PDA

Bekijk Volledige Versie : Video via internet uitzenden



CharlieRoot
20/04/07, 11:34
We zijn bezig met een project om video over internet te kunnen verzenden bij een evenement. Hierbij willen we 2 camera's plaatsen op locatie en deze via een on-site internet verbinding koppelen aan de streamserver in het datacenter.

Ik zit nu te kijken maar kan weinig info vinden over de camera's zelf. Is er iemand met ervaring die hierbij kan ondersteunen? Ik ben dus opzoek naar een camera wat goed beeld geeft en aangesloten kan worden aan een pc/laptop of UTP direct op het internet.

trebbor
20/04/07, 11:48
Bijna elke digitalecamara kan je aansluiten op een computer. Het enige waar je dan nog mee zit is de aansluiting op het internet. Voor streaming video zou ik toch voor de 1 Mbit up gaan om ruim te kunnen streamen. Via Windows Media Encoder 9 zou dit gemakkelijk moeten kunnen en kan je streamen naar een windows 2003 server.


Zoals ik al zei, bijna elke digitale camara kan je aansluiten op een pc of laptop.

VinceSTM
20/04/07, 11:48
Kijk eens naar de axis 206 :)

trebbor
20/04/07, 11:53
Kijk eens naar de axis 206 :)

Nah dat zijn webcams, slechte kwaliteit, leuk voor beveiliging van een ruimte, maar niet om een event te gaan streamen, je kunt gewoon een mooie digitale camara gebruiken, met 1 mbit up kan je ook nog eens mooie kwaliteit broadcasten naar een streamserver.

Ik raad je af om te gaan werken met webcams, kwaliteit laat echt te wensen over.

CharlieRoot
20/04/07, 12:14
Het gaat echt om kwaliteit

trebbor
20/04/07, 12:34
Zou zeggen kijk eens naar Sony, leuk spul en zeer goede kwaliteit:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/526041/art/sony/camcorder-dcr-sr32.html

blaaat
20/04/07, 13:06
Als je echt goede kwaliteit camera's wil hebben kan je is kijken op http://www.red.com, wel heel prijzig.

Met digi-cam rippen heb ik vaak last van verticale strepen in het resultaat, vooral bij snelle bewegingen, maar kan natuurlijk aan de camera liggen.

boriss
20/04/07, 15:16
Beste,

Je kunt ook kiezen voor een 'gewone' camera en de output via s-video o.i.d. in een capture kaart binnen laten komen op een PC. Vervolgens vide Windows Media Encoder streamen naar een server. Zo kun je ook nog eventueel een videomixer ertussen zetten en bijv. 2 camera's mixen - en dan pas verzenden.

Wij maken altijd DVD opnamen op die manier, en streamen gelijk de output voor op internet.

webfabriek
20/04/07, 18:39
Gebruik geen netwerkcamera's zoals Axis e.d. voor een event. Als je live wil streaming voor veel toeschouwers dan kom je snel bij windows media server uit en daar werkt dit niet mee samen.

Als je wil kijk dan even op www.zendster.be en wie weet kunnen we het juiste materiaal bezorgen.

Hans

UDIS
20/04/07, 22:05
Zoals al gemeld, doe het als je beetje kwaliteit wilt niet met een huis-tuin-keuken webcam o.i.d.

Voor een beetje net beeld kan je inderdaad het best met DV-cams werken. Vanuit de S-VHS uitgang kan je zo met een capturekaart je pc in en met Media Encoder naar je server streamen, of hoe je het ook maar net wilt hebben.

Ik weet wel wat mooie (Dome) camera's van Sony waar o.a. diverse grote streamproviders mee werken en wat tv en radio omroepen, maar daar betaal je geloof ik dan ook vanaf 2500 euro e.d. voor. Het is maar wat je wilt, kan je em wel leuk 360gr. draaien :D

Ik heb hier ook een set staan, met een beetje upload kom je al een heel eind. Gebruik zelf hiervoor o.a. JVC en Sony cams. Voor meer info moet je het me maar even laten weten per PM of mail.

ju5t
23/04/07, 23:17
Hoe stel je je media services in zodat deze ook van Media Encoder streams kan accepteren? Moet je hiervoor WMS via HTTP laten lopen of staat het hier los van?

procsys
24/04/07, 09:21
Hoe stel je je media services in zodat deze ook van Media Encoder streams kan accepteren? Moet je hiervoor WMS via HTTP laten lopen of staat het hier los van?

Pak deze discussie mee, ben ook hierin geinteresseerd....

webfabriek
24/04/07, 15:08
Je kan inderdaad push streaming gebruiken op WMS. Dan gebeurt de initiatie door de Encoder zelf en heb je op de zendlocatie geen vast IP adres nodig.

Wij gebruiken dat in 90% van de gevallen voor onze klanten en dat werkt meer dan perfect. Je dient dus gewoon je publishing point op push te zetten.

Randy
24/04/07, 20:42
Als je met Push encoding werkt, kun je zelfs op locatie via WME je publishing point aanmaken en hoef je dit niet op de server te doen.
Onze vaste videostreams pikken we zelf via schotel of kabel op in het datacentrum. Variabele streams / raadsvergaderingen / beursbijeenkomsten altijd vanuit een hardwarematige encoder pushen naar het datacentrum.

ju5t
25/04/07, 14:47
Het pushen op zich is geen probleem, maar als we het in meerdere bitrates willen versturen, moeten we dan ook meerdere publishing points aanmaken? Volgens mij niet, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe we die verschillende bitrate streams weer van de server afhalen.

Als ik bijvoorbeeld ga naar http://server/stream, dan krijg ik gewoon 1 stream. Enig idee?

Digires
26/04/07, 23:29
Iemand een tip voor een capturekaart die compatible is met WME?

Weet iemand ook een handleiding om je WME aan je W2003 server te connecten?

De server draaid goed, kan al films streamen.. maar nog niet live vanaf een andere locatie.

UDIS
27/04/07, 13:55
Vele kaarten zijn geschikt voor WME. Een standaard kaartje met videoaansluiting (S-VHS e.d.) is al voldoende.
In de help van Windows Media Server zie je hoe je stap voor stap een Push account aan kan maken voor het livestreamen.

Mocht je er niet uitkomen moet je het maar even laten weten ;)

boriss
27/04/07, 16:00
Wij gebruiken Osprey kaarten, schijnen wel goed te zijn. Let wel op dat je hem niet in het 1e PCI slot stopt, er zij dan problemen met zwarte lijntjes in het beeld bekend, probeer hem dus in een ander slot te stoppen.

Randy
27/04/07, 20:26
Osprey kaarten werken wel goed. Heb er ook eentje aangeschaft voor testdoeleinden op advies van Jungleboy. Zie http://www.viewcast.com/

dotnetjunkie
13/05/07, 10:05
Je hoeft helemaal geen capturekaart te kopen!
Meeste camera's hebben immers een firewire (IEEE1394) aansluiting!
(zeker Sony cams hebben dat)
Gewoon een firewire kabeltje dus naar je pc (4 euro) en je bent gesteld!
En kwaliteit is beter ook want je hebt geen DA/AD conversies!!