PDA

Bekijk Volledige Versie : Meningen over wefact (pro)



Geoschmucker
11/04/07, 22:41
Ik ben aan het rondkijken voor een simpel pakket waarmee het mogelijk is om facturen (periodiek) te maken. Ik heb redelijk wat topics voorbij zien komen en daarin word vaak het pakket wefact gezegd.

Nu ben ik nieuwsgierig wie gebruiken het hier. Hoe bevalt het en wat zijn de plus en minpunten van het pakket.

Sorcer
11/04/07, 23:03
Gewoon een top product, meer kan ik er niet over gezegt worden. Alles is makkelijk te instaleren dus. Succes ermee.

DutchTSE
11/04/07, 23:04
Ik vind het zeker een aanrader, erg veel gaat geautomatiseerd (facturatie!!), er is een koppeling met verschillende control panels om automatisch accounts aan te maken, domeinen kun je registreren via het panel.

Wat ik erg prettig vind is dat er actief aan ontwikkeld wordt, updates met veel nieuwe features/bug fixes/opmerkingen worden ongeveer 1x per maand uitgebracht. Komende update bevat bijvoorbeeld ondersteuning voor PayPal en iDeal.

Minpunten zijn er ongetwijfeld ook te noemen:
- niet alles zit even 'handig' of logisch in elkaar, maar samen met wat trucjes via phpmyadmin kun je dit alsnog goed oplossen (koppelen van domein aan een abonnement bijv).

Toch zeker een aanrader!

scenestar
12/04/07, 02:52
Kost geld en is niet opensource. Laat maar lekker zitten die handel.

ensermo
12/04/07, 03:37
Ik gebruik geen WeFact maar vind toch wel dat je breder moet denken dan "kost geld en is niet opensource". Wat is er mis mee met software wat niet opensource is en goed wordt ontwikkeld? (en dan natuurlijk dat je ervoor betaald zodat de ontwikkelaars een brood kunnen verdienen?)

Ik heb namelijk al een aantal keer op WHT gehoord van "ik ben begonnen met een programma in mijn vrije tijd" ... en er is nooit wat van gekomen.

Als je een gratis alternatief heb die goed werkt? (phpCoin is ook niet meer gratis bijvoorbeeld) dan hoor ik het graag. Ik krijg namelijk vaak vraag van resellers welke programma's ze kunnen gebruiken (en raad AWBS of WeFact aan).

Geert-Jan
12/04/07, 08:07
Kost geld en is niet opensource. Laat maar lekker zitten die handel.


Het kost niets.... De prijs die ze er voor vragen is relatief weinig, voor een product waar aan doorontwikkeld wordt, vaak ok nog met wensen / uitbreidingen / input van de klant.
De support hier op zit ook goed, er komt altijd wel een antwoord of een oplossing.

Ben het er ook mee eens dat niet alles even logisch in elkaar steekt, maar laat 10 mensen wat bouwen en je krijgt ook 10 meningen.

Los van deze feiten raakt jouw opmerking kant noch wal, dus ga a.u.b een ander forum verzieken....

scenestar
12/04/07, 09:14
Ik had al verwacht dat mn opmerking wat teweeg zou brengen maargoed:

Het kost niets.... De prijs die ze er voor vragen is relatief weinig, voor een product waar aan doorontwikkeld wordt, vaak ok nog met wensen / uitbreidingen / input van de klant.


gaat me niet om de prijs maar over de restricties die bij het pakket komen. Bijvoorbeeld het feit dat wefact Ioncube nodig heeft, wat in mijn ogen gewoon verkapte drm is.



Kosten
De kosten voor de aanschaf van WeFact Standard bedragen eenmalig € 79,- excl. BTW. Daarnaast rekenen wij vanaf versie 2 nog € 25,- excl. BTW per jaar voor het geven van support, updates en uitbreidingen.
Je bent dus gebonden aan 1 bedrijf voor alle vormen van ontwikkeling.

En wat als ik ZELF mn EIGEN uitbreidingen dan wel inhouse of door een ingehuurde developer wil laten ontwikkelen? Ik wil dat op MIJN servers MIJN software doet wat IK wil.

