PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitnodiging Vergadering Notice and Take Down in Nederland



Domenico
18/04/07, 16:44
"Graag verzoeken wij u deze vergadering onder de aandacht te brengen van ISP’s in uw netwerk die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp.

Dus bij deze. :)



Geachte heer/mevrouw,

Illegale content op internet is een fenomeen dat al zo oud is als het internet zelf. Toch blijft de discussie actueel, want wat doe je met deze illegale content? Vooral internet service providers (ISP’s) zien zich vaak in lastige situaties geplaatst: moet bepaalde informatie ontoegankelijk worden gemaakt als een partij dat verzoekt? En, wat zijn dan de daarbij te volgen regels? Verschillende ISP’s in Nederland hebben inmiddels zelf procedures ontwikkeld over hoe zij omgaan met het zogenaamde ‘Notice and Take Down’. Maar, tot dusverre is het er nog niet van gekomen om een meer algemeen systeem te ontwikkelen waar meerdere ISP’s mee kunnen werken.

ECP.NL (platform voor eNederland) en het ministerie van Economische Zaken nodigen u daarom uit voor de vergadering:



Notice and Take Down in Nederland:


naar een geregeld systeem voor Notice


vrijdag 1 juni 2007


vanaf 13.30 uur


Hotel Eden (voorheen Sofitel), Den Haag

Tijdens deze vergadering willen wij met u en andere ISP’s discussiëren over een mogelijk landelijk systeem dat specifiek het Notice-gedeelte regelt. Het daadwerkelijke ‘Take Down’ is daarbij niet inbegrepen.

Aanmelden
U kunt zich aanmelden voor deze vergadering via info@ecp.nl of telefonisch via 070-4190309.

Graag verzoeken wij u deze vergadering onder de aandacht te brengen van ISP’s in uw netwerk die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. De vergadering is alleen toegankelijk voor diegenen die hiervoor een uitnodiging en/of bevestiging van inschrijving hebben ontvangen. Bij de vergadering wordt geen pers toegelaten.

Ook op 1 juni in Hotel Eden: ‘Verantwoordelijkheid voor internetveiligheid’
Voorafgaande aan de vergadering Notice en Take Down bent u ook van harte uitgenodigd voor de bijeenkomst ‘Verantwoordelijkheid voor internetveiligheid’, georganiseerd door ECP.NL en OPTA. Deze vindt plaats van 9.30 uur tot ongeveer 12.00 uur (met aansluitend lunch). Tijdens deze bijeenkomst kunt u uw inbreng geven voor beleidsregels die de OPTA gaat opstellen over de verantwoordelijkheid van ISP’s voor internetveiligheid. Meer informatie over deze bijeenkomst vindt u in de bijlage bij deze e-mail.

Graag tot 1 juni aanstaande!


Met vriendelijke groet,
Lynda Ong
Management Assistent
----------------------------------------------------------------
ECP.NL, platform voor eNederland

Overgoo 11
Postbus 262
2260 AG Leidschendam
Tel: (+31) 70 41 90 309
Fax: (+31) 70 41 90 650
E-mail: lynda.ong@ecp.nl
Website: www.ecp.nl (http://www.ecp.nl/)
Algemene informatie: info@ecp.nl
---------------------------------------------------------------

®on
18/04/07, 16:50
Je was me net voor met het plaatsen; vind het zeker interessant voor WHT en haar gebruikers aangezien er redelijk vaak topics over lopen.

De vooraankondiging (PDF) ontbrak nog ;)

trebbor
18/04/07, 16:54
Hier ook een uitnodiging, het is dichtbij (10 minuten met de auto) dus why not, ben benieuwd.

Komto
18/04/07, 16:55
Ik heb hem ook, denk dat ik ook wel ga..

Bedia
18/04/07, 17:28
Inderdaad een interessante meeting, had de uitnodiging ook gekregen. Jammer dat ik die dag niet genoeg tijd heb om naar Den Haag te rijden.

spirit010
18/04/07, 17:39
[offtopic] Wij kregen deze email ook zojuist; wat ik me afvraag is waar ze het mailadres vandaan halen waar ze deze mail naar toe hebben gestuurd?

Normaal zo ik denken, KVK, echter zijn wij geen NLD onderneming en hebbeb dus ook gen KVK inschrijving.

veenman
18/04/07, 17:53
[offtopic] Wij kregen deze email ook zojuist; wat ik me afvraag is waar ze het mailadres vandaan halen waar ze deze mail naar toe hebben gestuurd?

Normaal zo ik denken, KVK, echter zijn wij geen NLD onderneming en hebbeb dus ook gen KVK inschrijving.
Het IP-adres van de mailserver staat een paar honderd keer in mijn access log van ISPGids ;-)

groenleer
19/04/07, 08:13
Datamining dus..

je moet anti-spam filters bouwen Arnout. Je moet iets aan onze 'veiligheid' gaan doen.

Zelf heb ik hem nog niet ontvangen. Was al wel op de hoogte. Denk niet dat ik ga. Arnout ben jij trouwens wel welkom? Je zou daar namelijk met 2 petten zitten. ISP GIds (pers) en als ISPconnect eventueel, belangenvereniging voor ISP's.

crazycoder
19/04/07, 08:36
Datamining dus..

je moet anti-spam filters bouwen Arnout. Je moet iets aan onze 'veiligheid' gaan doen.

Niet voor niets is een andere domeinnaam van hem Ispam :)

Xanno
19/04/07, 08:37
Nawja wel intresse idd. Belangrijk onderwerp waar ik wel graag bij wil zijn.

swedendedicated
19/04/07, 10:17
Zat ook nog een attachment bij.

Domenico
19/04/07, 15:17
Zat ook nog een attachment bij.

Zie tweede post! :)

MaffeMuis
19/04/07, 15:27
Ik had er graag bij willen zijn, helaas te ver weg en net juist op mijn verjaardag. :)

Misschien als het een succes is, dat er een vervolg vergadering komt? Hopelijk wordt er nog een notule uitgebracht.