...

Nu zie ik dat er al een week niks is gepost hierop, dus ik ga er vanuit dat je het druk hebt, maar misschien kan ik anders ook een stukje voor je vertalen? scheelt jou werk...

Ik hoor het wel.

AlfaHosting
07/05/07, 12:53
Ik had zojuist voorgesteld op het cpanel forum om de lasten te delen...

Nu zie ik dat er al een week niks is gepost hierop, dus ik ga er vanuit dat je het druk hebt, maar misschien kan ik anders ook een stukje voor je vertalen? scheelt jou werk...

Ik hoor het wel.

Dat zou natuurlijk ook mogelijk zijn, dat we de taak onder een aantal hosters verdelen.

dreamhost_nl
14/05/07, 12:42
Hmm... ik ben nu toch wel benieuwd of iemand al iets heeft gehoord over de (definitieve) Nederlandse versie? Op http://lang.cpanel.net/ staat nu nog steeds de (sterk ver)oude(rde) versie... Iemand een update?

AlfaHosting
14/05/07, 13:10
Het is nu een beetje wachten op R.O.N.E.

Ik heb ook een offerte gevraagd bij RVSKIN voor meerdere servers. De prijs zou dan dalen naar een 25 euro per server.

TimmiT.nl
19/05/07, 15:19
En lukt het een beetje met cpanel?

Of zijn ze zoals gewoonlijk traag.

Heb je een bug geopend dan kan ik eventueel een stem uitbrengen zodat ze zien dat het prioriteit heeft...

dreamhost_nl
19/05/07, 16:49
Volgens mij heeft dit niet veel met cPanel zelf te maken, maar meer met R.O.N.E.'s einddatum van de volledige vertaling... ;)

R.O.N.E
19/05/07, 18:05
Volgens mij heeft dit niet veel met cPanel zelf te maken, maar meer met R.O.N.E.'s einddatum van de volledige vertaling... ;)

Vertaling van cPanel 11 is al een week af echter werkt deze op de een of andere manier niet goed cPanel is hier mee bezig alleen heeft het nu prio nul geloof ik ivm de release van EA3 uiterlijk a.s. maandag.

Vertaling van cPanel 10 ben ik mee gestopt gezien het feit dat deze asap verledentijd is.

iig zal de vertaling asap beschikbaar zijn.

AlfaHosting
19/05/07, 19:01
En lukt het een beetje met cpanel?

Of zijn ze zoals gewoonlijk traag.

Heb je een bug geopend dan kan ik eventueel een stem uitbrengen zodat ze zien dat het prioriteit heeft...

Heeft inderdaad niks te maken met cPanel maar het wachten op een vertaling van RONE :)

En zo traag zijn ze bij cPanel toch niet ? Meestal hebben we binnen de 24 uur antwoord.

R.O.N.E
19/05/07, 20:43
Heeft inderdaad niks te maken met cPanel maar het wachten op een vertaling van RONE :)

En zo traag zijn ze bij cPanel toch niet ? Meestal hebben we binnen de 24 uur antwoord.

tsja... laat maar......

Zou ik er misschien zelf ook belang bij hebben dat dit asap afgerond is? En trouwens 24 uur is wel erg lang he? Het is geen kwestie van antwoord maar een van een probleem oplossen, dat dus niet aan mijn kant zit.

®on
20/05/07, 00:57
En beseffend dat we met zijn allen al vele jaren op een fatsoenlijke vertaling zitten te wachten, lijkt me een paar weekjes langer wachten nou ook niet echt vervelend.