Bij andere CRM applicaties kan ik makkelijk tweaks of aanpassingen verwerken. Hier moet ik rustig wachtten totdat Zenda & FutureDezign er aan toe komen.



De support hier op zit ook goed, er komt altijd wel een antwoord of een oplossing. Meeste (grotere) OSS Projecten leveren of zelf professionele support of een ander bedrijf biedt het aan.



Los van deze feiten raakt jouw opmerking kant noch wal, dus ga a.u.b een ander forum verzieken....

Er werdt gevraagd om een mening, niet iedereen is het altijd met de rest eens en niet iedere mening is altijd positief.

crazycoder
12/04/07, 09:40
gaat me niet om de prijs maar over de restricties die bij het pakket komen. Bijvoorbeeld het feit dat wefact Ioncube nodig heeft, wat in mijn ogen gewoon verkapte drm is.

En wat als ik ZELF mn EIGEN uitbreidingen dan wel inhouse of door een ingehuurde developer wil laten ontwikkelen? Ik wil dat op MIJN servers MIJN software doet wat IK wil.

Bij andere CRM applicaties kan ik makkelijk tweaks of aanpassingen verwerken. Hier moet ik rustig wachtten totdat Zenda & FutureDezign er aan toe komen.

Dit komt niet in de buurt van drm.

Je hebt voor zover ik heb begrepen toegang tot de database, je kan dus altijd iets toevoegen. Als je toegang tot de code wil dan moet je het waarschijnlijk zelf geheel laten ontwikkelen. Daar hangt een prijskaartje aan.
Alternatief is om contact op te nemen met de ontwikkelaars en proberen om zo toegang tot de source te krijgen.

Open of closed source is een keuze die aan de ontwikkelaar(s) is. In ieder geval zorgt closed source voor meer zekerheid bij de ontwikkelaar(s) en een betere mogelijkheid om support te verlenen.
Zelf ben ik als ontwikkelaar bij een open source project betrokken, daarbij merk je maar al te vaak dat men vergeet om de eigen aanpassingen te vermelden waardoor kostbare tijd verloren gaat.


Er werdt gevraagd om een mening, niet iedereen is het altijd met de rest eens en niet iedere mening is altijd positief.
Het probleem is niet zozeer dat jij jezelf niet kan vinden in de wijze van distributie maar meer om de manier waarop jij die mening vertolk. Die is namelijk kort door de bocht en bot.

Je had kunnen volstaan met de opmerking dat jij geen voorstander bent van closed source omdat je zelf binnen de applicatie geen aanpassingen kan maken.

Als je echt een discussie wil open vs closed source moet dat denk ik in een nieuw topic... hier is het m.i. ot..

Bedia
12/04/07, 10:03
Kom op, laten we het even een voor de TS een nuttig topic houden.

Ik heb Wefact Pro een tijdje gebruikt, en ik gebruik het nu nog wel eens om een klant te helpen bij zijn administratie.

[Pluspunten]
- Veel gaat semi- automatisch
- Redelijk overzichtelijk
- abonementen mogelijkheid

[Nadelen (mening)]
- Soms is onduidelijk of de email al weg is (altijd jezelf dus als BCC instellen), destijds werd dit namelijk niet altijd goed aangegeven. Als er een fout was tijdens het verwerken van de email, werd soms weergegeven dat hij weg was, terwijl dit niet zo was.
- Als je per ongeluk op een 'terug' knop drukt, worden zomaar facturen en herinneringen zonder bevestiging opnieuw verstuurd (nog steeds zo).
- Simpele bugfixes zoals de toenmalige agenda datum bug konden ze niet opgelost krijgen binnen 2 updates. Resultaat; enkele weken lang je agenda niet volledig kunnen benutten. Dit zal al wel opgelost zijn, maar heeft mij wel ergernis bezorgt en een slechte indruk van het programma en de makers.
- Geen basis administratie mogelijkheden zoals kasboek etc. Excuus; Wefact Pro is niet bedoeld als administratie pakket maar als factuur en klant pakket.



Nee, ik denk dat als je echt wilt gaan factureren en administreren je beter kunt gaan voor een pakket zoals Reeleezee. Dit kost meer, maar voor mij was dit echt een opluchting vergeleken met alle eerder gebruikte pakketten.

