PDA

Bekijk Volledige Versie : Stream/broadcasting



XTz
12/04/07, 22:47
Geheer,

Binnenkort is EK volleyball voor doven.

Iemand vraag of kan stream/broadcasting doen voor paar wedstrijd live.

Daar ik heb weining ervarig (beetje ken)
Ik doen beroep op windows media encoder.

Wat is voldoende eisen kwaliteit, snelheid, grootheid?
Ik denk ongeveer 300 bezoeker tegelijk live zien.

Belangrijk hoe groot breedband van internet?

Wat is jullie advies?

Groetjes Tom

SF-Jeroen
12/04/07, 23:10
Zo...dat gaat een hoop dataverkeer en cpu capaciteit kosten.

Maar wat bedoel je hiermee?


Belangrijk hoe groot breedband van internet?

Randy
12/04/07, 23:25
Zoiets kost bandbreedte, geen CPU kracht. Een standaard videostream is ongeveer 400 Kbs dus bij 300 kijkers heb je 120 Mbit nodig. Iedere streamprovider, waaronder wij, kunnen dit binnen enkele minuten leveren.

Wat jij nodig hebt is een cameraopstelling, dit signaal gaat naar een videomixer en naar een capturekaart (Of DV / firewire) naar een pc of laptop met Windows media Encoder. Deze software kun je gratis bij Microsoft downloaden. Deze genereerd een videostream die je naar je provider stuurt en die zorgt voor de rest.
Eventueel embed je een player op jullie eigen website en plaats je een link zodat mensen hem ook in MediaPlayer kunnen bekijken.

Installeer thuis Windows Media Encoder eens en pak je webcam als source. Ik wil eventueel wel een (gratis) testaccount voor je aanmaken zodat je het een en ander kunt proberen en voorbereiden. En als er nog vragen zijn, wil ik best eens een half uurtje vrij maken om je (telefonisch) te helpen met de instellingen.

Swiftway-UK
13/04/07, 11:43
Randy wil je graag helpen en hij heeft veel ervaring met dit soort zaken. Ik raad aan om daarvan gebruik te maken. ;)

Wij kunnen en willen graag de server en de bandbreedte sponsoren, het is immers voor een goed doel.

XTz
13/04/07, 12:05
@Swiftway-UK, je wil ons EK volleyball voor doven sponseren voor beschrikbaar server en breedbandt?
Meer info van EK volleyball voor doven
http://www.deafvolleyec07.eu/vl/index.php

Tuurlijk jou reclame (banner) op website en achtergrond groot reclame paneel erop!
En je krijgt ook toegangpas hele wedstrijd kan bijwonen (ik denk wel krijg je)

Kan je altijd mij bereiken via email (xtz@telenet.be)
Omdat ik kan niet telefoneren ( doof)

Waarschlijk ik ga telenet of Belgacom vraag voor limietvrij of groot korting voor upstream kost.

Ik proberen duidelijk schema of klopt:

|camera|--|w media encoder|--[internet: telenet/belgacom]--|Client|...

ik denk dit boven is niet genoeg breedbandt

|camera|--|w media encoder|--[internet: telenet/belgacom]--|W media services|--|client|...

Deze is is meer breedbandt want media services kan meerder clients bezoeken.
dan ik sparen voor voor telenet/belgacom

Daarnet ik heb proberen webcam als source in media encoder werkt heel goed!
Eenvoudig amai.

ik denk ongeveer 12 match uitzenden (1 match ongeveer 2uren duren)

Swiftway-UK
13/04/07, 12:15
Geen probleem, ik neem even contact met je op. Wij sponsoren graag goede doelen met dit soort zaken.

UDIS
13/04/07, 15:30
Waarschlijk ik ga telenet of Belgacom vraag voor limietvrij of groot korting voor upstream kost.

Ik proberen duidelijk schema of klopt:

|camera|--|w media encoder|--[internet: telenet/belgacom]--|Client|...

ik denk dit boven is niet genoeg breedbandt

|camera|--|w media encoder|--[internet: telenet/belgacom]--|W media services|--|client|...

Deze is is meer breedbandt want media services kan meerder clients bezoeken.
dan ik sparen voor voor telenet/belgacom


Check het idd wel even met de provider als je dit gaat ondernemen. In december 2006 werd ons ook gevraagd om een livestream te verzorgen vanuit Baarle-Nassau (aan de Belgische kant) voor een evenement. We kregen het uiteindelijk niet voor elkaar om voor een beetje redelijk bedrag een (tijdelijke) lijn aan te laten leggen. Mijn ervaringen en connecties met KPN Events voor in Nederland als er wat moet gebeuren had ik op dat moment niets aan omdat het vanuit Belgiƫ verzorgd moest worden.

Uiteindelijk heb ik een aantal keren met Belgacom aan de lijn gehangen, gemaild en die hadden het al over +- 1500 euro voor alleen een tijdelijke internetlijn met 1024 up volgens mij. Dat was voor dat evenement te weinig omdat er ook van die lijn gesnoept zou worden voor downloads e.d. dus dat lukte niet.

Ik heb volgens mij de lijst van kosten nog ergens in de mail, zal eens kijken indien je dit wilt weten wat ze vragen.

Verder een leuk initiatief ;)

EDIT: ik heb de mail van Belgacom eens erbij gepakt aan kosten voor een beetje SDSL lijn voor op lokatie:

1) TARIEVEN Installatie kosten Kosten SDSL lijn (op locatie)

0 BGC tijdelijke SDSL 128/512 490 € 306 €
0 BGC tijdelijke SDSL 256/1024 490 € 506 €
0 BGC tijdelijke SDSL 512/1024 490 € 690 €
0 BGC tijdelijke SDSL 512/2048 490 € 875 €
0 BGC tijdelijke SDSL 1024/1024 490 € 935 €
0 BGC tijdelijke SDSL 1024/2048 490 € 1.125 €
0 BGC tijdelijke SDSL 2048/2048 490 € 1.435 €
(de huur van de cisco-router 878 is inbegrepen)

De eenmalige kosten bestaan uit :
• De installatie en activatie van de dienst
• De huur van de dienst
• De desinstallatie en desactivatie van de dienst
In geval van geen koperpaar bij de klant, wordt er een SNA - Small Network Adaptation toegepast (zie Verkoopsvoorwaarden)

Zoals je ziet... kost aardig wat als er een (tijdelijke) lijn neergelegd moet worden, misschien willen ze wel tegemoet komen zou je kunnen navragen. Deze prijzen zijn overigens van december 2006 en Excl. BTW, misschien is het veranderd.

Randy
13/04/07, 16:32
Voor audio- en video op locatie gebruiken wij waar nodig straalverbindingen. We gaan dus met ons eigen signaal naar een internetaansluiting toe. Doorgaans zijn dit verbindingen waar budget geen rol speelt en het als een fullservice oplossing ingepast wordt (vanaf € 2100 per dag, inclusief EFP-camerasetup). Dit valt _ver_ buiten je budget.

Je zou eens kunnen overleggen met de beheerder van de sporthal of er een verbinding aanwezig is. Een ISDN2-aansluiting is onvoldoende voor video, zelfs met hevige compressie en zonder geluid. UMTS op HDSPA basis daarentegen wel, maar dat zit je met een overboeking. Waar vindt het evenement plaats? Heb een bestand met ~385 aansluitpunten die we tijdelijk kunnen gebruiken door den lande.

Eris
14/04/07, 10:50
Lees even de main page. Eerste regel van de context ;)



Van 11 tot 19 mei 2007 gaan de 7e Europese Volleykampioenschappen voor Doven