R.O.N.E
20/05/07, 01:42
Korte samenvatting van de problemen:
-Languagefile was aanvankelijk al drie weken geleden klaar echter was er het probleem dat je de melding kreeg "Missing language key" na een bugfix van cPanel ging dit een paar dagen goed totdat er een update kwam einde verhaal en cPanel wist aanvankelijk niet hoe dit kwam dus heb ik dagen moeten wachten totdat ze een goede bugfix hadden.
-Na wat funkties te hebben veranderd cq bijgevoegd kon ik de file wederom aanpassen en div. toevoegen en ja natuurlijk weer het "Missing language key" probleem. cPanel kwam toen tot de vreemde ontdekking dat bij elke update er div zaken corrupt worden t.o.v. andere dan de originele file.
-In de tussentijd heb ik weer div kunnen aanpassen en toevoegen waarop het gehele plaatje er zeker niet beter op werd waarop cPanel gevraagt heeft de file nog even niet te verspreiden om te verkomen dat ze een stortvloed van tickets krijgen en is mij verzekerd dit asap op te lossen alleen dat ze nu even met wat hogere prio's zitten.

Ik hoop zo dat jullie zien dat ik er echt wel achterheen zit maar iedere gebruiker van cPanel weet dondersgoed dat cPanel er geen enkel probleem van maakt om sommige zaken voor zich uit te schuiven.

Mocht iemand vragen hebben of andere positieve input PM mij dan even.

Mvgr.

dreamhost_nl
20/05/07, 16:56
Fijn dat je ons even update omtrent dit probleem. Dit was ons niet bekend.
Maar zoals al eerder geopperd, die paar extra daagjes kunnen we nog wel wachten... Beter een goed werkende versie, dan een versie die het geregeld niet meer doet tenslotte...

Justinonline
23/05/07, 13:18
Ben ook zeer benieuwd naar de NL language file :-)

R.O.N.E
23/05/07, 15:02
Ben ook zeer benieuwd naar de NL language file :-)

De vertaling is helemaal klaar. Afgelopen Dinsdag is EA3 vrij gekomen voor EDGE en na het upgraden van Apache staan er weer super leuke verrassingen te wachten binnen cPanel (not) en lijkt het wel of je terug geschopt word naar de beginperiode van de release van V11. Op dit moment wordt er keihard aan gewerkt door cPanel en heb ikzelf er wel positieve verwachtingen van.

Overgens voor de nieuwsgierige onder ons, EA3 is net zo'n ramp als EA2 alleen ietwat gebruikers vriendelijk. Neem aub niet de gok om het op je productie server te testen want de kans dat je server onherstelbaar naar de knoppen gaat is toch zeker 90%.
Beschikbaar onder EA3:
Apache 1.3.7 / 2.0 / 2.2.4
PHP 4.4.0 / 4.4.2 /4.4.3 / 4.4.4 / 4.4.5 / 4.4.6
PHP 5.1.2 / 5.1.4 / 5.1.6 / 5.2.1 / 5.2.2

mod_security & mod_evasive werken niet meer onder Apache 2.2.4

Op dit moment heb ik een server draaien met Apache 2.2.4 & PHP 5.2.2 alles werkt best wel netjes en de load blijft lager dan voorheen enige minpunt op dit moment is dat in cPanel de password protected dir's funtie niet meer werkt maar daar wordt op dit moment aan gewerkt. Het blijkt een bug te zijn in /scripts/checkallowoverride.

Mvgr.

Justinonline
23/05/07, 22:08
Tof! hoe gaan we aan dit taalbestand kunnen komen?
is dat ingebouwd in de update van Cpanel?

R.O.N.E
23/05/07, 23:53
Tof! hoe gaan we aan dit taalbestand kunnen komen?
is dat ingebouwd in de update van Cpanel?

Wanneer alles goed werkt zoals, importeren van de file en alles blijft ook werken na updates etc. zal ik deze beschikbaar stellen via een downloadlink van mijzelf en deze zal o.a. via de website van cPanel bekend gemaakt worden.

Deze file komt dus niet mee met een update.

Justinonline
25/05/07, 22:50
Toppie! keep up the good work!
Denk dat je er HEEL VEEL mensen een GROOT plezier mee doet ;-)

Goed weekend!
Justin

®on
07/06/07, 05:40
Is er al iets meer bekend over het taalbestand? Ik zie op http://lang.cpanel.net/ wel een .nl taalbestand staan, maar is dit het up to date bestand?

AlfaHosting
07/06/07, 10:44
Is er al iets meer bekend over het taalbestand? Ik zie op http://lang.cpanel.net/ wel een .nl taalbestand staan, maar is dit het up to date bestand?