Erikcreative
12/04/07, 11:04
Wij gebruiken Wefact Pro vanaf het eerste moment. We zijn er erg positief over. De kosten €250,- euro per jaar is in mijn ogen een schijntje voor wat je er voor terug krijgt.

Pluspunten
- Alles automatisch (facturen, bestellingen, domeinregistratie, tickets, etc)
- Overzichtelijk en fijn design.
- Zelf makkelijk factuur, offerte en emailtemplates maken
- Front-end voor klanten zelf aan te passen
- Volledig nederlands

Nadelen
- Veel opties missen nog (Jeroen zoekt nog scripters!!!!!!)
- Geen ondersteuning voor ons control panel Helm




[Nadelen (mening)]
- Soms is onduidelijk of de email al weg is (altijd jezelf dus als BCC instellen), destijds werd dit namelijk niet altijd goed aangegeven. Als er een fout was tijdens het verwerken van de email, werd soms weergegeven dat hij weg was, terwijl dit niet zo was.


Heb het er met Jeroen over gehad. Er komt een soort log systeem onder de debiteur. Hier kun je bijvoorbeeld de laatst 5 emails zien welke naar de debiteur zijn verzonden.

Dit lijkt op het nieuwe interactie systeem wat eraan zit te komen.

Geoschmucker
12/04/07, 11:53
De kosten €250,- euro per jaar ?

ik had begrepen 199 eenmalig en dan 50 euro per jaar als service contract.

voorlopig zie ik voor het over grote deel positieve reacties..

zaken zoals support.. hoe snel reageerd men op het melden van bugs etc?

ronaldlokers
12/04/07, 11:56
Wij gebruiken Wefact Pro vanaf het eerste moment. We zijn er erg positief over. De kosten €250,- euro per jaar is in mijn ogen een schijntje voor wat je er voor terug krijgt.


Klein typefoutje, het is 25 euro per jaar voor de standard en 50 euro per jaar voor de pro. En dat is zelfs voor een kleine eenmanszaak goed betaalbaar :)

Ik ben zelf een pro gebruiker en ik ben op dit moment meer dan tevreden. Bij problemen proberen ze je z.s.a.m. te helpen. Bugfixes duren alleen wel lang soms, omdat ze de belangrijkste bugs er eerst uithalen en ondertussen ontwikkellen ze het pakket ook verder.

Voor de rest is het pakket ook goed te gebruiken als je geen webhosting aanbied. Ik gebruik het alleen maar om facturen te verzenden en om mijn balans bij te houden.

Ik ben maar een eenmanszaakje, waardoor ik wefact op dit moment als volledig boekhoudpakket kan gebruiken. Maar voor echt boekhouden voor de wat grotere bedrijven moet je er nog een boekhoudpakket naast hebben. In de toekomst willen ze nog wel een andere versie uitbrengen waarmee je wel je boekhouding kan doen.


De kosten €250,- euro per jaar ?



ik had begrepen 199 eenmalig en dan 50 euro per jaar als service contract.



voorlopig zie ik voor het over grote deel positieve reacties..



zaken zoals support.. hoe snel reageerd men op het melden van bugs etc?

Ze reageren er wel snel op, maar het kan een paar updates duren voordat de bug opgelost is. Ligt er ook maar net aan hoe erg de bug is en wat voor andere bugs er nog gefixed moeten worden.

Erikcreative
12/04/07, 12:15
Op mail krijg je vaak de zelfde dag een reactie. Anders kun je ff bellen met de heren en heb je direct antwoord op je vraag.

Ook kun je terecht op het forum.

Furbster
12/04/07, 13:12
Ik ben ook zeer tevreden over wefact, zowel standaard als pro. Pro is nog niet helemaal klaar natuurlijk maar het wordt steeds beter.

VantilborgICT
12/04/07, 14:45
Wefact pro werkt erg makkelijk en is zeer compleet.

