PDA

Bekijk Volledige Versie : BF2 logfiles



Randy
15/04/07, 13:35
Hoi,

Heb voor de eigen groep een war/modservertje draaien, maar we willen graag wat met de logfiles doen. Zet BF2/BF2CC deze standaard ergens neer, of moet je een cmd-line optie meegeven met starten?
Of heeft iemand een php/asp-scriptje dat op de gamespy-poort connect en een array() teruggeeft met informatie over spelers, punten, etc?

Info: win 2k3 enterprise / BF2 + DC-mod / BF2CC / .NET 1.2 en 2.0 / PHP 5.2.1 / IIS / ActivePerl / Pyton
(Jawel, mijn dev vps-server)

SF-Jeroen
15/04/07, 14:10
Ik weet niet precies, volgens mij houdt BF2 geen scores bij in logfiles

gjtje
15/04/07, 23:06
http://queried.sourceforge.net/

Heb je daar al naar gekeken?

Randy
16/04/07, 18:49
http://queried.sourceforge.net/

Heb je daar al naar gekeken?

Nog niet, neem ik van de week even mee. Liefst iets in ASP, Perl, Pyton of het makkelijkst; PHP. Heb nu net geen JSP/Java ondersteuning op die server.

Stewie
16/04/07, 18:55
Laatste keer geupdate, 2005?


update:
Toch maar even Randy helpen :p

BF2 gebruikt het Gamespy 3 protocol.
Eerst stuur je een query naar de server, daarna krijg je feedback:

FE FD 00 04 05 06 07 FF FF FF
De eerste 3 is de header, daarna 4 bytes als ID (kan je zelf bepalen), daarna FF als je serverinfo wilt (00 indien je die niet wilt), de volgende FF voor spelers info (00 indien niet) en nogmaals FF voor de team info (00 indien je die niet wilt)

Dan krijg je een hele berg peop terug, hexadecimaal, even converten en je hebt je info. De verschillende velden worden in de respons genoemd: bijvoorbeeld hostname, mapname, gametype, etc etc.

00 is vervolgens de scheiding tussen de verschillende velden/responsen

gjtje
16/04/07, 23:17
Ja en? BF2 wordt ondersteund.
Het is vrij eenvoudig om java libs in .net te gebruiken, echt geniaal. :D

Stewie
16/04/07, 23:21
Ja en? BF2 wordt ondersteund.
Het is vrij eenvoudig om java libs in .net te gebruiken, echt geniaal. :D

Waarom iets ouds en niet ondersteunds gebruiken als je het met een paar regels zelf zeer flexibel kan coden in elke taal die je wilt?