Neen, dat is nog het oude en niet echt bruikbaar.

R.O.N.E
07/06/07, 11:15
Deze week heeft cPanel eindelijk een begin gemaakt met wat patches om de languagefile te bewerken, importeren, exporteren en updates te overleven. Echter een klein probleempje is dat deze update / patch dus alleen voor de EDGE Tree was en is dus schiet het niet erg op wanneer je dus Current of Release hebt.

Hier een van de vele problemen met de languagefile bij andere gebruikers.
http://forums.cpanel.net/showthread.php?t=67087

dreamhost_nl
07/06/07, 15:46
Even voortbordurend op het feit dat de language file van R.O.N.E. voor versie 11 zal zijn :
Is er eigenlijk al iemand die versie 11 op een productie machine draait ?
Zo ja, levert dit problemen op t.o.v. versie 10 en qua performance ?

Domenico
07/06/07, 18:11
Even voortbordurend op het feit dat de language file van R.O.N.E. voor versie 11 zal zijn :
Is er eigenlijk al iemand die versie 11 op een productie machine draait ?
Zo ja, levert dit problemen op t.o.v. versie 10 en qua performance ?

Meerdere servers die op 11 draaien zonder enig probleem. :)

R.O.N.E
08/06/07, 11:31
Korte Update,

cPanel heeft alles compleet veranderd wat betreft de languagefile, opzich geen probleem. We zijn nu met twee man bezig alles om te zetten en hopen eigenlijk en eindelijk a.s. week alles af te hebben.
En leuke bijkomstigheid: het lijkt allemaal te werken.

dreamhost_nl
08/06/07, 11:34
Meerdere servers die op 11 draaien zonder enig probleem. :)

Domenico, is er verder nog verschil qua performance (indien geupgrade van versie 10 naar 11) merkbaar?

Domenico
08/06/07, 11:54
Domenico, is er verder nog verschil qua performance (indien geupgrade van versie 10 naar 11) merkbaar?

Ja moeilijk te zeggen. De gebruikers alleen al zijn zeer positief over de nieuwe skin x3 dus dat is misschien alleen al de overstap waard maar wij hebben wel het gevoel dat alles stabieler loopt op een of andere manier. Het word er in ieder geval niet slechter op is onze ervaring en uiteindelijk moet je toch over dus waarom probeer je het niet gewoon eerst op een server en kijk je het even aan?

dreamhost_nl
08/06/07, 16:16
Hmm... als we binnenkort een nieuwe server bijplaatsen zullen we deze 'ns met versie 11 installeren.
Heb echter wel een hoop doom-scenario's zien voorbijkomen op de cPanel's fora... vandaar dat we ietswat huiverig zijn... cPanel staat nu eenmaal niet bekend om hun *flawless and seemingless upgrades* uche...uche... ;)

host3000
08/06/07, 16:36
Hmm... als we binnenkort een nieuwe server bijplaatsen zullen we deze 'ns met versie 11 installeren.
Heb echter wel een hoop doom-scenario's zien voorbijkomen op de cPanel's fora... vandaar dat we ietswat huiverig zijn... cPanel staat nu eenmaal niet bekend om hun *flawless and seemingless upgrades* uche...uche... ;)

11 levert geen problemen op, wel icm perl 5.8.8

De laatste twee jaar (of meer) hebben wij geen belangrijke problemen meer gezien bij upgrades (van release versies, af en toe een linkje of een skin die niet helemaal vlekkeloos gaat), dus dat imago is wat mij betrft achterhaald.

dreamhost_nl
08/06/07, 16:57
We maken zelf gebruik van CentOS 4.x x86_64 op al onze servers en bij het installeren van cPanel op een nieuwe server waren er altijd wel problemen met de functionaliteit, alhoewel ik eerlijk gezegd wel moet zeggen dat op de meest recentelijk geplaatste server (maart 2007) cPanel zonder problemen en extra aanpassingen liep...