Wefact standaard is wat mij betreft geen aanrader. Je merkt dat de ontwikkelaars er eigenlijk geen aandacht meer aan besteed hebben sinds de komst van wefact pro. Enigsinds begrijpbaar, maar toch jammer in mijn ogen.

swedendedicated
12/04/07, 16:13
wefact vol bugs maar prijs maakt dat er ook naar, heel vervelend dat je niet facturen kunt verwijderen zonder in phpmyadmin moeten kloten tevens mis ik nog de optie verwijder product uit factuur staat nu alleen "meer | aanmaken" maar ik praat nu over standaard, of dit ook zo is in pro...

Stewie
12/04/07, 16:17
Facturen verwijderen? Wat voor administratie hanteer jij dan chrish?

Bedia
12/04/07, 16:20
wefact vol bugs maar prijs maakt dat er ook naar, heel vervelend dat je niet facturen kunt verwijderen zonder in phpmyadmin moeten kloten tevens mis ik nog de optie verwijder product uit factuur staat nu alleen "meer | aanmaken" maar ik praat nu over standaard, of dit ook zo is in pro...

Ik neem aan dat je je facturen toch gewoon crediteert als een factuur niet meer geldig is?

Bullcat
12/04/07, 16:26
Ik gebruik sinds kort WefactPro, en moet zeggen dat het programma waar ik eerst mee werkte diverse malen minder is ( clientexec ) wat ook een klanten centrum was.

Het klanten gedeelte van WefactPro is open dus je kunt alles naar believe aanpassen al zou je het bestel script willen intergreren in je home page.

Ik heb dus ook het menu uitgebreid met een nieuws afdeling.
Daar iik het wel makkelijk vond om vanuit de Admin afdeling dit nieuws te kunnen vullen was 1 telefoontje voldoende, om dat wel dichte menu aan te passen.

Het is even een uitzoekerij hoe alles in elkaar steekt of omdat er een optie niet doet wat je verwacht, maar dan is wederom een telefoontje of een e-mail voldoende om het probleem te verhelpen.

Dus wat mij betreft een aanrader.

@Chris, je kunt je factuur in Pro gewoon tegenboeken erin krijg je een credit factuur !

Hans

Domenico
12/04/07, 16:26
Facturen verwijderen? Wat voor administratie hanteer jij dan chrish?

Hahaha ik neem aan dat hij corrigeren bedoeld. Dit kan ook in reeleezee en is erg handig.

Geert-Jan
12/04/07, 16:36
wefact vol bugs maar prijs maakt dat er ook naar, heel vervelend dat je niet facturen kunt verwijderen zonder in phpmyadmin moeten kloten tevens mis ik nog de optie verwijder product uit factuur staat nu alleen "meer | aanmaken" maar ik praat nu over standaard, of dit ook zo is in pro...

Ik geloof niet dat jij weet hoe e.e.a. werkt... :s

t.bloo
12/04/07, 16:50
Wij gebruiken ook nog standaard, maar zijn niet meer zo up to date. We zijn er echter niet tevreden over. Ik kan me helemaal vinden in hetgeen chrish zegt. Het is geen aanrader, wel goedkoop maar je kunt beter je geld en vooral je tijd steken in een beter pakket.

Bullcat
12/04/07, 16:53
Hahaha ik neem aan dat hij corrigeren bedoeld. Dit kan ook in reeleezee en is erg handig.

Met corrigeren , zoals bedoeld in "voor het versturen hoop ik dan ??"

DutchTSE
12/04/07, 17:04
Met corrigeren , zoals bedoeld in "voor het versturen hoop ik dan ??"
En dit is ook mogelijk in wefact, het wijzigen van een factuur nadat hij verzonden is, is officieel niet toegestaan, hoewel ik begrijp dat de mensen die zich niet aan de regels willen houden het wel willen doen, het is tenslotte makkelijker (factuur wijzigen en opnieuw verzenden).

Ook het verwijderen van facturen is niet toegestaan, gewoon netjes op 'verwijderen' klikken zodat er een creditfactuur wordt aangemaakt.

Het is misschien even wennen voor nieuwe mensen, maar je leert wel volgens de regels je facturen op orde te houden :)

Domenico
12/04/07, 17:08
Met corrigeren , zoals bedoeld in "voor het versturen hoop ik dan ??"

