PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 nieuwe Debian releases, Debian "Testing" wordt "Stable"



scenestar
08/04/07, 15:56
Vanaf nu is debian Etch de Nieuwe stable versie van Debian.

PHP 5 en MySQL 5 zijn vanaf heden direct te installeren vanuit de officiele repositories

Sarge gaat verder van versie 3.1r6 en wordt vanaf nu verwezen toe als "oldstable".

check http://wiki.debian.org/NewInEtch voor andere nieuwe features en packages in etch.

nzyme
08/04/07, 20:11
jajaja, eindelijk maar toch :) leuk dat ze de eerdere berichten over pasen WEL waar hebben gemaakt :)

Wido
09/04/07, 01:18
Dat is opzich nu erg leuk, maar toch, ik denk dat we nu weer 2 tot 3 jaar moeten wachten op een nieuwe release.

Zo is Debian nu even up-to-date, maar de hardware die over 1.5 jaar uit komt zal vervolgens weer niet ondersteund worden :(

Daarom ben ik naar Ubuntu toe gegaan.

scenestar
09/04/07, 03:27
Hardware support heeft niks te maken met de packages van een distro maar puur de kernel zelf.

Kenneth
09/04/07, 09:07
Hardware support heeft niks te maken met de packages van een distro maar puur de kernel zelf.

ja, alleen de kernel die je tijdens installatie inlaad kan dan weer enige hardware niet vinden... heletijd een nieuwere kernel in je installatie te duwen is ook niet bepaald fijn.

scenestar
09/04/07, 09:59
ja, alleen de kernel die je tijdens installatie inlaad kan dan weer enige hardware niet vinden... heletijd een nieuwere kernel in je installatie te duwen is ook niet bepaald fijn.

Dan slipstream je toch gewoon je eigen install media

http://wiki.debian.org/DebianInstaller/Modify/CD

Wido
09/04/07, 10:56
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar ik heb toch liever dat zoiets vanuit de distro komt.

Sarge heeft bijvoorbeeld altijd met de 2.6.8 gewerkt, prima kernel, maar de nieuwe hardware werd niet meer gevonden.

Dan moest je weer custom kernels maken om het te laten werken, weg cohesie van je apt-get pakketten

liber!
09/04/07, 14:14
Ik heb daarjuist eens even een test bak geupgrade van sarge naar etch, ging in grote mate zoals het moest, maar toch ook weer niet helemaal...

(problemen met latere updates)

MikeN
09/04/07, 16:09
Hardware support heeft niks te maken met de packages van een distro maar puur de kernel zelf.
Euh, en die kernel is soms afhankelijk van packages (denk aan udev, waar je op over moest gezien devfs support werd geschrapt e.d.)

Erik
10/04/07, 20:37
Ik ga binnenkort een VM met Plesk 7.5.4 erop upgraden, kijken wat er gebeurd :)

mvdster
10/04/07, 21:45
Ik ga binnenkort een VM met Plesk 7.5.4 erop upgraden, kijken wat er gebeurd :)

Niets gok ik zo, Plesk 7.5.4 ondersteund geen debian 4 ;)

Freakingme
10/04/07, 22:00
Mjah, zit een verschil tussen 'support' en 'werken'... ;) Maar bij productie servers moet je natuurlijk alles wel gesupport hebben...

sander
11/04/07, 10:17
als je met debian altijd de laatste versies wou hebben kon je ook gewoon de unstable/testing pakken

JMB
11/04/07, 13:05
Of dat iets is wat slim is op een server.... Testing gebruik ik zelf wel, maar unstable sowieso niet.

Formatking
11/04/07, 14:25
Ik draai nu Debian Etch thuis en zonder problemen.

De afgelopen dagen probeerde ik nog Sarge te installeren met Apache2 en PHP5, maar kreeg helaas een foutmelding. Om de een of andere reden blijken de packages van dotdeb niet goed te zijn :(

Voor alsnog heb ik geen problemen met Etch. Liber! kun je aangeven wat er fout ging?

sander
11/04/07, 17:57
Of dat iets is wat slim is op een server.... Testing gebruik ik zelf wel, maar unstable sowieso niet.

voor thuis gebruik uitraard,
op servers alleen stable/sarge :)

McRox
12/04/07, 05:04
Draai hier ook een heleboel storage servers die onder Sarge wat problemen hadden met drivers maar met Etch verder prima draaien.

Doe mij maar FreeBSD of CentOS, maar blijkbaar blijft Debian een zeer geliefde distro voor servers ondanks hun verouderde kernels.