AlfaHosting
08/06/07, 17:42
Korte Update,

cPanel heeft alles compleet veranderd wat betreft de languagefile, opzich geen probleem. We zijn nu met twee man bezig alles om te zetten en hopen eigenlijk en eindelijk a.s. week alles af te hebben.
En leuke bijkomstigheid: het lijkt allemaal te werken.

Succes ermee.

®on
09/06/07, 09:09
11 levert geen problemen op, wel icm perl 5.8.8
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Welke problemen moet ik aan denken?

11 draait hier op 1 bak naar volle tevredenheid, in principe gaan we binnenkort alles omzetten naar 11.

rachid@in
09/06/07, 10:23
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Welke problemen moet ik aan denken?

11 draait hier op 1 bak naar volle tevredenheid, in principe gaan we binnenkort alles omzetten naar 11.


Dat verschilt per keer. Op Cpanel forum komt ieder met een andere probleem die ze hebben.

Wat ik aanraad is om eerst perl 5.8.8 te installeren voordat je met upgrade gaat beginnen. Cpanel 11 is niet meer compatible met 5.8.7. Hier komen de meeste fouten.

Afgelopen dagen heeft Cpanel veel bugs eruit gehaald die door gebruikers zijn gemeld.

host3000
09/06/07, 10:24
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Welke problemen moet ik aan denken?

11 draait hier op 1 bak naar volle tevredenheid, in principe gaan we binnenkort alles omzetten naar 11.

Ik heb het wat ongelukkig neergezet :rolleyes: 11 draait icm 5.8.8 en geeft geen problemen :)

®on
09/06/07, 10:25
Ik heb het wat ongelukkig neergezet :rolleyes: 11 draait icm 5.8.8 en geeft geen problemen :)
Thanks voor de update ;)

TimmiT.nl
15/06/07, 14:56
Ja moeilijk te zeggen. De gebruikers alleen al zijn zeer positief over de nieuwe skin x3 dus dat is misschien alleen al de overstap waard maar wij hebben wel het gevoel dat alles stabieler loopt op een of andere manier. Het word er in ieder geval niet slechter op is onze ervaring en uiteindelijk moet je toch over dus waarom probeer je het niet gewoon eerst op een server en kijk je het even aan?

Bij ons was de stabiliteit ook verbeterd. Waarschijnlijk komt dat door de acl structuur van spamassassin nou.
Echter hindelijk dat sommige spamassassin functies nu niet meer zo mooi en makkelijk werken, denk aan ***SPAM*** in je header en de body die gereplaced was en de orginele body in een attachement.

Maar cpanel11 is wel een aanrader (echter EA3 is tot nu toe te lezen nog geen aanrader, ze hebben dan ook de release datum al opgeschoven van de stage 2)

Verder wachten wij in spanning af voor de language file...

knoore
22/06/07, 14:00
Hoe gaat het met de vertaling?

x-rated
22/06/07, 16:03
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar, ik maak ook gebruik van cPanel en een NL taal bestand zou handig zijn voor mijn klanten :).

R.O.N.E
22/06/07, 16:30
Even kort: vertaling is 100% klaar het enige wat absoluut niet goed werkt is het export import verhaal in WHM. Ook zit er verschil van werking tussen alle div 11 Tree's.

Kom hier asap weer op terug met e.v. een tussen oplossing.

Mvgr.

TimmiT.nl
05/07/07, 11:03
Even kort: vertaling is 100% klaar het enige wat absoluut niet goed werkt is het export import verhaal in WHM. Ook zit er verschil van werking tussen alle div 11 Tree's.

Kom hier asap weer op terug met e.v. een tussen oplossing.

Mvgr.

Het gaat weer op zijn cpanels daar ;)

R.O.N.E -> alsnog super bedankt dat je je er nog steeds mee bezig houdt.

dreamhost_nl
05/07/07, 13:40
Even wachten totdat de eerste cPanel 11 in Stable uit is, lijkt me...

wv-
05/07/07, 13:44
bwah, stable zal nog lang duren. Vandaag zou de RELEASE versie uitkomen, die zal al veel stabieler zijn als de CURRENT versie (die de meeste mensen draaien).

