PDA

Bekijk Volledige Versie : domeinnaam vrij hoe te zien?



loenstra
10/04/07, 14:16
een domeinnaam is vorig jaar als het ware gekaapt, we waren te laat met het verlengen. Ik vraag mij af hoe bedrijven dit kunnen zien dat een domeinnaam gaat verlopen om vervolgens zelf de domeinnaam te registreren en hier dan veel geld voor te vragen.

Thanks,

Leon

TCM
10/04/07, 14:29
Gewoon de whois nakijken via whois.domaintools.com
Wat voor domeinnaam is het?

Marin
10/04/07, 15:23
Iedereen kan dit zien via een whois.. Ze kunnen niet zien of hij verlengd gaat worden, maar even kijken na de verloopdatum is een kleine moeite :D

Freakingme
10/04/07, 17:33
Bij .nl adressen kan je dit niet meer zien. SIDN heeft besloten alleen de datum te weergeven dat het domein voor het eerst werd geregistreerd, en wanneer die voor het laatst is geupdate. Juist om domeinkapers een hak te zetten.

Dit even als een sidenote..

loenstra
10/04/07, 20:26
dus bij .nl domeinnamen is dit niet te zien. Maar bestaan er sites waar je kunt zien dat internationale domeinnamen verlopen?

Thanks

SF-Jeroen
10/04/07, 20:38
Het kan niet meer bij de meeste extensies

ichosting
10/04/07, 21:16
En toch is het gebeurt bij een .NL domein. is een paar minuten vrij geweest en weg was ie. Dus op de een of andere manier lukt het toch. IS een duits bedrijf die zich daar mee bezig houdt. Zal geen naampjes noemen.

Zelfs SIDN waarschuwt er al voor immers ( http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,5240,,,,Waarschuwing_voor_domeinnaamjagers_. html )

Henky!
10/04/07, 22:57
Vrijgekomen .com domeinen verschijnen direct op bepaalde websites ter registratie. Daar hebben wij pijnlijke ervaringen mee, hoewel alweer een paar jaar geleden. Ik hoop dat dit niet meer kan (?)

almar
11/04/07, 00:17
En toch is het gebeurt bij een .NL domein. is een paar minuten vrij geweest en weg was ie. Dus op de een of andere manier lukt het toch. IS een duits bedrijf die zich daar mee bezig houdt. Zal geen naampjes noemen.

Zelfs SIDN waarschuwt er al voor immers ( http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,5240,,,,Waarschuwing_voor_domeinnaamjagers_. html )

Er wordt op grote schaal elke zoveel seconden gechecked of een naam vrij is, daarna wordt er direct geregistreerd.

Furbster
11/04/07, 09:18
Dat is ook een van de redenen dat de whois zo traag is denk ik...