Uiteraard maar dan nog kun je ipv een creditfactuur sturen gewoon dezelfde factuur corrigeren en opnieuw versturen. Dat is iets wat ik denk dat WeFact ook zou moeten kunnen.

DutchTSE
12/04/07, 17:28
Uiteraard maar dan nog kun je ipv een creditfactuur sturen gewoon dezelfde factuur corrigeren en opnieuw versturen. Dat is iets wat ik denk dat WeFact ook zou moeten kunnen.
En juist dat is dus officieel niet toegestaan.. heb ik begrepen

swedendedicated
12/04/07, 17:30
Ik neem aan dat je je facturen toch gewoon crediteert als een factuur niet meer geldig is?

als ik een fout maak b.v verkeerde prijs dan wil ik dit graag kunnen editeren zonder dat het product er 2x wordt neergezet.

Domenico
12/04/07, 17:36
En juist dat is dus officieel niet toegestaan.. heb ik begrepen

Tuurlijk wel, zelfde factuur (zelfde nummer). Wat is hier fout of verboden aan?

Geert-Jan
12/04/07, 18:12
Tuurlijk wel, zelfde factuur (zelfde nummer). Wat is hier fout of verboden aan?


Zolang de factuur niet verzonden is:
- mag dat
- kan dat (als we even over Wefact Pro spreken dan)

Wanneer een factuur eenmaal verzonden is mag het niet meer. Je dient deze dan te crediteren en opnieuw te factureren. Dat is eenmaal een wettelijke bepaling waarin de jongens van Wefact rekening hebben gehouden.

Dat het bij een verzonden factuur niet meer kan is dus geen bepering van het product, maar een beperking van de wet.....

RayManZ
12/04/07, 18:34
En die credit factuur word ook weer naar de klant verzonden? Maak je een paar keer een fout direct zijn hele inbox vol :p

crazycoder
12/04/07, 18:42
Met normale boekhoudpakketten kan je meestal facturen in een buffer zetten. Op dat moment kan/mag je nog wijzigen. Is deze afgedrukt dan moet je crediteren.

Als je facturen zomaar ga verwijderen ontbreken er aan de boekhouding. Kan je lachen als je controle krijg, zeker als het regelmatig voorkomt..

Domenico
12/04/07, 18:43
Zolang de factuur niet verzonden is:
- mag dat
- kan dat (als we even over Wefact Pro spreken dan)

Wanneer een factuur eenmaal verzonden is mag het niet meer. Je dient deze dan te crediteren en opnieuw te factureren. Dat is eenmaal een wettelijke bepaling waarin de jongens van Wefact rekening hebben gehouden.

Dat het bij een verzonden factuur niet meer kan is dus geen bepering van het product, maar een beperking van de wet.....

Ben ik blij dat Reeleezee en soortgelijke pakketten daar geen rekening mee houden en iets minder braaf zijn. :D

crazycoder
12/04/07, 18:44
En die credit factuur word ook weer naar de klant verzonden? Maak je een paar keer een fout direct zijn hele inbox vol :p
Moeilijk he, een administratie conform de regels voeren.

Voor zover wefact het kan zou je een factuur aan kunnen maken en pas definitief maken (== verzenden) nadat deze als dusdanig gekenmerkt is. Als ze het niet kunnen lijkt het mij een functie die ze zeker toe moeten voegen.

Domenico
12/04/07, 18:44
Als je facturen zomaar ga verwijderen ontbreken er aan de boekhouding. Kan je lachen als je controle krijg, zeker als het regelmatig voorkomt..

Het gaat hier niet om verwijderen maar corrigeren. Factuurnr ed en debiteur blijft dus gelijk.

crazycoder
12/04/07, 18:45
Ben ik blij dat Reeleezee en soortgelijke pakketten daar geen rekening mee houden en iets minder braaf zijn. :D
/me heeft liever een heel braaf pakket en wat minder problemen met de belastingdienst..