De eerste RELEASE versie van cpanel11 is nu ook bijna 2 maand oud, dus dat zal ook wel schelen.

dreamhost_nl
05/07/07, 19:54
bwah, stable zal nog lang duren. Vandaag zou de RELEASE versie uitkomen, die zal al veel stabieler zijn als de CURRENT versie (die de meeste mensen draaien).

De eerste RELEASE versie van cpanel11 is nu ook bijna 2 maand oud, dus dat zal ook wel schelen.

"stable" staat gepland voor einde juli 2007 (was begin juli 2007), dus dat is toch niet zo heel erg lang meer hoor...

wv-
05/07/07, 21:00
"stable" staat gepland voor einde juli 2007 (was begin juli 2007), dus dat is toch niet zo heel erg lang meer hoor...

jep, en RELEASE stond gepland in mei, ondertussen zijn we begin juli. Stable zal dus hoogstwaarschijnlijk ook uitlopen :)

®on
20/07/07, 13:29
Nog iets nieuws te melden van het Cpanel 11 / taalbestand front?

dreamhost_nl
20/07/07, 18:05
http://forums.cpanel.net/showthread.php?p=320500#post320500


Here is the message that has just been posted:
***************

---Quote---
How about Dutch (Nederlands/Vlaams)? From a reliable source I heard you already had a working version as well, but had trouble importing it...
---End Quote---
Dutch has not yet been addressed by cPanel. Maybe by a third party.
***************


:eek: Vreemd verhaal op die manier...

R.O.N.E
20/07/07, 19:37
http://forums.cpanel.net/showthread.php?p=320500#post320500


:eek: Vreemd verhaal op die manier...

Helemaal niets vreemds, dit but product met dito team daarachter krijgt het simpelweg niet fatsoenlijk voor elkaar een bugvrij product te maken. Met CpanelDave heb ik ook geen zaken gedaan en is tevens niet het persoon die zich daar mee bezig houdt (development bedoel ik dan en niet een of ander eerstelijns support). Wanneer ik terug ben van mijn vakantieadres zal ik desbetreffende files beschikbaar stellen en kan men zelf kijken hoe of wat verder ik ben er namelijk wel een beetje klaar mee en hecht zeker geen geloof en vertrouwen meer in een bedrijf dat het niet eens voor elkaar krijgt om Apache 2. te integreren in hun panel.

Trouwens beetje onprofessioneel zo'n sugestieve opmerking.

Mvgr

®on
20/07/07, 19:46
He R.O.N.E, spijtig dat het op deze manier moet gaan. Toch bedankt voor je inzet!

dreamhost_nl
21/07/07, 17:56
Sorry voor mijn "suggestieve opmerking", maar enigszins vreemd is het wel te noemen indien er wel wordt gesproken over "Spanish, German, French and Chinese" en "Dutch" gewoon wordt overgeslagen. Lijkt me dat het development team van cPanel dan slechts een gedeelte naar buiten brengt van wat er eigenlijk op handen is naar hun 1e lijns support.

R.O.N.E
21/07/07, 23:44
zucht.............lange zucht..........................

Nee hier begin ik toch echt te oud voor te worden.

Zoals eerder gezegt kom ik mijn belofte na en daar zul je het mee moeten doen, dus geen verantwoording betreffende met wie ik wel of niet contact heb gehad en hoe dat is en nog steeds verloopt.

Mvgr.

dreamhost_nl
22/07/07, 15:12
R.O.N.E dit is niet aanvallend bedoeld en dien je ook niet als dusdanig te beschouwen. Mijn opmerking is kritiek op het feit dat cPanel blijkbaar intern niet communiceert naar hun 1e lijns support. Je inzet wordt hier zeker wel op prijs gesteld.

axeos
24/07/07, 12:19
zucht.............lange zucht..........................

Nee hier begin ik toch echt te oud voor te worden.

Zoals eerder gezegt kom ik mijn belofte na en daar zul je het mee moeten doen, dus geen verantwoording betreffende met wie ik wel of niet contact heb gehad en hoe dat is en nog steeds verloopt.

