PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met LCD/TFT monitorarmen gezocht



groenleer
16/04/07, 12:34
In verband met de op handen zijnde verhuizing, ben ik aan het kijken naar een efficiente manier om de monitoren op een fatsoenlijke hoogte te bevestigen.

Op dit moment worden verschillende monitoren op hoogte gebracht met:
een videorecorder (A/V pc)
Studie Boeken (Mijn werk pc)
Oude catalogussen (Backup pc/administratie pc)

Echter omdat we nog wel eens wisselen van plaats is dit geen ergonomische oplossing.
De monitor hangt verkeerd voor verschillende mensen.

Mijn bedoeling is om de TFT schermen die we gebruiken met een monitor-arm aan de bureau's te gaan bevestigen. Omdat ik zelf niet zo in die wereld bekend ben was ik benieuwd of dat er mensen zijn die hun ervaring met monitor-armen zouden kunnen delen.

Ik ben dus niet opzoek naar nieuwe monitoren die we op hoogte kunnen stellen.

Mijn wensen voor een arm zouden zijn:
Op hoogte in te stellen, naar voren en achteren kunnen verplaatsen, ruimte om kabels mee te bevestigen/wegwerken.

Prijs/kwaliteit een goede verhouding.

Kortom vertel mij jouw ervaringen en vertel me waar ik op zou moeten letten bij aanschaf er van.

santema
16/04/07, 12:48
Viking heeft redelijk wat soorten, misschien daar ff kijken.

Ahead-IT
16/04/07, 14:00
Ergotron DS100 dacht ik, daar werk ik mee. (4 monitors)

maartenb
16/04/07, 19:38
De beste prijs kwaliteit verhouding hebben de armen van de IKEA. Die kosten volgens mij 18.95. Ik zou daar even naar kijken als ik jou was. Ik heb ze zelf (nog) niet maar ik heb er zeer positieve ervaringen over gehoord, zeker gezien de lage prijs.

groenleer
16/04/07, 21:23
Ok, eerdaags eens een bedrijfsuitje naar de IKEA dus...

Hmz welke IKEA zal ik kiezen. We zitten in tilburg, precies tussen die van Eindhoven en Breda in.

Even nog ter verduidelijking, ik zoek dus geen multi-monitor arm. Maar ben dus op zoek naar 1 type waar ik er een aantal van ga aanschaffen.
De multimonitor setup die we hebben, is al voorzien van een degelijke (non movable) monitorsteun.

Ijsbox
17/04/07, 09:52
Deze (http://www.newstar.nl/nl_1producten/lcd-d600_info.html) bevalt erg goed, gewoon te koop bij paradigit/computerland/mycom voor ik meen €50.