PDA

Bekijk Volledige Versie : Delta Force: Black Hawk Down?



rjonker
17/04/07, 22:31
Concollega's,

Ik Google mij suf naar documentatie van DF:Black Hawk Down. Afgaande op mijn zoekresultaten begin ik mij langzamerhand af te vragen of deze game uberhaupt een beetje fatsoenlijk te hosten is. Heeft iemand er ervaring mee?

De enige manier waarop ik de gameserver aan de praat krijg is met de CD in de server (en dat is niet echt waar ik op zit te wachten). Er is wel een NOCD exe maar dat lijkt mij teveel op een crack en dat wil ik dus niet gebruiken.

Kan iemand mij een zetje in de juiste richting geven?

Thafusion
17/04/07, 22:40
Een iso maken van de cd en deze vervolgens met een tool zoals Daemon tools inladen. Zo deed ik het toen ik een Black Hawk Down server moest hosten.

rjonker
17/04/07, 23:01
In hoeverre is dat legaal?

Thafusion
17/04/07, 23:05
Zolang je de cd zelf in bezit hebt mag je er een kopie van maken.

EHS-Jerre
17/04/07, 23:48
ik weet dat novalogic (ontwikkelaar van de game) games moeilijk te hosten zijn, meer weet ik er niet van :s

Thafusion
18/04/07, 01:06
Black Hawk Down kon je alleen maar draaien door onder Windows het spel te installeren en op te starten en op die manier een server aan te zetten. Je moest er ook een "redelijke" videokaart in hebben zitten anders werkte het niet.

jeffrey
12/06/07, 17:26
Wij hebben een hele tijd een aantal servers gehost voor deze game.
Het moet inderdaad zoals bovengenoemd en met een redelijke videokaart, het werkt niet met iedere videokaart.

DutchTSE
12/06/07, 19:06
Dit is inderdaad een drama om te hosten, voor je het weet verneukt het je windows installatie. Heeft een goede videokaart en CD nodig om te draaien. Als je kunt kiezen dan zou ik zeggen nee sorry ik host hem niet :). Wij hebben het toendertijd gehad, hebben die klant naar een dedicated server kunnen praten anders was het pech hebben.

NWO
12/06/07, 21:09
Wij deden ze inderdaad ook alleen op dedicated servers.
Een 64mb kaartje is echter voldoende om de game te laten draaien.
Zet dan wel de acceleratie op volledig :-)

Tevens moet je een progamma als radmin hebben om hem te kunnen starten omdat remote desktop geen 3d ondersteund (of dat moet ondertussen anders zijn, niet meer getest)

jeffrey
13/06/07, 16:12
Je kunt hem gewoon met een servermanager draaien, anaconda heet dat zo uit mijn hoofd.

DutchTSE
13/06/07, 17:46
Je kunt hem gewoon met een servermanager draaien, anaconda heet dat zo uit mijn hoofd.
Klopt, anaconda kun je gebruiken om de server te starten (weet ik nog:p)