Mvgr.

Als je nog hulp nodig hebt hoor ik het graag. We waren zelf ook onlangs begonnen met vertalen, maar hebben het nog niet af. Voor zover ik kan zien is het 2555 regels (dit is de originele file http://dbteq.nl/english). Deze file kopieerde we naar /usr/local/cpanel/base/frontend/x3/lang/nederlands waarna we alles na het '=' teken vertaalden. Dit ging verder zonder bugs of problemen, maar is wel een uhm.. niet fijn werkje.

Uiteraard hoop ik dat het je lukt alles goed te krijgen, maar zo niet, dan kunnen we altijd dit bestand in tienen delen en met een aantal mensen op dit forum verder vertalen.

AlfaHosting
25/07/07, 01:23
Uiteraard hoop ik dat het je lukt alles goed te krijgen, maar zo niet, dan kunnen we altijd dit bestand in tienen delen en met een aantal mensen op dit forum verder vertalen.

Is al eerder voorgesteld dacht ik maar zonder reactie ?

TimmiT.nl
25/07/07, 21:07
cpanelnick:
Originally Posted by bazzi:
---------------
There was someone that had made a x3 compatible dutch language file, but there where some problems to import/export the file.

I thinks he still waits on a solution to this problem....
---------------

Assuming you are running 11.8 or newer:

Run /usr/local/cpanel/bin/x3_langimport <file>


misschien is het nu toch echt opgelost?

krisdv
31/07/07, 10:20
Wat is de status hiervan? Iemand?

sc00zy
18/08/07, 21:57
Ik hou dit topic goed in de gaten nu de stable uit is en geinstalleerd is op onze servers. Het ziet er allemaal erg gelikt uit en een Nederlands taalbestand zou het helemaal afmaken!

:)

dreamhost_nl
19/08/07, 13:41
Ik denk dat daarover wel een hele hoop met je eens zijn...

sc00zy
20/08/07, 01:18
Ik denk dat daarover wel een hele hoop met je eens zijn...

We wachten daarom maar geduldig af :) (eigenlijk een beetje ongeduldig ;) )

axeos
20/08/07, 15:42
We wachten daarom maar geduldig af :) (eigenlijk een beetje ongeduldig ;) )

Ben benieuwd!

R.O.N.E
21/08/07, 00:02
Beste allemaal,

Sorry dat mijn reactie even op zich heeft laten wachten maar ik was met vakantie en ben vandaag (maandag 20 aug.) weer begonnen.
Wat betreft de languagefile, ik heb eindelijk antwoord gekregen van cPanel met daarbij diverse opties voor de diverse problemen zoals import en export waar een en ander nogal goed fout gaat. Deze week hoop ik alles op te kunnen pakken en in te kunnen voegen binnen mijn dagelijkse werkzaamheden. Mocht ik toch nog punten hebben die problemen blijven geven hoop ik een beroep te kunnen doen op jullie om alles hopelijk te verspoedigen.

Mvgr.

axeos
21/08/07, 09:03
Mocht ik toch nog punten hebben die problemen blijven geven hoop ik een beroep te kunnen doen op jullie om alles hopelijk te verspoedigen.


Geeft niet R.O.N.E! Ben blij te horen dat er schot in zit! Mochten we kunnen helpen, dan hoor ik het graag!

dreamhost_nl
21/08/07, 11:49
Beste allemaal,

Sorry dat mijn reactie even op zich heeft laten wachten maar ik was met vakantie en ben vandaag (maandag 20 aug.) weer begonnen.
Wat betreft de languagefile, ik heb eindelijk antwoord gekregen van cPanel met daarbij diverse opties voor de diverse problemen zoals import en export waar een en ander nogal goed fout gaat. Deze week hoop ik alles op te kunnen pakken en in te kunnen voegen binnen mijn dagelijkse werkzaamheden. Mocht ik toch nog punten hebben die problemen blijven geven hoop ik een beroep te kunnen doen op jullie om alles hopelijk te verspoedigen.