Dezelfde factuur kan niet met 2 verschillende bedragen worden verzonden..

maxnet
12/04/07, 18:51
Belastingdienst wil inderdaad ook de foutieve facturen in de administratie terug kunnen vinden.
Zie: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-62.html

DutchTSE
12/04/07, 19:41
En die credit factuur word ook weer naar de klant verzonden? Maak je een paar keer een fout direct zijn hele inbox vol :p
Deze kan handmatig naar de klant verzonden worden, maar zal in beginsel 'verborgen' in het systeem gezet worden, zodra je er uitdrukkelijk voor kiest dan pas worden ze getoond tussen de andere facturen

RayManZ
12/04/07, 19:54
Maar ik neem aan dat je boekhouder ze wel wil zien dus lijkt me handig om ze wel weer te geven en ze tevens als je ze maakt ze ook naar je klant te sturen.

Zenda
12/04/07, 21:05
Wellicht even wat verheldering:
Wanneer er een factuur wordt aangemaakt is het in zowel WeFact Standard als WeFact Pro mogelijk om de factuur nog volledig aan te passen. Pas zodra de factuur verstuurd is, is het niet meer mogelijk om de factuur te bewerken (eventueel via PHPMyAdmin nog wel, maar dit mag eigenlijk niet). De reden waarom dit niet kan is omdat het gewoonweg niet is toegestaan. Hierdoor kan het namelijk voor komen dat administraties van 2 bedrijven niet kloppen doordat achteraf een factuur is veranderd.
Wanneer de factuur dus verstuurd is en deze klopt niet volledig dien je een creditfactuur aan te maken.

Tevens kunnen gebruikers van WeFact Standard en WeFact Pro bugs, opmerkingen en ideeën melden in een speciaal ontwikkelde rubriek genaamd Technische Zaken. Hier geven wij o.a. aan met welke ontwikkelingen we bezig zijn en welke rapporteren meegenomen zijn een in (komende) update.

Verder zal ik me er niet mee bemoeien :).

hosttt
13/04/07, 00:13
Een pakket dat ongeveer hetzelfde doet als Wefact is WHMCS... ik heb er op dit forum wel nog niet veel commentaar over gelezen.

Toch ga ik het pakket binnenkort is uitproberen...

QC-hosting
13/04/07, 10:39
Ik vind het een zeer net pakket, echter vind je hier en daar soms een bug. Na reporting bij de programmeur is het snel opgelost.

demz
13/04/07, 10:56
Ik heb WeFact Pro eind vorig jaar aangeschaft en was er toen echt goed over te spreken, vooral omdat ik de bestel module erg mooi vond en het genereren van de facturen. Echter na het "werken" ermee werd ik minder enthousiast: Ik moet nog steeds een aparte boekhouding draaien en kwam soms in de knel aangezien een goed boekhoud programma ook uitgebreid is.

Heb nu dus besloten om wefact te laten draaien voor wat het is en facturen, abonnementen en dergelijken direct in mijn boekhoud programma te verwerken aangezien het dan ook direct word doorgeboekt en ik direct overzicht heb in mijn balansen en grootboekrekeningen.

Wat ik ook erg jammer vind van WeFact is dat er veel handelingen gedaan moeten worden wil je "FF" een klantje invoeren.

- Goedkeuren bestelling
- Dan de debiteur bewerken: factuuradres overnemen, login en ww aanmaken, gegevens corrigeren omdat nog niet alles bugfree word overgenomen uit bestel module, dan aanvinken NADAT je login en ww heb ingevult dat hij een welkoms mail moet versturen.
- Dan bij domeinen de domein status direct op voldaan/inorde zetten aangezien ik geen transip gebruik.
- Alles toch even checken voor de zekerheid
- Dan naar facturen en factuur verzenden.

Ik gebruik dan nog niet eens de koppeling voor DA om direct het pakket aan te maken aangezien ik dat simpelweg niet aan durf.

Dus dan pakket aanmaken voor klant en dan factuur apart in boekhouding verwerken.

Beetje omslachtig..
Nu sla ik de eerste WF stappen over en ga ik direct door met 2 en 3 en klaar is kees.