Mvgr.

@R.O.N.E. : Ik denk dat verscheidene partijen - waaronder ook wij - je graag zouden willen helpen, mocht dit nodig zijn.

TimmiT.nl
23/08/07, 13:51
Laat ook maar weten als wij je ergens mee kunnen helpen, dat doen we/ik graag!

sc00zy
07/09/07, 23:14
Hey R.O.N.E!

Goed om te horen dat er beweging in de zaak zit. Mocht je hulp nodig hebben dan sta ik graag voor je klaar.

Thanks a bunch :)

axeos
18/09/07, 10:10
@RONE: Ik vroeg me af of er nog schot in de zaak zat, of hulp nodig was?

Designerhosting
18/09/07, 10:51
Ook ik help graag vertalen indien nodig.

AlfaHosting
18/09/07, 12:54
Ook ik help graag vertalen indien nodig.

Dat hebben al meerdere personen voorgesteld .. ik denk dat iedereen maar al te blij zou zijn om mee te werken om het sneller te doen gaan. Maar voorlopig geen reactie van RONE op dit ? Of het moet zijn dat de vertaling af is en er nog wat van cPanel zijn kant moet gebeuren.

axeos
30/09/07, 23:17
Beste collega's,

Ik zie dat meerdere mensen graag willen helpen, en veel mensen al een flink tijdje aan het wachten is op de nederlandse taal file voor de nieuwe cpanel. Het is geweldig dat RONE deze taak op zich heeft genomen, echter willen wij graag zo snel mogelijk de taalfile actief hebben. Ik heb het een en ander getest, en zie dat het goed te doen is.

Je kan in whm een taal file clonen. Dus wat ik doe is de engelse file clonen en 'nederlands' noemen. Vanaf dat moment staat er een bestand op de server in het volgende path: /usr/local/cpanel/base/frontend/x3/lang/ met de naam 'nederlands'. Dit bestand heeft 2641 regels, met als voorbeeld hieronder (dus alles achter het = teken vertalen van engels naar nederlands):



WebDAVCreate=Create
WebDAVDel=has been deleted.


Mijn voorstel is dat ik de engelse taalfile verdeel tussen minimaal 10 mensen die een paar uurtjes willen meehelpen met vertalen. Ik wil het ook best zelf in mn eentje doen, maar vele handen maken licht werk toch?

AlfaHosting
Designerhosting
sc00zy
TimmiT.nl
dreamhost_nl
dbteq (ikzelf)
Domenico?
anderen?

De file bestaat uit zo'n 2641 regels, dus dan kom je op iets meer dan 264 regels per persoon als er 10 mensen zijn die helpen. Als je (grofweg) 2 x 2 uur aanzit, ben je klaar.

Al met al is dit binnen 1 week te doen toch?

Zodra iedereen zn stukje klaar heeft voeg ik alles weer samen, en stuur ik het resultaat naar jullie toe. De file hoef je dan alleen in de juiste dir te zetten, en klaar ben je!

Wat vindt je van het idee?

Groetjes,
dbteq

Laat maar weten naar welke mail adressen ik een stukje kan sturen. Zoals gezegt, zodra er 10 zijn of meer zal ik het bestand onder ons verdelen en uitsturen.

@RONE, mocht je kunnen aangeven wanneer je verwacht de vertaling klaar te hebben, of wat het probleem is met de import ervan zodat we kunnen helpen met de problemen op te lossen, dan zou dat geweldig zijn natuurlijk. Maar ik wil gewoon het liefst helpen om dingen te versnellen.

AlfaHosting
30/09/07, 23:33
Ik wil gerust een handje meehelpen, maar graag ook even het antwoord op de vraag welke problemen er zijn bij RONE zijn file.

Ook de 'binnen de week' kan je best even uibreiden :)

Ijsbox
01/10/07, 10:26
Laat maar weten naar welke mail adressen ik een stukje kan sturen. Zoals gezegt, zodra er 10 zijn of meer zal ik het bestand onder ons verdelen en uitsturen.

count me in.

krisdv
01/10/07, 11:15
count me in.

Ik wil ook best een stuk vertaling op mij nemen....

bvankuik
01/10/07, 11:26
Ik ook...

®on
01/10/07, 11:34
Voor mij geldt hetzelfde, maar: wie coordineert de updates en dergelijke? Nog prettiger zou het zijn als R.O.N.E. zijn lang file beschikbaar stelt, maar die is sinds eind augustus niet meer op WHt verschenen.

dreamhost_nl
01/10/07, 11:38
Misschien handig om even een aparte topic aan te maken met een overzicht van degenen die mee willen helpen vertalen (indien dit nog nodig mocht zijn)?
Daarnaast ook wel een idee om er over te denken wat er met de Nederlandse vertaling dient te gebeuren nadat deze afgerond is (gratis beschikbaar stellen, tegen betaling beschikbaar stellen, alleen houden voor vertalers)?

krisdv
01/10/07, 11:51
Tegen betaling beschikbaar stellen wordt moeilijk denk ik, ik ben best bereid om dit zonder vergoeding te doen.

Het zou inderdaad handig zijn moest RONE even laten horen wat de status van zijn werk is, zo niet vertrekken we vanaf originele file.

@ dbteq : start jij nieuwe topic om de organisatie op punt te stellen?

TimmiT.nl
01/10/07, 13:34
Denk dat gewoon gratis goed is. Dat was sowieso de intentie van R.O.N.E. en denk dat we die gewoon voort kunnen zetten.

Ik ben benieuwd wanneer ik wat hoor/moet doen!

pbeicht
03/10/07, 19:24
Hallo,


Beste allemaal,

Sorry dat mijn reactie even op zich heeft laten wachten maar ik was met vakantie en ben vandaag (maandag 20 aug.) weer begonnen.
Wat betreft de languagefile, ik heb eindelijk antwoord gekregen van cPanel met daarbij diverse opties voor de diverse problemen zoals import en export waar een en ander nogal goed fout gaat. Deze week hoop ik alles op te kunnen pakken en in te kunnen voegen binnen mijn dagelijkse werkzaamheden. Mocht ik toch nog punten hebben die problemen blijven geven hoop ik een beroep te kunnen doen op jullie om alles hopelijk te verspoedigen.

Mvgr.
Is er al enige verduidelijking? graag enige feedback... ik denk dat er een heleboel mensen in blijde verwachting zijn... :-)

Thanks
Pierre

axeos
03/10/07, 19:46
@headout: Ik zal de bestanden uiteindelijk verdelen en weer bijelkaar zetten, waarna ik ze doorstuur naar de personen die hebben meegeholpen met dit project.

Mocht RONE nog iets laten horen is dat prachtig, ik ben namelijk zeer benieuwd om te weten tegen welke problemen hij aanloopt aangezien ik op de eerder uitgelegde manier geen problemen zag. Maar misschien mis ik iets :)


@ dbteq : start jij nieuwe topic om de organisatie op punt te stellen?

Is goed, ik start een nieuwe topic voor dit projectje.


Is goed, ik start een nieuwe topic voor dit projectje.

Zoals belooft: http://www.webhostingtalk.nl/cpanel/125157-nederlandse-language-file-part-ii.html

AlfaHosting
03/10/07, 21:43
Ik wil gerust een handje meehelpen, maar graag ook even het antwoord op de vraag welke problemen er zijn bij RONE zijn file.



Eerst zou je moeten weten wat nu het grote probleem is en of er problemen zijn voor je start en al je werk voor niks is.

axeos
04/10/07, 18:42
Eerst zou je moeten weten wat nu het grote probleem is en of er problemen zijn voor je start en al je werk voor niks is.

Dat is waar. Ik heb bij cPanel nagevraagd of de theorie om de engelse x3 compatible file te clonen, en deze vervolgens te vertalen, zou werken. Zij bevestigde dat dit het geval zal zijn.

Vandaar dat ik ook heel graag zou horen van RONE, zodat hij zijn praktijk ervaring met ons kan delen (of misschien is het gelukt om de problemen zelfs op te lossen?).