Maar verder is het wel een mooi stukje scripting, beetje jammer dat veel gecodeerd is, anders was het waarschijnlijk al helemaal bugfree en super :)

Zenda
13/04/07, 12:07
- Goedkeuren bestelling
- Dan de debiteur bewerken: factuuradres overnemen, login en ww aanmaken, gegevens corrigeren omdat nog niet alles bugfree word overgenomen uit bestel module, dan aanvinken NADAT je login en ww heb ingevult dat hij een welkoms mail moet versturen.
- Dan bij domeinen de domein status direct op voldaan/inorde zetten aangezien ik geen transip gebruik.
- Alles toch even checken voor de zekerheid
- Dan naar facturen en factuur verzenden.Hallo,

Wellicht ben je niet meer up-to-date met de laatste versie. Al sinds een paar updates kan een bestelling middels 1 klik of automatisch via de cronjob behandeld worden. Wanneer de bestelling behandeld is zal de debiteur direct worden toegevoegd en voorzien van gebruikersnaam en wachtwoord, er een welkoms mail verstuurd worden, een factuur klaar gezet worden (al dan niet direct verzonden indien is ingesteld) en wanneer een factuur zich frequent mag herhalen wordt er ook nog een abonnement van aan gemaakt. En natuurlijk indien gewenst wordt er direct (of nadat een factuur als betaald is afgevinkt) de domeinnaam geregistreerd + hostingpakket aangemaakt.

Ik vind het leuk om hier ook de meningen over de WeFact producten te horen en ben al een paar puntjes tegen gekomen waar we zeker aan zullen werken. Deze reactie is enkel om aan Slim Networks aan te geven dat dit dus wel allemaal geautomatiseerd gaat en natuurlijk voor andere (potentiële) klanten.

demz
13/04/07, 12:27
Geachte,

Dat moet dan met de laatste patch zijn gekomen.
1.27 oid... hij's nog rood bij mij op 26, klopt!

Maar sinds een paar patches? Als ik nu een bestelling doorvoer dan moet ik echt nog steeds l/p invoeren en aangeven of email verstuurd moet worden en of factuur verstuurt moet worden.

Als dat verholpen is in de laatste patch dan ga ik die direct verwerken ookal maak ik er geen gebruik meer van het facturatie systeem tot combinatie met boekhouding komt..

Maar dat het al maar met een paar patches kan.. dat is zeker niet waar of ik heb weer een rare installatie staan...

Maar evengoed bedankt jeroen? :)

Zenda
13/04/07, 12:52
Geachte,

Dat moet dan met de laatste patch zijn gekomen.
1.27 oid... hij's nog rood bij mij op 26, klopt!

Maar sinds een paar patches? Als ik nu een bestelling doorvoer dan moet ik echt nog steeds l/p invoeren en aangeven of email verstuurd moet worden en of factuur verstuurt moet worden.

Als dat verholpen is in de laatste patch dan ga ik die direct verwerken ookal maak ik er geen gebruik meer van het facturatie systeem tot combinatie met boekhouding komt..

Maar dat het al maar met een paar patches kan.. dat is zeker niet waar of ik heb weer een rare installatie staan...

Maar evengoed bedankt jeroen? :)Dit zou al verholpen moeten zijn in 0.2.5, maar het zou natuurlijk goed kunnen zijn dat je iets niet goed hebt ingesteld.

Wanneer je toch van plan bent gebruik te maken van WeFact Pro kun je natuurlijk altijd contact met mij opnemen, zodat we op zoek gaan naar het probleem. Dit topic is verder voor meningen en niet om problemen op te lossen :).

Ik ben overigens Roel ;).

robblok
13/04/07, 17:58
Met normale boekhoudpakketten kan je meestal facturen in een buffer zetten. Op dat moment kan/mag je nog wijzigen. Is deze afgedrukt dan moet je crediteren.

Als je facturen zomaar ga verwijderen ontbreken er aan de boekhouding. Kan je lachen als je controle krijg, zeker als het regelmatig voorkomt..

Hou op ik zie het helaas wel regelmatig dat er facturen ontbreken bij mn klanten. Ik probeer ze altijd uit te leggen dat dit echt niet kan. Ja heel af en toe 1 kan wel eens. Maar te vaak echt niet. Je moet dingen crediteren. Het is wel extra werk maar zo gaat het nu eenmaal.

Facturen corrigeren voordat je ze verstuurd hebt is ok. Nadat je ze verstuurd hebt zou je ze moeten crediteren en opnieuw maken. Stel je hebt een hele goede relatie met de klant zou je gewoon de nota opnieuw kunnen maken.

De reden dat de belastingdienst dit liever niet heeft is duidelijk. Stel hij voert die oude factuur nog op omdat die bijvoorbeeld hoger was en hij zegt dat hij de rest cash betaald hebt wordt het lastig voor jou om het tegendeel te bewijzen. Met een credit factuur sta je een stuk sterker.

snaaps
14/04/07, 10:58
Wij gebruiken wefact nu ruim 3 weken actief op onze site.
na wat custom aanpassingen is er relatief goed mee te werken.

In het begin waren wij absuluut niet te spreken over wefact, dit mede door dat er veel bugs waren.
Nu ruim maanden later zijn de meeste bugs opgelost en werkt het systeem relatief goed.

Wefact Pro is nog lang niet af, de uiteindelijke versie zal om ongeveer 1,5 tot 2 jaar uitkomen. echter er is nu goed mee te werken.

Voordelen:
Vrijwel alles (semi) automatisch.
makelijk factureren, herrenireren en aanmaningen versturen.
klant loopt een goede bestel procedure door.
wefact levert ons een hoop tijd winst op.
wefact helpt met tijdelijke bug oplossingen en custom aanpassingen.

nadelen:
zijn nog een aantal bugs, hier moet een beetje omheen gewerkt worden door bijvoorbeeld phpmyadmin te gebruiken.
systeem is na import van 4000 klanten een stuk trager geworden.
Je dient kennis te hebben van php voor aanpassingen.
systeem zit op sommige punten een beetje raar in elkaar.


zoals vermeld hebben wij er nu al 4000 klanten in staan, en er volgen nog meer.
Dit geeft dus aan dat wij er relatief goed mee kunnen werken.
over een aantal maanden zullen alle bugs zijn verwijderd, hierna zal wefact de ideeen die de klanten hebben gepost gaan verwerken.
Als alle ideen zijn verwerkt mag wefact zich meten met programma's als modernbill of mischien nog beter!

Kortom wefact werkt en zal in de toekomst alleen nog maar beter woprden.

crazycoder
14/04/07, 11:03
TIP: kijk eens naar de indexen, of laat er eens naar kijken..

FSCJasper
18/08/07, 02:44
Om even terug te komen op dit topic: zojuist ook WeFact Pro besteld en ik ben zeer benieuwd naar het systeem. Inmiddels zijn er weer twee patches uitgekomen, dus verwacht dat de meeste bugs er inmiddels uitgewerkt zijn.

CharlieRoot
18/08/07, 11:14
Voor ons was het niet genoeg.

- Onoverzichtelijk
- Bugs, niet af
- Miste functies (bijv Projecten, die kun je niet duidelijk er in zetten om te factureren)

Wij hebben daarom nu onze eigen applicatie geschreven. Werkt altijd als je het op-maat maakt :)

DutchTSE
18/08/07, 18:59
Voor ons was het niet genoeg.

- Onoverzichtelijk
- Bugs, niet af
- Miste functies (bijv Projecten, die kun je niet duidelijk er in zetten om te factureren)

Wij hebben daarom nu onze eigen applicatie geschreven. Werkt altijd als je het op-maat maakt :)
- Onoverzichtelijk: werk er 4 weken mee en je weet alles te vinden (zie het als een verhuizing naar een nieuwe stad, waar je ook onbekend bent), vind het een slap argument.
- Bugs: ik heb er totaal geen last meer van, en WeFact is dus ook zeker bruikbaar voor de meest gebruikte functies.
- Miste functies: projecten heeft niks met facturatie te maken, en ik vind het dan ook een waardeloos argument. Ik kan ook wel beginnen dat ik een control panel voor webhosting mis in WeFact, maar dat is hun werkgebied ook totaal niet (schoenmaker blijf bij je leest!).

Verder was 1 mailtje voldoende om een aangepast menu te krijgen waarin een file werd included, zodat je eigen menu items kan toevoegen. Ons CMS systeem zit nu ook in de Pro versie van WeFact geintegreerd, werkt als een tiet!

Dotdns
18/08/07, 22:01
- werkt als een tiet!

lol :p